کاهش قیمت دلار به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان

0 2,716

مجله اینترنتی دلخوشی: اسحاق جهانگیری در جلسه ی ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، خبر از کاهش قیمت دلار و تک واحدی شدن آن داد.

کاهش دلار، قیمت دلار

پایین آمدن نرخ دلار و ثبات اقتصادی:

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نرخ دلار را از فردا (سه شنبه) ۲۱ فروردین برای همه ی فعالان اقتصادی و برای رفع همه ی نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان ، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

جهانگیری ایجاد ثبات اقتصادی را از وظایف دولت ها دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ ترین دستاوردهای دولت یازدهم ثبات اقتصادی کشور بود که در این حوزه می توان به کاهش نرخ تورم و تک واحدی شدن این نرخ اشاره کرد. دولت باید شرایطی بوجود آورد که شاخص‌های اصلی اقتصادی همانند نرخ ارز و سود بانکی برای فعالان اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد.

اسحاق جهانگیری دوشنبه شب(۲۰ فروردین) و در انتهای جلسه ی ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، فرمودند: با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می شود.

وی در ادامه گفت: مردم و فعالان اقتصادی هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در نرخ ارز روی داد که باعث نگرانی مردم و فعالان اقتصادی شد و از از سوی دیگر ثبات اقتصادی کشور به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت مورد تهدید قرار گرفت.

وی بیان کرد: هیچ نرخ ارزی با قیمت‌ های دیگری به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود.

 جهانگیری در ادامه افزود: دوباره بر این موضوع تأکید می ‌کنم که برای تامین تمام نیازهای کشور با این عددی که اعلام شد، ارز از طریق بانک، حواله‌، صرافی و سایر روش‌ هایی که وجود دارد، تحویل داده خواهد شد و تأمین می شود.

جهانگیری گفت: مردم نباید نگران باشند که کالایی افزایش قیمت پیدا کند و ارزش هر کالایی که در بخش‌های مختلف وارد کشور می ‌شود با این عددی که اعلام شد تعیین می شود. همچنین فرمود: با قاطعیتی که دولت و رئیس جمهور و قوای سه گانه دارند، ثبات اقتصادی کشور استمرار پیدا خواهد کرد و ارز مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی کشور تأمین خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.