۷ دلیل مهم شیردهی مادر به نوزاد

0 2,138

مجله اینترنتی دلخوشی: فوائد شیردادن به نوزاد برای مادران و نوزادان چیست؟ روزهای اولی که مادر قصد دارد از شیر خود به فرزندش بدهد، ممکن است شبهه ای به وجود آید که حتماً باید مانند پرستاران رفتار کرده و بطری شیر تهیه کند! شاید شما از آن دسته از آدم هایی هستید که فکر می کنید غذا دادن به کودک آسانتر و در عین حال خوب است.

 اما اگر بدانید تغذیه کودک از پستان مادر چه خوبی هایی دارد، خانواده و خودتان، به همه ی مشکلات غلبه می کنید. یاد می گیرید که چگونه عاشقانه و مادرانه فرزندتان را بزرگ کنید. در این موقعیت، هر چیزی که برای مادر خوب باشد، برای بچه نیز خوب می باشد. زمانیکه مادر از فطرت ذاتی خود استفاده می کند و به بچه اش شیر می دهد، کودک از شیر مادر مواد مغذی را دریافت میکند و همچنین هزینه های تغذیه کودک نیز کاهش می یابد.

مزیت شیردادن به نوزاد

مزیت های شیردادن به نوزاد برای مادر:

۱) کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه:

رشد سرطان در زنان شیرده کمتر بوده و به ۲۵ درصد می رسد. هر چه زمان شیردهی بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان سینه کمتر می شود.

۲) کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم و تخمدان:

یکی از دلایل کاهش سرطان در مادرانی که به فرزندشان شیر می دهند، این است که میزان هورمون استروژن در زمان شیردهی کاهش می یابد. بنابراین خطر کمتری متوجه رحم می شود و ممکن است بافت سینه دلیل این موضوع باشد.

۳) شیردادن به نوزاد و کاهش پوکی استخوان:

مادرانی که شیردهی نداشته اند، ۴ بار بیشتر از مادرانی که شیردهی داشته اند در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. همچنین ممکن است در دوران پیری مشکلاتی برای لگن آن ها به وجود آید.

۴) ارتقاء سلامت روانی:

شیردهی نه تنها برای جسم مادر منفعت دارد بلکه روان او را هم تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات نشان داده است که مادران کمتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند. اما مادرانی که به فرزندشان شیر نمی دهند، بیشتر در معرض این آسیب ها هستند.

۵) ارتقاء سلامت جسمی (کاهش وزن):

مادران شیرده یک ماه پس از شیر دادن به بچه، دچار کاهش وزن می شوند. بنابراین تفاوت قابل ملاحظه ای در اندام های آنان مشاهده می شود. آن ها سریعتر به وزن قبلی خود برمیگردند.

۶) فاصله انداختن در زمان شیردهی به بچه:

تغذیه با شیر مادر زمان بر است. هر چه زمان شیردهی در مقطع زمانی بیشتری باشد، بچه راحت تر و طبیعی تر تغذیه می شود.  البته به شرطی که مادر حوصله چنین کاری را داشته باشد. میزان این توانایی بر حسب الگوی پرستاری و استقامت بچه، متغیر می باشد.

۷) شیردادن به نوزاد و کاهش هزینه:

غذا دادن به کودک، در یک سال حدود ۱۲۰۰ دلار برای شما هزینه دارد. البته فرض ما بر عدم تغییر شرایط است. یعنی رقم در حالت عادی هزینه می شود. یک آکادمی علمی در آمریکا برآورد کرده است، مادری که از شیر خودش به فرزندش می دهد، در یک سال می تواند تا ۴۰۰ دلار پس انداز کند.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: askdrsears.com

پیش‌نمایش تغییرات (در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.