فرار از نخ دندان چقدر بد است؟

0 3,086

نخ دندان، بهداشت دهان و دندان

مجله اینترنتی دلخوشی: شما دندان های خود را با وسواس کامل مسواک می زنید، اما در انتهای یک روز طولانی، آخرین چیزی که باید انجام دهید، کار بر روی لثه ها بوسیلۀ نخ دندان است. بنابراین، آیا درست است که از همین یک بار نخ دندان زدن نیز فراری باشید؟


حتما بخوانید:

نحوه استفاده از دهانشویه

نخ دندان قبل یا بعد از مسواک زدن؟

آموزش سفید کردن دندان ها


دکتر Timothy chase می گوید: “اگر نخ دندان نزنید، فقط نیمی از کار را انجام می دهید، و خرده های غذای بین دندان ها را تمیز نمی کنید”. وی توصیه می کند که این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید. مسواک زدن ممکن است از عهدۀ قسمت های جلویی، پشت وبالایی دندان ها برآید، در حالیکه دندان های عقب که برای جویدن هستند با مشکل واقعی حفره های احتمالی مواجه هستند.

با این وجود حفره های دندان کمترین نگرانی برای شخص محسوب می شوند. عدم استفاده از نخ دندان می تواند باعث ورم و التهاب لثه ها و حتی از دست دادن دندان ها شود- و اثرات منفی آن در دهان و دندان های شما متوقف نمی شوند. دکتر بنکر توضیح می دهد: “مشکل لثه ها می تواند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد”.  در واقع، بیماری های دندان و لثه ممکن است منجر به تولد نوزاد نارس، بیماری های قلبی، و حتی سکته مغزی شود.

ترسیدید؟ نخ دندان برخی مزایای سطحی نیز دارد- که شامل یک لبخند واقعا خوب و نفس خوش بوست. دکتر ژوزف بنکر از مرکز خلاق مراقبت دندان می گوید:” استفاده از نخ دندان ۱۰۰ درصد دندان های شما را سفیدتر نشان می دهد.” اگر چه نخ دندان تیرگی آن را تغییر نمی دهد، اما از بین بردن ذرات نرم غذا از درزهای دندان ها، باعث می شود لبه های دندان های شما با دندان های جلویی مطابقت داشته باشد. و با اضافه کردن هوا به لثه ها به از بین بردن باکتری های بدبو کمک می کند.

اگر هنوز احساس می کنید که نخ دندان زدن کار سختی است، زمان آن رسیده است که تکنیک های جدیدی را امتحان کنید. دکتر بنکر می گوید” به جای اینکه یک نخ را در دستتان بگیرید که ما در سال ۱۹۵۰ انجام می دادیم”، می توانید نخ دندان با سر قابل تعویض را امتحان کنید. این ابزار نخ دندان زدن فقط به کمک یک دست، اجازۀ چند کار را به شما می دهد (به عنوان مثال، چک کردن تلفن). همچنین دکتر چِیس نوار دندانپزشکی ( که ribbon floss نامیده می شود )  یا مواردی شبیه نوار لاستیکی را پیشنهاد می کند.

یک نصیحت: زیاده روی نکنید! اگر با شدت نخ دندان بزنید، در نهایت ممکن است به لثه های خود صدمه وارد کنید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.