راهکارهای خانگی برای تقویت ابرو و مژه

0 605

مجله اینترنتی دلخوشی: در برخی از مواقع قسمت هایی از ابرو و مژه دچار ریزش و در نتیجه خالی شدن قسمت هایی از آن ها می شود که ظاهری نازیبا به ابرو و مژه ها می دهد. اگر دلیل اینگونه ریزش ها داشتن بیماری خاصی باشد ابتدا باید آن بیماری را درمان کرد سپس از روش های رشد ابرو و مژه استفاده نمود. ریزش ابرو و مژه با افزایش سن بیشتر شده و موجب نگرانی افراد بخصوص خانم ها می شود که برای رفع آن به داروهای شیمیایی پناه می برند، در صورتی که با استفاده از روش های طبیعی تاثیر طولانی مدت و مطمئن تری را مشاهده خواهند کرد. دراینجا روش هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که با عمل کردن به آن ها ابرو و مژه هایی  پرپشت، زیبا و جذاب  خواهید داشت.

ریزش ابرو، ریزش مژه

روش های تقویت ابرو و مژه

۱- مقدار کمی از پیاز را رنده کنید و آب آن را به ابروهایتان بمالید، این شیوه باعث ضخیم شدن و تقویت ابروها می شود.

۲-  مقداری روغن کرچک را هر شب به مژه و ابروهایتان بمالید، پس از مدتی شاهد ضخامت و پر پشت شدن آن ها خواهید بود.

۳- مقداری از وازلین را بین دو تا از انگشتانتان ماساژ دهید تا گرمای آن ها را بگیرد سپس به  بالای پلک و مژه هایتان بمالید. این کار را شب انجام دهید و صبح با آب ولرم مژه هایتان را شستشو دهید.

۴- روغن نارگیل نه تنها به تقویت پوست کمک می کند بلکه موجب تحریک ابرو و رویش دوباره آن ، ضخامت ابرو و همچنین تیره تر شدن آن  نیز می گردد.

۵- هر شب ابروهایتان را با مقداری از روغن زیتون ماساژ دهید، این شیوه برای تقویت ابروهایتان بسیار مفید است.

۶- مقداری از بذر شنبلیله و روغن بادام را با هم ترکیب کنید و روزانه به ابروهایتان بمالید تا تقویت و پر پشت شوند.

۷- تکه ای از پنبه را به مقداری شیر گرم آغشته نمایید و روی پلک هایتان بمالید و ماساژ دهید تا شیر جذب پوست پلکتان شود، پس از مدتی شفافیت و زیبایی مژه هایتان را خواهید دید. این روش را ترجیحا شب ها انجام دهید و صبح با آب ولرم پلک هایتان را بشویید.

۸- مقداری از پوست چوبی فندق را بسوزانید و خاکستر آن را به ابرو هایتان بمالید و ماساژ دهید.

۹- با استفاده از تغذیه سالم سرشار از فیبر و پروتئین نیز می توان به رشد ابرو و مژه ها کمک کرد. سبزیجاتی همچون اسفناج و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند برای رویش موها بسیار مفیدند. پروتئین نیز در گوشت، لبنیات، حبوبات و تخم مرغ  به میزان بالایی وجود دارد.

۱۰- استفاده از کپسول ویتامین E و ویتامین B نیز به رشد مجدد ابروها کمک می کند. این کپسول ها را با مشورت از دکتر پوست مورد نظرتان استفاده کنید.

گردآوری شده از: تک رژ،  مه شو

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.