بورانی بادمجان کبابی مجلسی با عطر اصیل و دودی

0 16,334

مجله اینترنتی دلخوشی: بورانی یا ماست بورانی یک پیش غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که انواع متنوعی دارد. انواع بورانی شامل بورانی اسفناج، بورانی لبو، بورانی بادمجان و غیره می باشد. بورانی بادمجان کبابی یکی از انواع ماست بورانی است که با بادمجان کبابی تهیه می شود. بورانی بادمجان کبابی عطر بسیار دلپذیری دارد و قطعا عطر دودی بادمجان کبابی مورد پسند همه می باشد. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش می دهد.

بورانی، بورانی بادمجان

بورانی، بورانی بادمجان

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


بورانی، بورانی بادمجان

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان:

  • بادمجان ۵ عدد
  • ماست خامه ای دو برابر بادمجان کبابی له شده
  • سیر ۱ حبه کوچک
  • پودر نعنا به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه بورانی بادمجان:

برای درست کردن بورانی بادمجان کبابی حتما از بادمجان کبابی استفاده کنید تا طعم و عطر فوق العاده عالی بورانی بادمجان مجلسی را تجربه کنید.

بورانی، بورانی بادمجان

 برای کبابی کردن بادمجان ها می توانید آنها را روی گاز یا روی کباب پز یا داخل فر، کبابی کنید. هر چند دقیقه بادمجان ها را بچرخانید تا همه اطراف بادمجان ها به خوبی کبابی شوند.

بورانی، بورانی بادمجان

بورانی، بورانی بادمجان

وقتی تمام بادمجان های کبابی آماده شدند، حال باید پوست بادمجان کبابی را جدا کنید. اگر می خواهید این کار را خیلی تمیز انجام دهید، می توانید شیر آب را باز کنید و در کنار شیر آب پوست بادمجان های کبابی را جدا کنید و پوست ها و دانه های سیاه را به کمک آب از بادمجان جدا کنید. سعی کنید خیلی خود بادمجان را زیر آب نگیرید و وقتی دستتان به پوست های سیاه و دود گرفته بادمجان ها آغشته شد، دستتان را زیر شیر آب تمیز کنید و مجددا با دست های تمیز به کارتان ادامه دهید.

بورانی، بورانی بادمجان

بورانی، بورانی بادمجان

وقتی پوست بادمجان کبابی را جدا کردید حالا می توانید آنها را روی تخته کار به قطعات ریز خرد کنید یا اینکه با گوشت کوب بکوبید تا کاملا له شوند.

بورانی، بورانی بادمجان

بورانی، بورانی بادمجان

حال سیر را با رنده ریز، رنده کنید. اگر طعم سیر را زیاد دوست ندارید می توانید سیر له شده را کمی تفت دهید تا ملایم تر شود یا اینکه به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید.

بادمجان های کبابی له شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

برای تهیه یک بورانی بادمجان خوشمزه، مقدار ماست خامه ای حداقل باید دو برابر حجم بادمجان کبابی له شده باشد. اگر می خواهید یک بورانی بادمجان خوشمزه و مجلسی داشته باشید از ماست خامه ای یا همزده استفاده کنید. ماست را کم کم به بادمجان کبابی له شده اضافه کنید. اگر احساس کردید بورانی بادمجان به ماست بیشتری نیاز دارد، مجددا مقداری ماست به بورانی اضافه کنید.

در نهایت سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه و پودر نعنا خشک را به بورانی بادمجان اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند.

بورانی، بورانی بادمجان

مقدار سیر و فلفل کاملا به ذائقه شما بستگی دارد، بنابراین می توانید مقادیر آنها را کم یا زیاد کنید.

در نهایت برای تزیین بورانی بادمجان می توانید از پودر نعنا، حلقه های بادمجان سرخ شده یا برگ های ریحان یا نعنا استفاده کنید.

بورانی، بورانی بادمجان

بورانی بادمجان کبابی را می توانید به همراه نان به عنوان یک غذای نانی یا در کنار غذاهای دیگر میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات و موز تهیه بورانی بادمجان خوشمزه و معطر:

۱- برای درست کردن بورانی بادمجان حتما از ماست همزده و خامه ای استفاده کنید تا بورانی بادمجان خوشمزه ای داشته باشید.

۲- مهمترین نکته در تهیه بورانی بادمجان، استفاده از بادمجان کبابی است. اگر می خواهید بورانی بادمجان خوش طعم با عطر دودی و اصیل داشته باشید حتما از بادمجان کبابی برای درست کردن بورانی استفاده کنید.

۳- برای له کردن بادمجان از گوشت کوب برقی یا میکس استفاده نکنید چون بادمجان ها بیش از اندازه له می شوند. فقط کافیست بادمجان های کبابی را با چاقو کاملا ریز و له کنید یا با گوشت کوب بکوبید.

۴- بعد از درست کردن بورانی بادمجان باید چند ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید تا طعم دلپذیرتری داشته باشد. می توانید بورانی بادمجان را از شب قبل درست کنید و داخل یخچال قرار دهید.

۵- در تهیه بورانی بادمجان معمولا از سیر استفاده می شود. اما اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید به جای سیر از پودر سیر یا پودر موسیر استفاده کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.