سئو SEO – سئوی سایت و سئوی کلمات کلیدی Keywords

0 85

مجله اینترنتی دلخوشی: سئوی کلمات کلیدی Keywords SEO برای سئوی سایت چیست؟ انتخاب کلمات کلیدی سئو شده (که می‌تواند یک کلمه منفرد یا چندین عبارت کلمه‌ای باشد) برای رتبه بندی وب‌ سایت‌، مرحله مهمی در فرایند سئو است. کلمات کلیدی “صحیح” را انتخاب کنید و تا زمانی که فرآیند بهینه سازی داخلی سایت و بهینه سازی خارجی سایت به درستی انجام شود، وب‌سایت شما در یک بازه زمانی معقول رتبه‌بندی خوبی خواهد شد و نوع صحیحی از بازدیدکنندگان سایت یعنی افرادی که از شما خریداری می‌کنند را به خود جلب خواهدکرد.

با این حال، اگر کلمات کلیدی “اشتباه” را انتخاب کنید، هر چقدر هم که فرآیند بهینه‌سازی سایت، کامل انجام شود، وب‌سایت شما هرگز موفق نخواهد شد. تعداد بسیار کمی بازدیدکننده و یا بازدیدکنندگانی که به فروش تبدیل نمی‌شوند خواهید داشت. بنابراین، چه عواملی در تبدیل کلمات کلیدی به کلمات کلیدی “صحیح” برای وب‌سایت شما مشارکت دارند؟

 سئوی کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی سئو برای سایت:

برای سئو کردن وب سایت، علاوه بر سئوی عکس ها، باید کلمات کلیدی وب سایت را نیز به روشی صحیح و اصولی سئو کنید.

ارتباط کلمات کلیدی سایت و مورد نظر شما باید به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بسیار مرتبط باشد. هرچه کلمات کلیدی مرتبط تر باشد ، رتبه بندی برای آن دسته از کلمات کلیدی آسان تر و سریعتر خواهد بود و درصد بازدید کننده هایی که به خریدار تبدیل می شوند بالاتر است. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی سئو شده و دانستن نکات سئو بسیار حائز اهمیت است.

قصد تجاری – شما باید آن دسته از کلمات کلیدی را هدف قراردهید که افراد را در مرحله مناسبی از چرخه خرید جذب کنند. هرچه شخصی در مسیر چرخه جلوتر قرار داشته باشد، شانس بیشتری برای فروش وجود دارد. شما بازدیدکننده‌هایی می‌خواهید که آماده هزینه کردن هستند به جای کسانی که فقط به دنبال اطلاعات هستند.

حجم جستجو – کلمات کلیدی‌ای را که افراد بطور فعال جستجو می‌کنند هدف قرار دهید. هرچه افراد بیشتری در جستجوی یک عبارت کلمه کلیدی باشند، به شرط رتبه‌بندی مناسب برای آن کلمه کلیدی، بازدید کننده بیشتری خواهید داشت. ابزارهایی برای یافتن تعداد تقریبی جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد.

ابزارهای متفاوتی برای بهینه سازی کلمات کلیدی وجود دارند. به عنوان نمونه ابزار کلمات کلیدی گوگل یا همان Google Keyword Tool رسیدن به رتبه خوب سات و افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت قابل استفاده است.

رقابت پذیری – برای پایین آمدن هزینه‌ها و رتبه بندی سریع، باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به طور جدی توسط مارک‌های بزرگ و یا وب‌سایت‌های با قدمت، مورد هدف قرار نمی‌گیرند. معیارهای ۱۰ وب‌سایتی که در حال حاضر در صفحه اول برای یک عبارت کلیدی قرار دارند، باید ارزیابی شوند تا مشخص شود آیا وب سایت شما می‌تواند با آنها رقابت کند یا خیر.

سئوی کلمات کلیدی سایت با یک مثال:

یک آژانس مسافرتی به نام www.africanholidayofalifetime.co.uk (توجه داشته باشید: این یک وب‌سایت واقعی نیست) تعطیلات لوکس در آفریقا را می‌فروشد. آنها باید ماهانه ۵۰۰ پوند هزینه سئو بپردازند و می‌خواهند تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را افزایش دهند. اینها برخی از کلمات کلیدی هستند که ممکن است در نظر داشته باشند:

آفریقا – این کلمه کلیدی بسیار گسترده است. افرادی که به جستجوی این کلمه می‌پردازند می‌توانند به هر جنبه ای از آفریقا علاقه‌مند باشند – تاریخ ، جغرافیا ، آب و هوا و غیره. درصد افرادی که به دنبال این کلمه کلیدی هستند که می‌خواهند یک تعطیلات لوکس در آفریقا را رزرو کنند بسیار کم است (کمتر از ۱%).رقابت با وب‌سایت‌هایی که در حال حاضر در صفحه اول برای این کلمه کلیدی قرار دارند نیز بسیار دشوار خواهد بود.

تعطیلات – این کلمه کلیدی هم بسیار گسترده است. جستجوهای زیادی برای این کلمه انجام می‌شود اما به اندازه ایده‌آل آن به وب‌سایت آنها ربطی ندارد. افرادی که به جستجوی این کلمه کلیدی می‌پردازند می‌توانند به دنبال تعطیلات در هر نقطه از جهان باشند و احتمال اینکه بخواهند یک تعطیلات ارزان قیمت داشته باشند با احتمال اینکه بخواهند یک تعطیلات لوکس داشته باشند، برابر است. همچنین سطح بالایی از رقابت برای این کلمه کلیدی وجود دارد که باعث می‌شود رتبه گرفتن برای آن بسیار گران تمام شود.

تعطیلات لوکس – این کلمه کلیدی بسیار بهتر از موارد فوق است. هنوز تقریبا گسترده است، زیرا هیچ اشاره‌ای به مکان در کلمه کلیدی نمی‌شود، با این وجود جستجوگر به طور خاص به دنبال تعطیلات لوکس است و سایت هم همین را می‌فروشد. رقابت برای این کلمه کلیدی هنوز هم نسبتاً زیاد است. برای ۵۰۰ پوند در ماه، فرصت بسیار کمی برای رتبه خوب گرفتن برای این کلمه کلیدی وجود دارد.

تعطیلات لوکس آفریقا – این یک عبارت کلیدی خوب برای رتبه‌بندی است. حجم جستجو نسبتاً خوب است و وب‌سایت مستقیماً با کلمات کلیدی مورد جستجو مرتبط است. این رقابت در سطح قابل قبولی است و رتبه‌های بالا باید برای ۵۰۰ پوند در ماه امکان‌پذیر باشند. تنها مسئله بالقوه مرحله چرخه خرید است، آیا این جستجوگرها فقط در حال مرور هستند یا آماده خرید هستند؟

رزرو تعطیلات لوکس کنیا – این یک کلمه کلیدی کامل برای این سایت است. جستجوگر می‌داند چه نوع تعطیلاتی را می‌خواهد (لوکس) ، جایی که آن را می‌خواهد (کنیا) و آنها هم‌اکنون آماده رزرو هستند. رقابت برای این کلمه کلیدی پایین است و به طور قطع برای ۵۰۰ پوند در هر ماه می‌توان رتبه بالایی را بدست آورد. حجم جستجو پایین‌تر از کلمات کلیدی فوق است، اما هنوز هم تعداد کافی از افراد در جستجوی این عبارت هستند تا آن را برای رتبه‌‌بندی ارزشمند کنند.

من می‌خواهم برای تعطیلات لوکس در کنیا در ماه مارس سال ۲۰۱۴ رزرو انجام دهم – این کلمه کلیدی بسیار مرتبط است. جستجوگر دقیقاً می‌داند چه می‌خواهد و آماده پول خرج کردن است. رتبه بالا برای این کلمه کلیدی می‌تواند به سرعت و با هزینه کم حاصل شود، با این وجود هیچ فایده‌ای در رتبه‌بندی آن وجود ندارد زیرا هیچ‌کس دقیقا در جستجوی این عبارت کلیدی نیست.

صاحبان مشاغل تمایل به غرق شدن در تلاش برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی گسترده و عمومی در صنعت خود دارند، که دارای بیشترین تعداد جستجو هستند. این اجتناب ناپذیری به ناامیدی ختم می‌شود زیرا آنها در نهایت به صفحه اول برای کلمات کلیدی نمی‌رسند و بازدیدکننده‌هایی که می‌توانند بدست آورند در مرحله گشتن در چرخه خرید قرار دارند و نه مرحله خرید.

به جای هدف قراردادن تعدادی کلمات کلیدی عمومی، یک رویکرد بهتر هدف قرار دادن عبارات کلیدی چند کلمه‌ای و خاص است. تحقیقات نشان داده است که بیش از ۴۰٪ از کل جستجوهای انجام شده بصورت آنلاین از چهار کلمه یا بیشتر تشکیل شده‌اند. بنابراین، رتبه‌بندی عبارت‌های کلیدی خاص و طولانی‌تر نه تنها سریع‌تر و ارزان‌تر است، بلکه همچنان می‌توانید با این کار بازدیدکنندگان زیادی را برای وب‌سایت خود بدست آورید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: seomark.co.uk

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.