شاه بلوط برشته، آجیل مخصوص کریسمس

0 860

مجله اینترنتی دلخوشی: برشته کردن شاه بلوط یکی از سنت هایی است که مردم دوست دارند آن را در منزل انجام دهند و سال های سال این رسم قشنگ را در خانواده حفظ کنند. اما برای این کار اول باید بدانیم که چگونه شاه بلوط مناسب برای این کار را انتخاب کنیم.

نکتۀ کلیدی برای برشته کردن شاه بلوط این است که شاه بلوط ها را آگاهانه انتخاب کنیم. آنها باید به رنگ قهوه ای تیره با انتهایی براق باشند بطوریکه وقتی آنها را لمس می کنیم رطوبت و کرک دار بودن پوستۀ آنها را حس کنیم. مغز آنها نباید در پوسته خراب شده باشد و نباید شکننده باشند. یک شاه بلوط کهنه یا با جنس بد به راحتی سوراخ می شود. بنابراین اگر نتوانید با وارد آوردن فشار کمی بر روی پوسته، علامت x روی آن ایجاد کنید، احتمالا آجیل شما تازه نیست و محصول نهایی شما مثل سنگ سفت خواهد شد.

آجیل شاه بلوط، شاه بلوط برشته

درست کردن شاه بلوط برشته:

صرفا داشتن شاه بلوط های ساده نمی تواند برشته کردن آنها را به کاری ساده تبدیل کند و باید مراحل آن را به دقت اجرا کنید.

ابتدا با دقت شکاف هایی به شکل x روی آنها ایجاد کنید تا اجازه دهید که به هنگام برشته شدن بخار آنها از آن قسمت خارج شود (یا در اجاق به حالت ترکیده درآیند.).

سپس آنها را به مدت ۱۵ دقیقه برشته کنید.

هنگامی که شاه بلوط ها سرد شدند، فقط کافی است بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید بطوریکه پوسته و پوست کرک دار باید به راحتی کنده و جدا شوند، و داخل آن خوب طلایی شده باشد. بهترین زمان استفاده از شاه بلوط برشته، زمانی است که هنوز گرم است.

مواد مورد نیاز برای تهیه شاه بلوط برشته:

 نیم کیلو شاه بلوط با پوسته

زمان آماده سازی برای این دستور، ۱۰ دقیقه،

 زمان پخت ۲۰ دقیقه و زمان کل ۳۰ دقیقه است.

برای ۴ نفر

شاه بلوط های برشته شده را شیرین یا کره ای کنید و جشن کریسمس را برگذار کنید، یا آنها را برای یک مهمانی  گرم در یک شب سرد زمستانی مورد استفاده قرار دهید.

دستورالعمل تهیه آجیل کریسمس:

فر را از قبل تا ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

شاه بلوط ها را روی یک تختۀ برش قرار دهید و با یک کارد بزرگ روی آنها برش هایی به شکل x ایجاد کنید و کارد را روی برش ها فشار دهید تا پوسته در آن قسمت ها شکافته شود.

شاه بلوط ها را روی سینی فر قرار دهید بطوریکه قسمت هایی که برش x دارند به سمت بالا قرار گیرند.

به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آنها را در فر برشته کنید. لبه های x مانند باید به سمت بالا برگردند و حالت جدا شده پیدا کنند، بطوریکه مغز طلایی در زیر آنها نمایان شود.

در این مرحله آنها را از فر خارج کنید و اجازه دهید که خنک شوند بطوریکه به راحتی بتوانید آنها را در دست خود بگیرید.

آجیل شاه بلوط، شاه بلوط برشته

حالا پوسته و پوست کرک دار آنها را جدا کنید. مغز شاه بلوط باید نرم و طلایی شده باشد. اگر مغز آن سیاه، سفید یا سبز باشد به این معنی است که مغز آن خراب است و باید آن را دور بریزید.

بهترین زمانی که می توانید از خوردن شاه بلوط لذت ببرید زمانی است که گرم باشد اما می توانید آن را در یک ظرف بدون هوا یا بصورت فریز شده برای استفاده در آینده نیز نگهداری کرد.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: curiouscuisiniere.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.