آموزش ترانسفر روی قاب آینه و شمعدان هفت سین

0 2,785

مجله اینترنتی دلخوشی: تزیین قاب آینه هفت سین می تواند یک آینه و شمعدان زیبا برای هفت سین شما خلق کند. یکی از روش های تزیین آینه و شمعدان سفره هفت سین ، ترانسفر روی قاب آینه است. روش ترانسفر روی هفت سین بسیار ساده و هیجان انگیز است و می توانید با روش ترانسفر روی قاب آینه و شمعدان هفت سین ، هفت سین های زیبا با طرح دلخواه خودتان را خلق کنید. در این آموزش هنری از مجله دلخوشی قصد داریم نحوۀ ترانسفر کردن طرح بته جقه بر روی آینه با طرح بته جقه را که معمولا در هفت سین های سفالی مورد استفاده قرار می گیرد به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش دهیم.

در آستانۀ سال نو، چیدن سفرۀ هفت سین از رسوم دیرین مردم ایران زمین است. از اجزای سفرۀ هفت سین که با سین شروع نمی شود ولی وجودش در سفره های هفت سین ضروری است، آینه سفره هفت سین است که نماد روشنی و روشنایی است و به عنوان عضو روشنی بخش سفره باید در جمع هفت سین حضور داشته باشد. آینه معمولا از نظر طرح و رنگ، مشابه اجزای دیگر سفره مانند ظروف هفت سین در نظر گرفته می شود و حتی ممکن است از نظر جنس نیز مشابه ظروف هفت سین باشد مانند برخی هفت سین های سفالی که آینۀ آن نیز سفالی است یا هفت سین های برنزی که کل اجزای آن برنزی هستند. اما در مورد آینه ضرورتی در هم جنس بودن آن با اجزای دیگر وجود ندارد. به عنوان مثال اگر در حال آماده سازی یک هفت سین سفالی با طرحی خاص هستید به راحتی می توانید از یک آینۀ چوبی ساده استفاده کرده و با رنگ آمیزی و نقش زنی، آن را هم رنگ و هم طرح با اجزای دیگر سفرۀ هفت سین خود کنید.

ترانسفر روی قاب آینه هفت سین


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


لوازم ترانسفر روی قاب آینه هفت سین:

  • آینۀ چوبی طرح بته جقه ۱ عدد
  • رنگ سفید-صدفی ۱ عدد
  • برگۀ ترانسفر طرح بته جقۀ طلایی ۱ عدد
  • قیچی
  • ظرف آب
  • قلم موی سایز متوسط

مراحل ترانسفر روی قاب آینه و شمعدان هفت سین:

برای ترانسفر کردن روی قاب آینه، بسته به اینکه قاب آینۀ شما شامل آینه باشد یا نه ، می توانید از دو روش مختلف استفاده کنید.

ترانسفر روی هفت سین

در روش اول ترانسفر روی قاب آینه، که قاب آینه شامل آینۀ شیشه ای است، طرح های کوچک را جدا جدا آماده کرده و بر روی قاب آینه می چسبانیم.

در روش دوم تزیین قاب آینه هفت سین، که قاب آینه شامل آینۀ شیشه ای نیست، یک الگو مطابق قاب آینه از روی برگۀ ترانسفر جدا کرده و بر روی قاب آینه به صورت یک تکه می چسبانیم.

در اینجا روش اول ترانسفر طرح بته جقه روی قاب آینه و شمعدان را به صورت تصویری آموزش می دهیم. روش دوم تعمیمی از روش اول خواهد بود. توصیه می کنیم یک هفت سین ست با این قاب آینه هفت سین نیز داشته باشید و تزیین هفت سین بته جقه را نیز امتحان کنید.

مرحلۀ اول:

ابتدا با استفاده از رنگ صدفی سفید و قلم موی متوسط، پایۀ کار یعنی قاب آینه هفت سین را رنگ زمینه می زنیم. سپس صبر می کنیم که رنگ آن کامل خشک شود. همچنین می توانید از آینه های ام دی اف، یا از قبل رنگ شدۀ سفید رنگ هم خریداری کنید تا نیازی به رنگ کردن آنها نداشته باشید.

مرحلۀ دوم:

در این مرحله، برچسب های ترانسفر را تکه تکه می کنیم بطوری که درون هر تکه طرحی از طرح های بته جقه و غیره قرار گیرد.


آموزش تزیین سبد سبزه پولکی سفره هفت سین


تزیین قاب آینه هفت سین

ترانسفر قاب آینه و شمعدان

مرحلۀ سوم:

هر قطعه طرح را که می خواهید بر روی قاب آینه سفره هفت سین بچسبانید ابتدا مدت کمی در آب بیندازید تا از مقوا یا کاغذ جدا شود. هنگامی که جدا شد به شکل یک لایۀ نایلونی در آب جدا می شود. لایۀ نایلونی طرح دار را برداشته و بر روی قسمتی از قاب آینه می چسبانیم. سپس با انگشت های دست خیلی محکم آن را بر روی قاب آینه می چسبانیم و مدام ماساژ می دهیم تا به خوبی بر زمینۀ قاب بنشیند. شما می توانید تخم مرغ هفت سین بته جقه بسیار زیبا را درست کنید و با قاب آینه و هفت سین ست کنید. تزیین تخم مرغ هفت سین بته جقه نیز با همین روش به راحتی انجام می شود.

تزیین قاب آینه با ترانسفر بته جقه

به همین ترتیب تمام قسمت های قاب آینه را طرحدار می کنیم تا طرح آینه تکمیل شود و تزیین قاب آینه هفت سین به اتمام برسد.


آموزش تاپر نمدی تنگ و ماهی هفت سین


ترانسفر طرح بته جقه هفت سین

تزیین قاب آینه سفره هفت سین

نکته: ترانسفر روی شمعدان سفره هفت سین را نیز می توان مشابه ترانسفر روی آینه ، طرح بته جقه بزنیم و در کنار آینه قرار دهیم. تنگ ماهی بته جقه نیز ایده جالبی برای یک هفت سین طرح بته جقه است. 

آینه و شمعدان سفره هفت سین

برای تزیین شمعدان هفت سین و رنگ آمیزی پایۀ شمعدان ها ، باید از رنگ صدفی-طلایی تیره استفاده کنیم. و برای قسمت های سفید، از رنگ صدفی-سفید استفاده می کنیم.

قاب آینۀ زیبای طرح بتۀ جقۀ آماده شده است. آن را بر سر سفرۀ هفت سین قرار می دهیم تا روشنایی بخش سال نو باشد.

آموزش هنری اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.