خلاص شدن از شر ورود سوسک بزرگ از دریچه کولر

0 21,373

مجله اینترنتی دلخوشی: ممکن است شما نیز در منطقه ای زندگی کنید که در آن منطقه در فصل تابستان پر است از سوسک های بزرگ که قطعا دیدن آنها برای هیچ کسی خوشایند نیست. یکی از راه های ورود سوسک های بزرگ به خانه، از طریق کانال کولر است. از آنجایی که کولر آبی در پشت بام قرار دارد بنابراین سوسک های بزرگ می توانند به راحتی از طریق روزنه های باز که روی درب کولر قرار گرفته است، وارد کانال کولر شده و از طریق دریچه کولر به منزل راه پیدا کنند. اگر روزی در منزل خود سوسک بزرگ دیدید، یکی از راه های ورود که می توانید به آن مشکوک شوید، دریچه کولر است. هر چند که خیلی از افراد از این موضوع شکایت دارند که بارها سوسک های بزرگ را در روی دریچه کولر منزل خود دیده اند که در حال ورود به منزل هستند. روش های زیادی برای جلوگیری از ورود سوسک بزرگ از طریق دریچه کولر به منزل وجود دارد که در ادامه این روش ها را توضیح خواهیم داد. با مجله اینترنتی دلخوشی همراه باشید.

روش اول: بستن توری به درب های کولر در پشت بام:

اگر حتی دوست ندارید که در فصل تابستان، سوسک های بزرگ به کانال کولر هم برسند، یکی از بهترین و قطعی ترین روش ها برای جلوگیری از ورود سوسک بزرگ به منزل، پوشاندن درب های کولر با توری است. در این روش که بسیار روش خوبی است، باید هر ۳ درب کولر را در پشت بام با پارچه توری نازک بپوشانید.

می توانید برای پوشانده شدن درب های کولر، یک کاور توری به عنوان محافظ برای کولر خود بدوزید. اگر دوختن کاور توری برای شما کمی مشکل است می توانید از روش زیر نیز استفاده کنید.

برای پوشاندن درب های کولر به ابزار زیر نیاز دارید:

قیچی

چسب نواری دو طرفه

پارچه توری

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

ابتدا بر اساس سایز کولر خود، پارچه توری نازک که از جنس پارچه است نه پلاستیک، را به همراه چسب نواری دوطرفه از ابزار فروشی ها تهیه کنید.

قابل ذکر است که این چسب نواری دوطرفه، یک طرف آن از جنس چسب بسیار محکمی است و طرف دیگر آن مانند چسب کفش است.

روش کار:

ابتدا همانند تصویر ۴ لبه هر درب کولر را چسب نواری دو طرفه بزنید. همانند تصویر چسب را از ناحیه بیرون درب ها بزنید تا تمامی روزنه های روی درب کولر پوشانده شود.

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

سپس پارچه توری را به اندازه هر درب کولر برش دهید و به راحتی به چسب نواری که قسمت روی آن از جنس چسب کفش است بچسبانید. کمی با دسته قیچی روی آن فشار وارد کنید تا کاملا پارچه توری در جای خود محکم شود. سپس قسمت های اضافی توری را از لبه های آن با قیچی جدا کنید.

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

این کار را برای هر ۳ درب کولر انجام دهید.

سم پاشی سوسک ، ورود سوسک بزرگ از کانال کولر

به این ترتیب برای کولر خود یک محافظ ایجاد کرده اید و راه ورود سوسک بزرگ را بسته اید.

چون این چسب از جنس چسب کفش است، بنابراین در مواقع ضروری می توانید به راحتی و آرام پارچه توری را از چسب جدا کنید، کار خود را انجام دهید و مجددا توری را سر جای خودش بچسبانید.

همچنین می توانید این چسب دوطرفه را علاوه بر اینکه روی کولر می چسبانید، روی پارچه توری نیز بچسبانید، و پارچه توری را مانند چسب کفش به کولر بچسبانید و در مواقع ضروری به راحتی پارچه توری را از کولر جدا کنید و مجددا آن را نصب کنید. در این روش انگار که چسب کفش را می بندید و باز می کنید. جدا کردن پارچه توری از کولر در این روش آسان تر است.

روش دوم: بستن توری به دریچه کولر در داخل خانه:

روش دیگر این است که به جای اینکه پارچه توری را در پشت بام روی درب های کولر بچسبانید، در عوض آن را مستقیما روی دریچه های کولر در داخل خانه با همان روش اول نصب کنید. البته این روش ممکن است کمی از زیبایی داخل خانه کم کند. به هر حال هنوز هم سوسک ها می توانند تا پشت دریچه کولر بیایند.

روش سوم: سم پاشی محدوده اطراف کولر در پشت بام:

قبل از بستن توری می توانید این روش را امتحان کنید. البته شاید مجبور باشید این عمل سپ پاشی را هر چند وقت یک بار تکرار کنید چون ممکن است اثر سم بعد از مدتی از بین برود. مقداری سم مناسب را داخل اسپری آب پاش بریزید و تمامی اطراف و دورتادور زمین را در پشت بام سم پاشی کنید.

روش چهارم: روش های ترکیبی سم پاشی و بستن توری:

در این روش می توانید مانند روش دوم پارچه توری را در داخل خانه و روی دریچه کولر نصب کنید و همچنین برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل دریچه کولر نیز، زمین اطراف کولر را در پشت بام سم پاشی کنید.

اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.