آموزش تزیین هفت سین سفالی با ترانسفر بته جقه

1 3,831

مجله اینترنتی دلخوشی: تزیین ظروف سفالی هفت سین با ترانسفر یا برچسب هفت سین ایده ای جالب برای ساخت هفت سین عید می باشد. برای تزیین هفت سین می توانید از برچسب یا ترانسفر طرح بته جقه استفاده کنید و یک هفت سین با طرح بته جقه بسازید. ساخت هفت سین با ترانسفر بسیار ساده و راحت است. در این آموزش هنری از مجله دلخوشی قصد داریم نحوۀ ترانسفر کردن طرح بته جقه بر روی ظروف سفالی هفت سین را با استفاده از برچسب های ترانسفر طرح بته جقه، و به صورت مرحله به مرحله ارائه کنیم.

سفرۀ هفت سین و چیدن آن قبل از حلول سال نو از دیرباز برای ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار است. بطوری که یکی از دغدغه های خانم های ایرانی قبل از شروع سال نو، چیدن سفرۀ هفت سین و فراهم کردن مواد اولیۀ آن از قبیل: سمنو، سرکه، سیر، سماق، سبزه، سیب، سنجد، قرآن و دیگر اجزای فرعی مانند سکه، تنگ ماهی، آینه و شمعدان است. اغلب خانم ها دوست دارند که هر چند سال یک بار سفرۀ هفت سین متفاوتی بچینند که از نظر مدل و رنگبندی و حتی جنس متفاوت از سال های قبل باشد. با این کار هم تنوعی ایجاد می کنند و هم طراوت و تازگی و نو بودن را به منزل تلقین می کنند.

جنس اغلب ظروف هفت سین، سفالی و سرامیکی هستند که به روش های مختلفی تزیین می شوند. یکی از روش های تزیین ظروف هفت سین سفالی و سرامیکی، ترانسفر کردن طرح روی آن است. البته از این روش برای تزیین انواع ظروف مثل میوه خوری و شیرینی خوری سفالی و کلیۀ ظروف تزیینی سرامیکی و سفالی نیز استفاده می شود. همچنین ترانسفر کردن برای انواع شمع و حتی کیک نیز کاربرد دارد که هر یک لوازم مخصوص به خود را دارند.

ترانسفر کردن طرح با استفاده از برچسب هایی انجام می شود که به آنها برچسب ترانسفر می گویند. این برچسب ها به صورت برگه های دولایۀ بزرگی هستند که لایۀ زیرین آن کاغذ یا مقوا و لایۀ رویی آن نایلونی و شامل طرح است.

تزیین هفت سین با ترانسفر


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


لوازم تزیین هفت سین سفالی با ترانسفر:

  • رنگ صدفی-سفید به مقدار لازم
  • رنگ صدفی-طلایی تیره به مقدار لازم
  • قلم مو سایز متوسط ۱ عدد
  • قلم موی نوگ گرد بسیار نازک ۱ عدد
  • برچسب ترانسفر طرح بته جقه طلایی-قهوه ای ۱ برگه
  • ظرف آب
  • قیچی

مراحل ترانسفر کردن طرح روی ظروف سفالی هفت سین:

مرحلۀ اول:

برای تزیین هفت سین با ترانسفر ، ابتدا ظروف سفالی خام را با رنگ صدفی-سفید رنگ آمیزی می کنیم. پایه های ظروف سفالی هفت سین را نیز می توانید با رنگ صدفی-طلایی تیره رنگ آمیزی کنید تا جلوۀ زیبایی به آن ها بدهد. می توانید برای داشتن یک آینه و شمعدان ست با هفت سین بته جقه نیز درست کنید. ترانسفر روی قاب آینه هفت سین نیز ایده خوبی برای این مدل هفت سین خواهد بود.

ترانسفر کردن روی سفال

ترانسفر طرح روی هفت سین

مرحلۀ دوم:

با استفاده از قلم موی نوک گرد نازک، نقاطی را در حاشیۀ داخلی ظروف، با رنگ صدفی-طلایی تیره ایجاد می کنیم.


روش تزیین سبد هفت سین طلایی با حریر


برچسب هفت سین عید

مرحلۀ سوم:

پس از اینکه رنگ کردن ظروف سفالی تمام شد و ظروف خشک شد، حالا نوبت به طرح زدن روی ظروف است. در این مرحله برگۀ ترانسفر را قطعه قطه می کنیم به طوری که در هر یک از قطعه هایی که برش زدیم، یک طرح کوچک و کامل و یا چندین طرح نزدیک به هم قرار گیرد. در هفت سین ای که در تصویر مشاهده می کنید تخم مرغ های زیبای سفالی با طرح بته جقه ، زیبایی هفت سین را چندین برابر کرده است. می توانید با ترانسفر روی تخم مرغ هفت سین ، سفره هفت سین زیبا و کاملی بسازید.

تزیین ظروف سفالی هفت سین

ساخت هفت سین با ترانسفر بته جقه

مرحلۀ چهارم:

در این مرحله برای ترانسفر کردن طرح روی ظروف سفالی و تزیین هفت سین با برچسب بته حقه، هر برش از برگۀ ترانسفر را که می خواهیم روی ظرف های سفالی خود بچسبانیم، ابتدا درون یک ظرف آب می اندازیم، اندکی صبر می کنیم تا طرح که در بخش نایلونی قرار دارد از بخش کاغذی آن جدا شود. سپس بخش نایلونی را برداشته و به خوبی روی ظرف می چسبانیم و با انگشت های دست خود روی طرح را خوب مالش می دهیم تا به خوبی روی ظرف های سفالی ما بچسبد. اگر می خواهید یک تنگ ماهی طرح بته جقه و متناسب با این هفت سین زیبا داشته باشید می توانید ترانسفر روی تنگ ماهی را نیز انجام دهید. 

برچسب بته جقه هفت سین

نکته: اگر طرح را به خوبی روی ظرف نچسبانید ممکن است حباب هایی زیر طرح ایجاد شود که این حباب ها را می توانید با استفاده از فشار انگشتان دست خارج کنید و در صورتی که خارج نشدند می توانید از نوک سوزن برای خالی کردن حباب ها استفاده کنید.

نکته: علاوه بر قسمت های درون ظروف، می توانید طرح ها را در قسمت های بیرونی ظرف نیز بچسبانید.


ساخت تاپر حاجی فیروز تخم مرغی هفت سین


تزیین هفت سین با استیکر

به این ترتیب ظروف هفت سین زیبا و بسیار جذاب ما آماده می شوند.

نکتهدر مورد ظروفی چون ظرف سبزه عید که داخل آن گود است، قسمت های گود را با رنگ صدفی-طلایی تیره رنگ آمیزی کنید تا جلوۀ زیبایی به کار شما بدهد.

آموزش ترانسفر روی هفت سین

قسمت بیرونی ظرف سبزه را متناسب با ظروف پایه دار، رنگ آمیزی و طرح زنی می کنیم.

آموزش تزیین هفت سین

نکته: در مورد کوزۀ مخصوص ساقه های گندم، بهتر است قسمت بالا یا گردن کوزه و بخشی از دستۀ کوزه را که هم سطح آن است، به رنگ صدفی-طلایی تیره رنگ آمیزی کنید تا هماهنگی خوبی با ظروف دیگر ایجاد شود.

برچسب بته جقه روی هفت سین سفالی

به همین ترتیب تمامی ظروف هفت سین را رنگ آمیزی و طرحدار کرده و برای چیدن در سفرۀ هفت سین زیبای خود آماده کنید و کار تزیین هفت سین را کامل می کنیم.


آموزش گیفت عیدی تل تاج پرنسسی


نکتۀ مهم: برای چنین هفت سینی با چنین رنگبندی، برای جلوه بیشتر هفت سین بهتر است از میز رنگ روشن یا سفرۀ هفت سین رنگ روشن مانند مخمل سفید یا شیری استفاده کنید. از بین رومیزی های ترمه نیز رنگ های خیلی روشن مانند کرم برای چنین هفت سینی مناسب هستند.

دقت کنید که انتخاب رنگ رومیزی یا سفرۀ هفت سین در نشان دادن نمای هفت سین نقش بسزایی دارد و می تواند جلوۀ آن را بهتر یا بدتر کند.

هفت سین زیبای ما آماده است تا در شروع سال نو جلوه گری و دلربایی کند.

آموزش هنری اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    این سرویس هفت سین فقط بدون اینه رو قیمت بدید تمام سرویس باشه جز اینه شمعدان لطفا

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.