۱۰ ترفند جالب برای تمیز کردن اتومبیل!

2 20,554

مجله اینترنتی دلخوشی: برای شستشو و کارواش ماشین شخصی خود می توانید از ترفندهای ساده زیر استفاده کنید تا هم در پول و هم در زمان خود صرفه جویی کنید.

۱- جوش شیرین برای پاک کردن داخل ماشین

شستن خودرو، کارواش

جوش شیرین یک ماده پاک کننده جادویی است که لکه ها و کثیفی های طولانی مدت داخل اتومبیل و روکش های ماشین  را جذب کرده و آن ها را از بین می برد. مقداری جوش شیرین را روی ناحیه مورد نظر بریزید و اجازه دهید تا چند ساعت بماند. پس از گذشت زمان کافی روی روکش های ماشین را جاروبرقی بکشید.

۲- سیب زمینی و نمک برای از بین بردن زنگ زدگی ها

شستن خودرو، کارواش

این یک روش موثر برای حذف زنگ زدگی های قسمت های مختلف ماشین است. یک سیب زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید سپس سیب زمینی را روی قسمت های زنگ زده خودرو بمالید. در نهایت روی سطح مورد نظر را بشویید و خواهید دید که اثرات زنگ زدگی از سطح ماشین از بین رفته است.

 

۳- استفاده از آب سودا برای تمیز کردن وسایل داخل خودرو

شستن خودرو، کارواش

آب سودا نوعی آب گازدار است که با استفاده از آن می توانید از شر لکه های داخلی ماشین خلاص شوید. سودا را روی قسمت های لکه دار بریزید، بعد از چند دقیقه محل لکه را با حوله خشک کنید. این روش حتما جواب خواهد داد.

۴- شیشه های ماشین را با روزنامه خشک کنید

5373-1

اگر نمی خواهید که پس از شستن ماشین لکه ها و رگه های زشتی روی شیشه های ماشین دیده شوند، شیشه های ماشین را با روزنامه خشک کنید. روزنامه تمام آب باقی مانده روی شیشه های ماشین را جذب کرده و شیشه ها را براق می کند. از مالیدن روزنامه به بدنه خودرو خودداری کنید، زیرا این کار سبب می شود تا جوهر و نوشته های روزنامه روی بدنه ماشین نقش بیاندازد.

۵- پاک کردن لکه های جوهر با اسپری مو

شستن خودرو، کارواش

هنگامی که بچه ها قسمت های داخلی خودرو را با جوهر خودکار کثیف کرده اند، استفاده از تافت مو بهترین روش برای پاک کردن لکه های جوهر می باشد. برای پاک کردن لکه های جوهر از روکش چرمی صندلی های ماشین، مقداری از تافت مو را روی ناحیه مورد نظر اسپری کنید، سپس بعد از چند دقیقه محل لکه را با دستمال پاک کنید. لکه های جوهر کاملا از بین  خواهند رفت.

 

۶- استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن دریچه خروجی باد کولر و بخاری ماشین

شستن خودرو، کارواش

برای تمیز کردن دریچه خروجی باد کولر و بخاری ماشین ، نیازی نیست که پول زیادی پرداخت کنید، فقط کافیست برای این کار از گوش پاک کن استفاده کنید. پنبه گوش پاک کن را با مواد تمیز کننده رقیق خیس کنید، سپس به آسانی منافذ دریچه کولر و بخاری ماشین را پاک کنید.

 

۷- استفاده از لاک پاک کن یا استن

شستن خودرو، کارواش

کاربرد لاک پاک کن فراتر از پاک کردن لاک از روی ناخن است. برای تمیز کردن لکه های شیشه جلوی ماشین، یک تکه پنبه را به مقداری لاک پاک کن آغشته کرده و سپس به راحتی لکه های شیشه جلوی ماشین را کاملا پاک کنید.

۸- برای برداشتن موی حیوانات خانگی از روی کفپوش ماشین، از دستکش یک بارمصرف پلاستیکی استفاده کنید

شستن خودرو، کارواش

جدا کردن موی حیوانات خانگی از روی کفپوش ماشین مثل یک کابوس است، اما یک ترفند ساده و سریع برای این کار وجود دارد. یک جفت دستکش پلاستیکی بپوشید، دستان خود را در قسمتی که موی حیوانات روی کفپوش ماشین افتاده است بمالید، سپس الکتریسیته ساکن تولید شده، کمک خواهد کرد تا موی حیوانات از روی کفپوش به راحتی بلند شود.

 

۹- داشبورد ماشین را با وازلین تمیز کنید

شستن خودرو، کارواش

به جای اینکه پول زیادی را برای خرید تمیز کننده های گران قیمت صرف کنید، می توانید از وازلین برای تمیز کردن داشبورد ماشین استفاده کنید. وازلین نه تنها داشبورد را تمیز می کند، بلکه آن را شفاف و براق می کند تا نو به نظر برسد. فراموش نکنید که قبل از استفاده از وازلین، روی داشبورد را با دستمال مرطوب تمیز کنید و پس از خشک کردن آن، وازلین را روی داشبورد ماشین استفاده کنید.

۱۰- استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن شیشه های ماشین

شستن خودرو، کارواش

اگر می خواهید که بقایای آزاردهنده برچسب های شیشه پشت ماشین را تمیز کنید، مقداری سرکه سفید روی یک دستمال بریزید و آن را روی شیشه ماشین بمالید تا تمیز شود. این روش معجزه آسا قطعا جواب خواهد داد.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. آرین می گوید

    ممنون خیلی خوب بود

    1. دلخوشی می گوید

      سلام آرین عزیز
      ممنون از شما امیدوارم براتون مفید بوده باشه

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.