ژله قلبی لاو (Love)

0 6,720

مجله اینترنتی دلخوشی: برای درست کردن ژله ولنتاین یا یک ژله خاص برای سالگرد ازدواج یا تولد، می توانید یک نوع ژله ساده و در عین حال شیک درست کنید. در این مطلب نوعی ژله قلبی ولنتاین با تزیین لاو، به شما آموزش خواهیم داد که هم ساده و سریع درست می شود و هم اینکه بسیار خاص و شیک است و می تواند عزیزان شما را سورپرایز کند. این دسر ولنتاین که یک ژله قلبی زیباست را درست کنید و از آن لذت ببرید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

مواد لازم برای تهیه ژله قلبی ولنتاین لاو:

  • ژله توت فرنگی ۱ بسته
  • ژله آلوورا ۱ بسته
  • آب داغ ۱ لیوان برای ژله قرمز+ یک سوم لیوان برای ژله سفید
  • آب سرد نصف لیوان برای ژله قرمز
  • شیر دوسوم لیوان برای ژله سفید
  • قالب قلب
  • کاتر حروف انگلیسی لاو بزرگ
  • کاتر قلب کوچک

طرز تهیه ژله قلبی ولنتاین لاو:

در نظر داشته باشید که مقدار مواد لازم بر اساس سایز قالب استفاده شده است، شما می توانید طبق سایز قالب قلبی خود، مقدار مواد لازم را کم یا زیاد کنید.

برای اینکه در درست کردن انواع ژله به مشکلی برنخورید و براحتی ژله های زیبا درست کنید، روی لینک نکات حرفه ای درست کردن ژله کلیک کنید و حتما آن را مطالعه کنید.

طرز تهیه ژله قرمز:

برای تهیه ژله قلبی قرمز، تصمیم داریم تا فقط از یک بسته پودر ژله توت فرنگی استفاده کنیم زیرا می خواهیم ارتفاع ژله قلبی، کوتاه باشد و تقریبا ژله نستبا نازک تری داشته باشیم.

پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی بریزید و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. حال ژله را خوب هم بزنید تا دانه های ژله در آب داغ حل شوند. سپس برای اینکه ژله شفاف تری داشته باشید، ژله را کمی روی حرارت بخار آب قرار دهید همانند روش بن ماری، یا اینکه از ماکروویو استفاده کنید. به این ترتیب که ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید، سپس ژله را از ماکروویو خارج کرده و مجددا خوب هم بزنید تا ژله کاملا یکدست شود.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

برای تهیه این ژله قلبی بسیار زیبا، به قالب قلبی که سطح زیر قالب کاملا صاف است، نیاز داریم. می توانید از قالب های با جنس و سایز دلخواه استفاده کنید.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

ژله توت فرنگی را داخل قالب قلبی بریزید و قالب را یک روز کامل داخل یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت شود.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

طرز تهیه ژله پاناکوتا سفید:

برای تهیه حروف انگیسی لاو با ژله پاناکوتا سفید رنگ، باید ژله را کمی غلیظ تر از حالت عادی درست کنید تا قالب زدن ژله، تمیز و به راحتی انجام شود. بنابراین به جای استفاده از ۱ و نیم لیوان مایعات، از ۱ لیوان مایعات (ترکیب آب و شیر) استفاده می کنیم.

ابتدا پودر ژله آلوورا را داخل ظرفی بریزید و یک سوم لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. ژله را خوب هم بزنید تا دانه های ژله تقریبا حل شوند. سپس ژله آلوورا را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا ژله کاملا شفاف و یکدست شود.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

حال اجازه دهید تا ژله با دمای محیط کاملا سرد شود. وقتی ژله به دمای محیط رسید، حال دوسوم لیوان شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

حال ظرفی که نسبتا سطح بزرگی دارد را انتخاب کنید و ژله پاناکوتا سفید رنگ را داخل آب بریزید. می خواهیم وقتی ژله را داخل ظرف می ریزیم، عمق ژله حداکثر نیم سانت شود. حال ظرف ژله پاناکوتا را به مدت ۱ روز کاملا داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

تزیین ژله قلبی ولنتاین:

پس از اینکه ژله قلبی قرمز و ژله پاناکوتا به مدت ۱ روز داخل یخچال ماندند، آنها را از یخچال خارج کنید.

ژله قلبی قرمز را از قالب جدا کنید و در ظرف سرو مورد نظر خود برگردانید.

valentine-love-heart-shaped-jelly-6

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

حال ژله پاناکوتا که براحتی از قالبی جدا می شود، کمی از لبه ها بلند کنید تا مطمئن شوید که از قالب آزاد شده است. حال بدون اینکه ژله را از قالب اش بیرون بیاورید، ژله را به کمک کاترهای بزرگ حروف انگلیسی لاو، قالب بزنید. همچنین به کمک کاتر قلب نیز چند عدد قلب کوچک از ژله قالب بزنید.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

حروف انگلیسی لاو و قلب ها را به سلیقه خود یا همانند تصویر، روی ژله قلبی قرمز قرار دهید و ژله ولنتاین را تزیین کنید.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

به همین سادگی می توانید یک ژله بسیار زیبا و رمانتیک برای مناسبت های خاص مثل ولنتاین، تولد یا سالگرد ازدواج، درست کنید.

ژله لاو، ژله قلبی ولنتاین

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.