سئو و نحوه کار با ابزار کلمات کلیدی گوگل

0 81

مجله اینترنتی دلخوشی: ابزار کلمات کلیدی گوگل یا Google’s Keyword Tool برای کاربران سرویس تبلیغاتی گوگل (Adwords) و برای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل ایجاد شده است، اما برای افرادی که از این سرویس استفاده نمی‌کنند نیز بسیار مفید است. این ابزار کلمات کلیدی سئو، یا همان ابزار کلمات کلیدی گوگل، دو هدف اصلی برای کسانی است که می‌خواهند به رتبه‌های خوبی دست یابند و بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق سئو برای وب سایت خود بدست آورند ارائه می‌کند: ارائه ایده‌های کلمه کلیدی و تخمین حجم جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی خود این ابزار. از آنجا که انتخاب کلمات کلیدی یک مرحله مهم در فرایند سئو است، دانستن نحوه استفاده صحیح از این ابزار ضروری است.

قبل از توضیح نحوه استفاده از نرم افزار کلمه کلیدی گوگل (یا برنامه ریز کلمه کلیدی گوگل)، ابتدا لازم است چند جنبه از آن که گمراه کننده است و می‌تواند منجر به اشتباه شود، برجسته شود. اولا، ستون “رقابت” یا “competition” درون ابزار. رتبه‌بندی رقابت (بالا، متوسط یا پایین) که در آن ستون نشان داده می‌شود، به سطح رقابت (یعنی تعداد افرادی که یک کلمه کلیدی را پیشنهاد می‌دهند) در ادوردز  Adwordsاشاره دارد و برای ارزیابی رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی با استفاده از سئو فایده‌ای ندارد.

ثانیا، در ابزار کلمات کلیدی گوگل ، هنگام ارزیابی حجم جستجو، شما باید داده‌ها را فقط برای یک مکان مشاهده کنید، نه همه مکان‌ها. دلیل این امر این است که بسیار محتمل است که سایت شما فقط در یک نسخه از گوگل (به عنوان مثال co.uk.) رتبه بالا کسب کند. تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی در سطح جهانی نامربوط است، زیرا برای دستیابی به آن سطح ترافیک لازم است که در هر نسخه گوگل رتبه‌بندی بالایی شوید. تنها تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی در محدوده خودتان است که برای شما مهم است.

ثالثاً، به دلایلی، ارقام حجم جستجو ۱۰۰% دقیق نیستند. بنابراین، شما باید فقط از آنها به عنوان یک راهنمای نشانگر استفاده کنید و در درجه اول برای مقایسه کلمات کلیدی در برابر یکدیگر (به عنوان مثال A سه برابر بیشتر از B جستجو می‌شود) و نه به عنوان یک پیش‌بینی دقیق از میزان ترافیک وب سایت شما از سوی گوگل در صورت رتبه‌بندی بالای یک کلمه کلیدی خاص، استفاده کنید.

ابزار کلمات کلیدی گوگل

راهنمای گام به گام برای استفاده از ابزار کلمات کلیدی گوگل

برای آموزش سئو و یافتن بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت و انتخاب کلمات کلیدی در سئو می توانید از ابزار کلمات کلیدی گوگل که یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، به شکل زیر استفاده کنید. سئوی کلمات کلیدی و سئوی تصاویر سایت از فرآیندهای مهم سئوی سایت در مبحث سئوی داخلی، محسوب می شوند.

 

۱- وارد گوگل ادوردز Google Adwords شوید. (اگر حساب کاربری ادوردز یا همان اکانت AdWords ندارید، می‌توانید سریع و راحت آن را به صورت رایگان ایجاد کنید.)

۲- روی “Search for new keywords using a phrase, website or category” کلیک کنید.

۳- سعی کنید با داده Data و تنظیمات Settings که در فرم باز شده نمایش داده می شود آشنایی پیدا کنید و با آنها راحت کار کنید.

 

ابزار کلمات کلیدی سئو

 

A- محصول یا سرویس – لیستی از کلمات کلیدی موردنظر‌تان وارد کنید.

B- صفحه اصلی – آدرس اینترنتی وب سایت خود وارد کنید.

C- دسته بندی محصول – خالی بگذارید.

D- مکان – برای مثال United Kingdom انتخاب شده است.

E- زبان – برای مثال انگلیسی انتخاب شده است.

F- منبع داده – “Google” را انتخاب کنید.

G- کلمات کلیدی منفی – خالی بگذارید.

H- سفارشی سازی – “Only show ideas closely related to my search terms” را انتخاب کنید.

 

پیشنهاد کلمات کلیدی گوگل

I- کلمات کلیدی را اضافه یا حذف کنید – برای تازه کردن نتایج روی “Get ideas” کلیک کنید.

J- گزینه Ad group ideas / Keyword ideas – “Keyword ideas “را انتخاب کنید.

K- نتایج برای کلمات کلیدی که وارد کرده‌اید.

L- پیشنهادات اضافی برای کلمه کلیدی

M- تاریخچه حجم جستجو – برای مشاهده، روی نمودار حرکت کنید.

N- متوسط جستجوهای ماهانه

O- رقابت – نادیده بگیرید (مخصوص ادورز).

P- هزینه متوسط برای هر کلیک – نادیده بگیرید (مخصوص ادورز).

Q- دانلود داده های کلمه کلیدی

R- تعداد کلمات کلیدی ذکر شده

۴- لیستی از حدود ۱۰ کلمه کلیدی گوگل ایجاد کنید که اینکه تجارت شما چه کاری انجام می‌دهد و یا آنچه را می‌فروشید را شرح دهد. هم کلمات کلیدی گسترده، کلی و هم کلمات کلیدی خاص و متمرکز را درج کنید. مناطق محلی‌ای را که می‌خواهید هدف قرار دهید نیز شامل کنید (به عنوان مثال انگلیس ، میدلندز غربی ، لندن و غیره).

۵- کلمات کلیدی خود را که از طرف تأمین کنندگان / شرکا / مشتریان / دوستان به شما پیشنهاد شده‌اند را به لیست خود اضافه کنید، زیرا ممکن است کلمات کلیدی مختلفی را با کار شما مرتبط بدانند.

۶- لیست کلمات کلیدی را در قسمت ” Your product or service” وارد کنید. قسمت ” Your landing page ” را خالی بگذارید. روی ” Get ideas” کلیک کنید.

۷- تب انتخاب شده را از ” Ad group ideas ” به ” Keyword ideas” تغییر دهید. لیست بالایی از نتایج نمایش داده شده، کلمات کلیدی هستند که شما وارد کرده‌اید که در کنار متوسط حجم جستجوی ماهانه برای هر یک از آنها نمایش داده شده است. لیست زیرین، کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد شده توسط گوگل است.

۸- در ابزار کلمات کلیدی گوگل ، ایده‌های کلمه کلیدی را به صورت فایل .CSV دانلود کنید.

۹- روی ” Modify search” کلیک کنید. لیست کلمات کلیدی را از قسمت ” Your product or service ” حذف کنید.

۱۰- آدرس صفحه‌ای را که کلیه محصولات یا خدمات شما را شامل می‌شود (که ممکن است صفحه اصلی شما باشد یا نباشد) در قسمت ” Your landing page” وارد کرده و روی ” Get ideas” کلیک کنید.

۱۱- ایده‌های کلمه کلیدی را به صورت فایل .CSV دانلود کنید.

۱۲- با استفاده از Microsoft Excel یا Open Office ، داده‌های ۲ پرونده .CSV را با هم ادغام کنید تا یک لیست کامل از کلمات کلیدی و حجم جستجوها ایجاد کنید.

۱۳- هر نوع نوشته تکراری را حذف کرده و کلمات کلیدی را بر اساس جستجوهای ماهانه مرتب کنید.

۱۴- کلمات کلیدی با حجم جستجو کمتر از ۱۰ را حذف کنید. هم چنین کلمات کلیدی را که به طور مستقیم به شغل شما مربوط نمی‌شوند حذف کنید.

در پایان این فرآیند، شما باید از طریق ابزار کلمات کلیدی گوگل ، لیستی از ۱۰-۱۰۰ کلمه کلیدی داشته باشید. این کلمات کلیدی مرتبط هستند و از حجم جستجوی قابل قبولی برخوردارند، اما این به معنای این نیست که شما باید همه آنها را هدف قرار دهید. شما هنوز هم باید ارزیابی کنید که هر کلمه کلیدی چقدر رقابتی است و تصمیم بگیرید روی چه تعداد از آنها هدف گذاری کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: seomark.co.uk

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.