در صورت مفقود شدن کارت ملی هوشمند چه باید کرد؟

0 6,253

مجله اینترنتی دلخوشی: سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در پاسخ به این سوال که اگر بنا به هر دلیلی کارت ملی هوشمند فردی گم شود و یا ربوده شود و همچنین درباره نحوه صدور مجدد آن، تشریح کرد و گفت: برای دریافت مجدد کارت ملی هوشمند خود، بایستی به دفاتر ثبت احوال در سطح کشور مراجعه کنید، زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی قادر به صادر کردن کارت ملی هوشمند به صورت المثنی نخواهند بود.

کارت ملی، شناسنامه

اگر کارت ملی خود را گم کردیم چه کار کنیم:

سیف الله ابوترابی در پاسخ به این سوال که اگر شناسنامه فردی مفقود شود افزود: افراد دارای این شرایط بایستی با مراجعه به دفاتر پست و پیشخوان به صدور مجدد شناسنامه خود اقدام کنند و پس از طی کردن این مراحل، شناسنامه صادر خواهد شد.

وی گفت: اگر کارت ملی بنا به هر دلیلی مفقود شود، کارت باطل شده و فرد برای صدور کارت ملی هوشمند خود باید اقدام به ثبت نام کند، با ذکر این نکته که این افراد شامل مرحله پیش ثبت نام نخواهند شد. همچنین مدت صدور کارت ملی هوشمند المثنی کمتر از یک ماه به طول می انجامد.

سیف الله ابوترابی گفت: در کارت های ملی جدید به دلیل هوشمند بودن، امکان کوچک ترین سوءاستفاده ای از آن ها نخواهد بود و مردم نگران این موضوع نباشند به دلیل اینکه در طی انجام مراحل ثبت نام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال هر فردی به ثبت رسیده است به طوری که امکان سواستفاده از آن وجود ندارد.

منبع: ایسنا

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.