آموزش طرح هندوانه نمدی زیبا مخصوص شب یلدا

0 6,609

مجله اینترنتی دلخوشی: شب یلدا یکی از شب های مهم برای ایرانیان است که اقوام و فامیل دور هم جمع می شوند و از چند ثانیه طولانی تر بودن این شب بهره برده و سعی می کنند که این شب را با شادی سپری کنند و پایان فصل پاییز و فرارسیدن زمستان را جشن بگیرند. معمولا خانواده هایی که فرزند کوچک دارند سعی می کنند با پوشاندن لباس هایی با طرح های مخصوص شب یلدا، شادی بیشتری برای جمع به ارمغان بیاورند و عکس های یادگاری زیباتری را نیز بیافرینند.

در این آموزش سعی داریم یک طرح زیبا که تلفیقی از سن کودک (یا تعداد سال هایی که شب یلدا را گذرانده)، هندوانه و گل است به شما آموزش دهیم. برای درست کردن این طرح به مواد اولیه زیر نیاز داریم:

لباس یلدایی، تزئینات یلدایی

مواد اولیه برای تهیه طرح هندوانه:

  • لباس/بلوز سفید
  • پارچه نمدی صورتی پررنگ یا قرمز
  • پارچه نمدی سبز چمنی
  • پارچه نمدی سفید
  • پارچه نمدی صورتی روشن
  • پارچه نمدی طوسی
  • پارچه نمدی مشکی
  • چسب حرارتی / نخ نامرئی و سوزن معمولی
  • مروارید نصفه (انتخابی)
  • الگوهای مورد نیاز

مرحله اول:

برای درست کردن طرح هندوانه نمدی، ابتدا مطابق الگوی ارائه شده در زیر، دو تکه از قاچ هندوانه را به رنگ های سبز و صورتی برش بزنید بطوری که اندازۀ تکۀ سبز کمی بیشتر از تکۀ صورتی باشد. سپس آنها را با چسب حرارتی یا نخ نامرئی مطابق تصویر به هم متصل کنید.

چند تکه کوچک به شکل اشک (هستۀ هندوانه) از پارچه نمدی مشکی برش زده و با چسب معمولی یا نخ نامرئی به صورت منظم یا نامنظم روی قاچ هندوانه صورتی رنگ متصل کنید.

لباس یلدایی، تزئینات یلدایی

لباس یلدایی، تزئینات یلدایی

مرحله دوم:

عدد سال تولد کودک یا تعداد سال هایی که شب یلدا را گذرانده (با احتساب یلدای جاری) محاسبه کرده و الگوی مورد نظر را طبق سلیقۀ خود از اینترنت دانلود کرده و روی پارچۀ صورتی کمرنگ برش بزنید. در این آموزش عدد ۲ در نظر گرفته شده است.

لباس یلدایی، تزئینات یلدایی

مرحله سوم:

سه عدد طرح گل با اندازه های کوچک به بزرگ در نظر گرفته و آنها را به ترتیب از بزرگ به کوچک به رنگ های طوسی، سفید و صورتی پررنگ، برش بزنید. برای وسط گل می توانید از مروارید نصفه یا یک دایرۀ کوچک نمدی سفید استفاده کنید. قطعات گل ها را با چسب حرارتی یا نخ نامرئی به هم متصل کنید.

لباس یلدایی، تزئینات یلدایی

مرحلۀ چهارم:

قطعات بدست آمده از مراحل اول تا سوم را مطابق تصویر بوسیلۀ چسب حرارتی یا نخ نامرئی به لباس کودک متصل کنید.

لباس یلدایی، تزئینات یلدایی

این لباس کودک با طرح هندوانه را می توانید با یک تاج نمدی طرح هندوانه ست کرده و بر تن کودک دلبندتان کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آموزش هنری اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.