گیاهان شادی آور برای رفع استرس و افسردگی را بشناسید

0 7,741

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا به تازگی کمتر خنده به لبانتان آمده است؟ آیا احساس بی حوصلگی و خستگی می کنید؟ ما در ادامه به شما روش های گیاهی و موثری را پیشنهاد می کنیم که با انجام آنها می توانید زندگی خود شادتر کنید و به آرامش برسید. روش های درمانی با قرص های شیمیایی را دور بریزید و با کم ترین هزینه و بدون هیچ گونه عارضه ای خود را تسکین دهید.

افسردگی، استرس

داروهای گیاهی برای درمان افسردگی

۱- گل گاوزبان: گل گاو زبان یک گیاه معروف در داشتن خاصیت آرام بخشی است و از قدیم الایام بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است. این گیاه برای قلب و اعصاب بسیار مفید است و آن ها را از مواد مضر پاکسازی می کند. ۴ گرم از این گیاه را با مقداری آب دم کنید و با مقداری عسل میل نمایید.

۲- گلاب و زعفران: زعفران دارای خواص زیادی است. یکی از این خواص، شادی آور بودن آن است که افسردگی را درمان می کند. در طب سنتی در بسیاری از ترکیب های دارویی از زعفران استفاده می کردند. می توانید زعفران را به همراه چای دم کنید و چای زعفرانی میل کنید و یا اینکه می توانید با گلاب که آن نیز بسیار آرام بخش است، شربت زعفران درست کنید و میل نمایید. البته مصرف خیلی زیاد زعفران به دلیل گرم بودن آن ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. بنابراین سعی کنید به صورت متعادل از آن استفاده کنید.

۳- عرق بیدمشک: عرق بیدمشک دلهره و اضطراب را بهبود می دهد و در درمان یبوست، سردرد، و تب کارایی دارد. از عرق بیدمشک، شربت درست کنید و روزانه میل نمایید. این گیاه، شادابی و نشاط را به شما بازخواهد گرداند.

۴- بهار نارنج: بهارنارنج طبیعت گرمی دارد و دارای ویتامین های C، B و D است. سردردهای عصبی را کاهش می دهد و مهمترین خواص آن نشاط آور بدون آن است که مانع افسردگی نیز می شود. قبل از خواب از شربت بهارنارنج یا عرق بهارنارنج استفاده کنید. مشکل بی خوابی را رفع می کند. بهار نارنج به هضم غذا کمک کرده و مانع از حمله قلبی می شود.

۵- گل سرخ:  گل سرخ از قدیم به عنوان داروی آرام بخش شهرت دارد. می توانید آن را در دوغ و ماست بریزید یا دم کرده آن را میل نمایید. همچنین می توانید به وسیله گلاب و گل سرخ، شربت گل سرخ تهیه نمایید که بسیار موثر در کاهش علائم افسردگی است.

۶- گلبرگ شقایق: شقایق دارای خواص فراوانی است که از جمله این خواص، آرام بخش بدون و درمان کم خوابی آن است. پیشینیان نیز از شقایق در طب سنتی استفاده می کردند. چند گلبرگ خشک شقایق را در مقداری آب جوش بریزید و دم کنید و قبل از خواب میل نمایید.

۷- غذاهای دریایی: بر اساس تحقیقات، نخوردن غذاهای دریایی در بدن موجب غمگینی و افسردگی افراد می شود. کمبود امگا ۳ در بدن این وضعیت را به وجود می آورد. بنابراین با خوردن ماهی و میگو و امثال آنها که دارای امگا ۳ هستند، شادابی را به خود بازگردانید.

۸- نورخورشید: محققان معتقدند کسانی که نور خورشید را به اندازه کافی دریافت نمی کنند، دچار افسردگی می شوند و براساس نتایج تحقیقات، کسانیکه عادت به خانه نشینی دارند از این قبیل افراد هستند که بی نشاطی و افسردگی به آنان غلبه می کند. معمولا این نوع افسردگی و خانه نشینی به دلیل تغییر فصل است که به آن افسردگی فصلی می گویند.

۹- بابونه: این گیاه خاصیت های عجیبی دارد و در درمان درد قاعدگی و کرم روده بسیار موثر است. مهمترین خاصیت بابونه، تاثیر عجیبی است که در درمان افسردگی دارد. ۴ گرم بابونه را با ۵ گرم بهارنارنج مخلوط کنید و آن را به صورت دم کرده میل نمایید. می توانید روزانه یک فنجان از این دمنوش بابونه و بهارنارنج، استفاده کنید.

۱۰- ورزش: ورزش کردن و فعالیت های بدنی نه تنها افسردگی را از بین می برد، بلکه موجب سلامتی جسمی نیز می شود. ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، یوگا، شنا، کوهنوردی و پیاده روی، برای سلامت روح و جسم مناسب می باشند. روزانه حداقل نیم ساعت را صرف ورزش کردن کنید.

گردآوری شده از:

آکاایران

خرداد نیوز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.