مینی سمبوسه با خمیر یوفکا

0 14,645

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید تعجب کنید از اینکه بشنوید این مینی سمبوسه های خوشمزه، سمبوسه رژیمی هستند. چون معمولا سمبوسه ها اصلا رژیمی نیستند. می توان گفت که این سمبوسه های خوشمزه جزو غذاهای رژیمی هستند البته می توانند رژیمی تر هم بشوند. این بستگی به موادی دارد که سمبوسه ها را پر می کنید. مثلا می توانید سمبوسه ها را با سبزیحات مورد علاقه تان پر کنید. همچنین در حالت عادی سمبوسه ای که به صورت سنتی با نان لواش درست میشود رژیمی نیست چون مقدار زیادی روغن به خودش جذب می کند. اما خمیر یوفکا چون نازک هست سریع سرخ و ترد می شود و اصلا هیچ روغنی به خودش جذب نمی کند. موقعی که این سمبوسه خوشمزه و ترد را گاز می زنید صدای خش خش ترد بودنش رو کاملا می شنوید.

می توانید این مینی سمبوسه ها را به عنوان عصرانه، میان وعده یا یک وعده غذایی سالم درست کنید و از آنها لذت ببرید. این سمبوسه ها جزو غذاهای مورد علاقه بچه هاست و به حدی این سمبوسه ها خوشمزه و ترد هستند که نه تنها بچه ها بلکه بزرگ تر ها هم عاشق این غذا می شوند. بنابراین حتما برای یک بار هم که شده این مینی سمبوسه ها را امتحان کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید.

نفرات سرو: با این مواد ۲۸ الی ۳۰ عدد مینی سمبوسه آماده می شود.

زمان پخت و آماده سازی: ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه مینی سمبوسه با خمیر یوفکا:

  • سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
  • پیاز یک عدد بزرگ
  • ذرت شیرین ۱ قوطی
  • قارچ ۴۰۰ گرم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • آویشن به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن سمبوسه ها
  • خمیر یوفکا آماده مخصوص سمبوسه

طرز تهیه مینی سمبوسه با خمیر یوفکا:

ابتدا سیب زمینی را نگینی خرد کنید و سپس سیب زمینی های نگینی را با مقدار کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند. سپس پیاز را نیز خلالی ریز خرد کنید و تفت دهید. قارچ ها را نگینی درشت خرد کنید و با حرارت زیاد تفت دهید تا آبش کاملا کشیده شود وخشک شود. حال سیب زمینی نگینی سرخ شده، پیاز سرخ شده، قارچ و ذرت را با هم مخلوط کنید و به آنها به میزان لازم نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن بزنید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا مواد داخل سمبوسه با دمای محیط مقداری خنک شود.

مراحل پیچیدن سمبوسه:

برای پیچیدن سمبوسه های همانند تصاویر، ابتدا یک نوار مستطیلی خمیر فیلو مخصوص سمبوسه را بردارید و ۱ قاشق غذاخوری از مواد سمبوسه گوشه آن بریزید. سپس گوشه خمیر را به شکل مثلث روی مواد برگردانید. به همین ترتیب خمیر را به شکل مثلث تا بزنید تا کل خمیر پیچیده شود. نحوه پیچیدن سمبوسه در تصاویر کاملا مشخص است.

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

تمامی سمبوسه ها را به همین روش بپیچید.

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

سپس مقدار کمی روغن در ماهیتابه بریزید و مقدار کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. حال هر دوطرف سمبوسه ها را با حرارت متوسط سرخ کنید تا سمبوسه ها کاملا طلایی و برشته شوند. چون خمیر فیلو خیلی نازک است، مراقب باشید که سمبوسه ها نسوزند چون سمبوسه های خیلی سریع سرخ می شوند. در عرض چند دقیقه تمامی سمبوسه ها را می توانید سرخ کنید.

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

در نهایت سمبوسه ها را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

 

نکات مهم و کلیدی برای تهیه مینی سمبوسه با خمیر یوفکا:

۱- سمبوسه ها را می توانید به همراه سس کچاپ سرو کنید.

۲- برای مهمانی ها، می توانید سمبوسه ها را از شب قبل بپیچید و روی آن را سلفون بکشید و روز مهمانی آنها را سریع سرخ کنید. البته چون این مینی سمبوسه ها خیلی سریع آماده می شوند شاید نیاز به این کار نباشد.

۳- وقتی مواد داخل سمبوسه را آماده می کنید، اجازه دهید تا کاملا با دمای محیط خنک شوند. اگر آنها را داغ داخل خمیر یوفکا قرار دهید ممکن است باعث پاره شدن خمیر یوفکا شود.

۴- برای مینی سمبوسه ها یک قاشق غذاخوری از مواد داخل سمبوسه کافی است. اگر مواد زیادی داخل سمبوسه ها بگذارید موقع رول کردن، سمبوسه ها سوراخ می شوند. البته مقدار موادسمبوسه کاملا بستگی به سایز خمیر فیلوی شما دارد.

۵- اگر برای درست کردن سمبوسه به عنوان یک وعده غذایی وقت کافی ندارید، مثلا می توانید به جای اینکه خودتان پیاز سرخ کنید از پیاز سرخ شده آماده استفاده کنید تا کارها سریع تر پیش برود.

۶- اگر خمیر یوفکا فریزر بوده باید اون رو حداقل ۱ ساعت بیرون بذارید تا با دمای محیط نرم بشه وگرنه موقع پیچیدن خمیر فیلو پاره و سوراخ می شه.

۷- برای بستن خمیر یوفکا نیازی نیست که حتما از کره یا آب کمک بگیرید چون وقتی موقع سرخ کردن سمبوسه ها را از سمت پشت آن، قسمتی که خمیر روی هم آمده است در ماهیتابه قرار دهید، خمیر خودش بسته می شود.

۸- اگر خمیر یوفکا مخصوص سمبوسه پیدا نکردید، می توانید خودتان خمیر یوفکای بزرگ بگیرید و آنها را با سایزهای دلخواه تان به صورت نوارهای مستطیلی شکل برش دهید و با آنها سمبوسه درست کنید. ابتدا یک نوار مستطیلی برش دهید و آن را به عنوان نمونه بپیچید و ببینید که آیا سایز آن مطابق دلخواه تان است یاخیر. اگر دوست داشتید سمبوسه ها بزرگ تر یا کوچک تر شوند، خمیریوفکا را در اندازه های صحیح برش دهید.

۹- سعی کنید تا جایی که می توانید در مراحل سرخ کردن مواد سمبوسه از میزان خیلی کم روغن استفاده کنید. مواد سمبوسه نباید روغنی باشد.

۱۰- برای درست کردن سمبوسه های رژیمی، داخل سمبوسه را با انواع سبزیجات پر کنید و حتما از خمیر یوفکا یا همان خمیر فیلو استفاده کنید تا روغن کمتری جذب سمبوسه ها شود.

مینی سمبوسه، خمیر یوفکا

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.