طرزتهیه ژله سورپرایز لاو

0 18,690

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید ژله های سورپرایز زیادی را دیده باشید که هر کدام از آنها به نوع خود زیبا هستند. این ژله سورپرایز لاو، هم در داخل و هم در ظاهر برای شما و مهمان هایتان، سورپرایز دارد. این سورپرایزها به حدی ژله شما را زیبا خواهند کرد که همه محو آنها خواهند شد، شک نکنید. ژله سورپرایز لاو، یک ژله رمانتیک و عاشقانه است که برای مناسبت های مختلف مثل ولنتاین، تولد، سالگرد ازدواج و مناسبت های مهم دیگر بسیار گزینه جالبی است. ما در ادامه تمام مراحل تهیه این ژله زیبا را به همراه تصاویرو توضیحات جامع، ارائه خواهیم داد. با مطالعه این مطلب شما نیز می توانید خیلی راحت ژله سورپرایز لاو را درست کنید و عزیزانتان را سورپرایز کنید و یک میز رمانتیک و عاشقانه و البته به یاد ماندنی بچینید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


 

مواد لازم برای تهیه ژله سورپرایز لاو:

  • پودر ژله توت فرنگی ۳ بسته
  • پودر ژله آلوورا ۳ بسته
  • قالب ژله مستطیل
  • کاتر قلب
  • کاتر حروف انگلیسی لاو

مراحل تهیه ژله سورپرایز لاو:

برای تهیه ژله سورپرایز لاو، باید یک سری ژله برای قالب زدن قلب های داخل ژله و یک سری هم ژله برای قالب زدن حروف انگلیسی  LOVE برای تزئین روی ژله درست کنیم. که در ادامه مراحل آماده سازی هر کدام را توضیح خواهیم داد.

مراحل آماده سازی قلب های داخل ژله سورپرایز:

برای تهیه قلب های داخل ژله، نیاز به درست کردن یک ژله توت فرنگی نسبتا غلیظ تر نسبت به ژله های عادی تر داریم. دلیل آن هم این است که اگر بخواهیم تا قلب ها را خیلی تمیز و مرتب با کاتر قلب، قالب بزنیم باید کمی ژله غلیظ تر باشد. بنابراین به جای اینکه به ازای هر بسته پودرژله از یک و نیم لیوان آب استفاده کنیم، این بار از ۱ لیوان آب استفاده خواهیم کرد.

۲ بسته پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی ریخته و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. ژله را خوب بهم بزنید تا حل شود سپس ژله توت فرنگی را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید و سپس از ماکروفر خارج کرده و خوب بهم بزنید تا ژله شفاف و یکدستی داشته باشید. سپس ۱ لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید. حال کف یک قالب پلاستیکی یا ظرف های ماکروفری را کم چرب کنید و ژله را داخل آن بریزید و به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود و برای قالب زدن آماده شود.

پس از اینکه ژله بسته شد، به کمک کاتر قلب بزرگ که دقیقا به اندازه مرکز قالب مستطیلی تان است، آن را قالب بزنید تا داخل ژله سورپرایز از آنها استفاده کنید.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

مراحل آماده سازی ژله حروف انگلیسی لاو:

ژله حروف انگلیسی را نیز همانند ژله های قلبی، کمی غلیظ تر درست می کنیم. البته ژله پاناکوتای شیری را نیاز نیست که غلیظ تر درست کنیم.

یک بسته پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی بریزید و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.حال به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید و سپس ژله را از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید و سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید.

یک بسته پودر ژله آلوورا را داخل ظرفی بریزید و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و هم بزنید و به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید. سپس از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید. حال اجازه دهید تا ژله آلوورا به دمای محیط برسد. سپس ۱ لیوان شیر که آن هم به دمای محیط رسیده است را داخل ژله آلوورا بریزید و خوب مخلوط کنید.

کف یک قالب پلاستیک یا هر ظرفی که ژله راحت از آن جدا شود را کمی چرب کنید، سپس یک لایه نازک ژله توت فرنگی بریزید و قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.

سپس قالب را از یخچال خارج کنید و یک لایه دقیقا هم اندازه با لایه قبلی، ژله پاناکوتا بریزید و مجددا قالب را در یخچال قرار دهید تا کمی ژله ببندد.

این مراحل را تا ۴ لایه تکرار کنید. البته باید ارتفاعی که در نظر می گیرید هم اندازه با ارتفاع کاتر حروف انگلیسی تان باشد.

اجازه دهید تا ژله به مدت ۸ ساعت داخل یخچال بماند تا کاملا سفت شود. و برای قالب زدن آماده شود.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

مراحل ریختن ژله سورپرایز داخل قالب:

برای درست کردن پاناکوتای شیری برای پایه اصلی ژله سورپرایز، ۲ بسته پودر ژله آلوورا را داخل ظرفی بریزید و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آن را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار داده و بعد از ۲ دقیقه از ماکروفر خارج کنید و خوب هم بزنید. حال اجازه دهید تا ژله آلوورا به دمای محیط برسد، سپس ۲ لیوان شیر به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود.

حال داخل قالب مستطیلی یک لایه پاناکوتا شیری بریزید و قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

ژله قلبی، ولنتاین

سپس قالب را از یخچال خارج کرده و به کمک کاتر قلب که قلب های ژله ای را با آن قالب زده ایم، یک ردیف از ژله را خط بیاندازید.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

حال ژله های قلبی را که قبلا قالب زده اید را با ۲ سانت فاصله از ابتدای مسیر شروع به چیدن کنید به طوریکه بین قلب ها فاصله نیافتد و کاملابه هم بچسبند.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

سپس کمی پاناکوتا شیری اطراف قلب ها بریزید و قالب را مجددا داخل یخچال قرار دهید تا ببنند.

سپس قالب را از یخچال خارج کنید و تمام پاناکوتا شیری را داخل قالب بریزید به طوریکه قالب تا سر کاملا پر شود. قالب را به مدت حداقل ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

ژله قلبی، ولنتاین

سپس ظرف سرو ژله را کمی خیس کنید و اطراف ژله را با دست از قالب جدا کنید و ژله را به راحتی داخل ظرف برگردانید. چون جنس قالب ما تفلون است و پاناکوتای شیری هم به راحتی از قالب تفلون و پلاستیکی و آلومینومی جدا می شود، دیگر نیازی به قراردادن قالب داخل آب داغ نیست.

ژله قلبی، ولنتاین

حال شروع به تزئین ژله می کنیم.

برای تزئین بدنه ژله از ژله های قلبی دور رنگ استفاده می کنیم که قبلا آنها را آماده کرده ایم. برای مشاهده مرحله به مرحله و تصویری این ژله های قلبی دورنگ، روی لینک طرز تهیه ژله های قلبی برای تزئین دسر و ژله، کلیک کنید.

حال به کمک کاتر حروف انگلیسی لاو، ژله ۴ لایه ای را که قبلا درست کرده ایم را قالب می زنیم. و ژله های حروف انگلیسی لاو را روی ژله اصلی می چینیم.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

همانند تصویر، قلب ها را یکی یکی به قسمت پائین ژله می چسبانیم.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

سپس در ردیف بالای قلب های دورنگ، از قلب های ریز قرمز استفاده می کنیم.

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

ژله قلبی، ولنتاین

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.