طرز تهیه کیک کشک بادمجان مجلسی

0 23,483

مجله اینترنتی دلخوشی: کشک بادمجان یک پیش غذای خوشمزه ایرانی است که معمولا در مهمانی ها گزینه بسیار خوبی است. شما می توانید برای تزیین زیباتر و شکیل تر شدن کشک بادمجان، آن را به صورت کیک کشک بادمجان تزیین کنید. برای تهیه کیک کشک بادمجان، پس از آماده کردن کشک بادمجان، آن را به صورت لایه ای و طبقاتی با نان های تست میچینند تا شکل و ظاهری شبیه به یک کیک را پیدا کند. تهیه اصولی کیک کشک بادمجان، نکات کلیدی و ریزی دارد که در این مطلب می توانید طرز تهیه کیک کشک بادمجان را در مجله آشپزی دلخوشی بخوانید. در مهمانی های رسمی، تولد و پارتی های خود حتما این پیش غذای ساده و خوشمزه را درست کنید و مهمان های خود را سورپرایز کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مواد لازم برای تهیه کیک کشک بادمجان

  • بادمجان ۲ کیلو
  • کشک ۳۵۰ گرم
  • ماست سون
  • نان تست به میزان لازم
  • پیاز داغ
  • نعنا داغ
  • سیر ۱۰ حبه
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • زعفران برای درست کردن کشک زعفرانی برای تزیین
  • روغن برای سرخ کردن
  • آب ۱ لیوان

طرز تهیه کیک کشک بادمجان

ابتدا بادمجان ها را بشویید، سپس پوست بادمجان ها را بگیرید. بادمجان ها را از عرض چند برش بزنید و روی بادمجان ها نمک ها بپاشید و در یک آبکش بچینید و اجازه دهید تا چند ساعت باقی بمانند تا آب اضافی بادمجان ها کشیده شود.

حال بادمجان ها را سرخ کنید.

پیازها را خلال کنید و سرخ کنید و پیاز داغ طلایی مجلسی را کنار بگذارید تا هم برای داخل کشک بادمجان و هم تزیین کشک بادمجان از آنها استفاده کنید.

سیر را رنده کنید و داخل روغن کمی تفت دهید. اگر طعم کشک بادمجان را تندتر دوست دارید و از طعم سیر بدتان نمی آید، می توانید از سیر خام اما به مقدار کمتر استفاده کنید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

حال بادمجان ها را داخل یک قابلمه بریزید و به اندازه ۱ لیوان آب به بادمجان ها اضافه کنید. حرارت گاز را روی شعله کم قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید تا با بخار آب، بادمجان ها کاملا نرم شوند و آب داخل قابلمه کاملا خشک شود.

در این مرحله بادمجان ها کاملا نرم شده اند.

سپس مقداری زردچوبه و فلفل به مواد اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و کمی تفت دهید. حال می توانید زیر شعله گاز را خاموش کنید.

برای یکدست شدن بادمجان ها، آن ها را کمی با گوشت کوب له کنید.

سپس سیرداغ، مقداری نعنا داغ، حدود ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری پیازداغ به بادمجان کوبیده شده اضافه کنید و کاملا مواد کشک بادمجان را با هم مخلوط کنید.

حال حدود ۳۵۰ گرم کشک به علاوه ۵ قاشق غذاخوری ماست سون را با هم مخلوط کرده و به مواد کشک بادمجان اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

پس از اضافه کردن کشک، حال می توانید به مقدار لازم نمک به کشک بادمجان اضافه کنید. مواد را بچشید تا میزان نمک آن کاملا اندازه باشد.

حال مواد کشک بادمجان آماده شد و می توانیم شروع به آماده کردن کیک کشک بادمجان کنیم.

۴ لبه نان های تست را با یک چاقوی تیز جدا کنید. تمام نان ها را به همین روش آماده کنید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

حال ۳ پیمانه ماست سون را با ۲ قاشق غذاخوری کشک، مخلوط کنید و کنار بگذارید.

کف ظرف مورد نظر خود به تعداد لازم از نان های تست بچینید. می توانید قبل از چیدن لایه اول نان، کف ظرف مقداری ترکیب کشک و ماست بمالید و سپس نان ها را روی آن قرار دهید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

حال که یک لایه نان تست در کف ظرف چیدید، روی نان ها را از ترکیب ماست و کشک بمالید به طوریکه کاملا تمام نان ها را بپوشاند.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

حال یک لایه با قطر حدود یک و نیم سانت از مواد کشک بادمجان روی نان ها بریزید و کاملا روی آن را صافه کنید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

سپس یک لایه دیگر از نان های تست روی مواد بچینید و روی آنها را از ترکیب کشک و ماست بمالید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

سپس مجددا یک لایه ضخیم از مواد کشک بادمجان روی نان ها بچینید و روی آن را صاف کنید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

به همین ترتیب لایه سوم را نیز آماده کنید. یک لایه نان تست روی مواد بچینید. سپس مقداری ماست و کشک روی آن بمالید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

این کار را می توانید تا ۳ الی ۴ لایه انجام دهید.

در نهایت در لایه آخر مقداری کشک بادمجان بریزید و روی آن را صاف کنید.

سپس با قاشق مقداری از مواد کشک بادمجان را بردارید و ۴ طرف دیواره کیک را با مقدار کمی و یک لایه خیلی نازک از کشک بادمجان بپوشانید. همین قدر که نان ها را بپوشاند کافیست. حال به کمک یک کارتک خامه کشی یا پشت یک چاقوی با تیغه بلند، روی کیک کشک بادمجان را کاملا صاف کنید. در این مرحله تمیز و مرتب کار کنید و تصور کنید که در حال درست کردن یک کیک واقعی هستید. هر چه تمیزتر کار کنید، کیک زیباتری خواهید داشت.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

برای تزیین کیک کشک بادمجان می توانید از کشک ، کشک زعفرانی، گردو، نعنا داغ، سیرداغ، پیاز داغ و مواد دلخواه خود استفاده کنید.

برای درست کردن کشک زعفرانی، مقداری زعفران دم کرده غلیظ درست کنید. از مقدار خیلی خیلی کم آب استفاده کنید تا کشک را شل نکند. فراموش نکنید در این مورد، زردچوبه جایگزین مناسبی برای زعفران نیست. بنابراین حتما از زعفران استفاده کنید.

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

کشک بادمجان، کیک کشک بادمجان مجلسی

نکات کلیدی برای تهیه کیک کشک بادمجان

۱- اگر کیک کشک بادمجان را برای مهمانی درست می کنید و از ذائقه مهمان های خود اطلاعی ندارید سعی کنید سیر را حتما تفت دهید و ترجیحا از سیر خام استفاده نکنید.

۲- بسته به ذائقه خود می توانید به جای سرخ کردن بادمجان ها، بادمجان کبابی درست کنید و از آن داخل کشک بادمجان استفاده کنید.

۳- مقدار کشک، کاملا بسته به نوع و غلظت کشک دارد. بنابراین حتما مواد را بچشید و مقدار کشک آن را مرحله به مرحله اضافه کنید. ممکن است میزان کشک مورد نیاز شما از مقدار ذکر شده در مواد لازم، کمتر یا بیشتر باشد.

۴- می توانید مواد کشک بادمجان را از شب قبل نیز آماده کنید فقط کشک را به آن اضافه نکنید. روز مهمانی پس از اضافه کردن کشک به مواد کشک بادمجان، مواد را لابه لای نان های تست بریزید و به صورت کیک کشک بادمجان تزیین کنید.

۵- اگر مقدار کشک بادمجانی که در لابه لای نان های تست استفاده می کنید، خیلی کم باشد، کیک شما خشک می شود و بیشتر طعم نان می دهد تا طعم کشک بادمجان. بنابراین مقدار مناسب از مواد کشک بادمجان را در لابه لای نان های تست بمالید.

۶- اگر کیک کشک بادمجان را به صورت طبقه ای درست می کنید، پس از چیدن لایه اول، آن را کمی داخل یخچال قرار دهید تا لایه اول کمی سفت شود و خودش را بگیرد. سپس شروع به چیدن لایه دوم کنید. این کار کمک می کند که در صورت سنگین بودن طبقات کیک کشک بامجان، متلاشی نشود و سقوط نکند.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.