عمر باتری موبایل را با رعایت این نکات افزایش دهید

0 162

مجله اینترنتی دلخوشی: عمر باتری موبایل خود را چگونه افزایش دهیم؟ فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارند که با دانستن و رعایت آنها می توانید عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید. بسیاری از گوشی های هوشمند امکان دسترسی راحت کاربر به باتری موبایل را فراهم نمی کنند. همچنین تعویض باتری موبایل معمولا بسیار پرهزینه و گران است.

در این مطلب نکات بسیار مهم و کلیدی را جهت افزایش طول عمر باتری موبایل به شما آموزش می دهیم که با به کاربستن آنها می توانید از باتری گوشی خود تا سالها استفاده کنید بدون اینکه مشکلی برای باتری گوشی موبایل شما رخ دهد.

عمر باتری موبایل

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری موبایل:

 

۱- از سرد شدن یا گرم شدن افراطی و بیش از حد گوشی خودداری کنید.

اگر گوشی موبایل شما بیش از اندازه گرم یا سرد شود، می تواند باعث ایجاد فشار به باتری موبایل شده و طول عمر گوشی موبایل را کم کند.

۲- از فست شارژینگ خودداری کنید.

شارژ شدن سریع باتری موبایل، باعث ایجاد فشار به باتری گوشی می شود بنابراین در صورتیکه نیاز شدید به فست شارژینگ ندارید از آن اجتناب کنید.

در واقع هر چقدر که باتری آرام تر شارژ شود برای طول عمر آن بهتر است، بنابراین مثلا می توانید گوشی خود را در طول شب و زمان استراحت شارژ کنید.

۳- از همیشه خالی شدن باتری موبایل خود تا ۰% و یا فول شارژ شدن آن تا ۱۰۰% خودداری کنید.

خالی شدن کامل باتری گوشی و یا فول شارژ شدن آن، باعث ایجاد فشار به باتری موبایل می شود. معمولا نگه داشتن ظرفیت شارژ باتری موبایل، بالای ۲۰% و پایین ۹۰% می تواند مناسب باشد.

۴- نور صفحه نمایش گوشی را کاهش دهید.

صفحه نمایش گوشی های هوشمند، قسمتی از موبایل هست که معمولا بیشترین مصرف باتری را دارد. پایین آوردن نور صفحه نمایش گوشی، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. استفاده از گزینه “Auto Brightness” معمولا انرژی باتری موبایل را ذخیره می کند.

۵- زمان قفل خودکار صفحه نمایش گوشی (auto-lock) را کاهش دهید.

اگر بدون اینکه از گوشی موبایل خود استفاده کنید، آن را رها کنید، صفحه نمایش گوشی به صورت خودکار بعد از گذشت زمان کوتاهی قفل و خاموش می شود و معمولا در حالت عادی ۱ الی ۲ دقیقه طول می کشد. شما می توانید با کم کردن زمان auto-lock صفحه نمایش گوشی، به ذخیره شدن باتری گوشی کمک کنید.

۶- یک تم تیره برای پس زمینه گوشی موبایل انتخاب کنید.

نمایش رنگ تیره مثل سیاه در صفحه نمایش گوشی، نسبت به رنگ های روشن مانند سفید، انرژی کمتری از باتری گوشی موبایل استفاده می کند.

 

ضد عفونی کردن موبایل را باید به روش صحیح و درست انجام دهید وگرنه باکتری ها و ویروس ها همچنان روی صفحه گوشی باقی می ماند. مطلب مربوط به ضد عفونی کردن تلفن همراه را مطالعه کنید تا با خیال راحت از شر ویروس ها و باکتری های بسیار زیاد موجود روی صفحه موبایل خلاص شوید.

۷- از پس زمینه هایی با تعداد رنگ های کمتر استفاده کنید.

به طور کلی خودتان را محدود به استفاده از پس زمینه هایی با تعداد رنگ های استفاده شده کمتری بکنید. به دلیل اینکه خود صفحه نمایش برای رندر کردن تعداد رنگ های زیاد و متفاوت، انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد.

۸- از تصویر زمینه متحرک برای پس زمینه گوشی استفاده نکنید.

ازبه کار بردن تصویر زمینه (wallpaper) متحرک روی گوشی موبایل خود، پرهیز کنید. به دلیل اینکه اجرای والپیپیرهای انیمیشن، باعث مصرف انرژی موبایل می شوند.

۹- در صورت امکان دسترسی بعضی اپلیکیشن ها را محدود کنید.

در برخی اپلیکیشن ها مانند فیس بوک، در صورت عدم نیاز، گزینه هایی مانند اجرای خودکار ویدئو (video autoplay)، دسترسی به  location، ارسال notification را غیر فعال کنید تا در مصرف باتری گوشی خود صرفه جویی کنید.

۱۰- به دنبال اپلیکیشن هایی که باتری گوشی شما را خالی می کنند، بگردید.

به قسمت تنظیمات باتری موبایل بروید و برنامه هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند پیدا کنید و در صورت امکان، آنها را حذف یا غیر فعال و یا دسترسی های آنها را محدود کنید.

۱۱- گزینه low-power mode گوشی موبایل خود را روشن کنید.

استفاده از گزینه low-power mode باعث ذخیره شدن انرژی باتری موبایل می شود.

۱۲- بلوتوث و وای فای را مدیریت کنید.

در گوشی موبایل خود، bluetooth، NFC ، GPS و WiFi را در حالت عادی خاموش کنید و به هنگام نیاز آن ها را روشن و فعال کنید.

۱۳- ویجت ها را از صفحه نمایش موبایل (on-screen widgets) حذف کنید.

با وجود اینکه استفاده از ویجت ها وسوسه انگیز است و کار شما را خیلی راحت می کند، اما اساسا ویجت ها برنامه های فعال روی زمینه گوشی شما هستند. بنابراین گوشی شما برای اجرای ویجت ها، انرژی باتری موبایل را مصرف می کند.

۱۴- اپلیکیشن های باز بدون استفاده روی گوشی موبایل خود را ببندید.

گاهی اوقات تعداد زیادی برنامه باز و البته بدون استفاده روی گوشی خود دارید. باز بودن این برنامه ها، یعنی اجرای آنها در پس زمینه گوشی و نتیجه آن مصرف انرژی باتری موبایل خواهد بود. بنابراین وقتی کارتان با یک برنامه تمام می شود آن را در حال اجرا روی گوشی خود رها نکنید و سعی کنید همان موقع آن برنامه را ببندید و از آن خارج شوید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: medium.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.