موضوع انشاء درباره فصل پاییز

1 4,333

مجله اینترنتی دلخوشی: موضوع انشاء درمورد فصل پائیز از موضوعاتی است که معمولا در بین موضوع های انشاء، پرکاربرد و پرطرفدار است. در این مطلب یک انشاء بسیار زیبا در مورد فصل پاییز برای شما عزیزان آماده کرده ایم. امیدواریم از این متن انشاء درباره فصل پاییز لذت ببرید.

انشا در مورد پاییز


حتما بخوانید:

موضوع انشاء در مورد عید نوروز

موضوع انشاء در مورد ماه رمضان

موضوع انشا درمورد شب یلدا

موضوع انشا درمورد جشن عید نوروز

موضوع انشا درمورد سیزده آبان و روز دانش آموز


 

انشاء درباره فصل پاییز

همۀ ما شنیده ایم که پاییز، عروس فصل هاست. گاهی فکر می کنم چرا این را گفته اند؟ بهتر نبود بهار را عروس فصل ها می نامیدند؟ اما خوب که فکر می کنم می بینم که عروس خیلی ناز دارد. برای اینکه بیاید زیرلفظی می خواهد. درست مثل پاییز که نازش زیاد است. آخرهای تابستان و اوایل مهرماه آنقدر هوا سرد و گرم می شود که نه می شود گفت تابستان است و نه پاییز! روزها خیلی گرم و شبها سرد هستند. خلاصه مدتی طول می کشد تا هوا کاملا سرد شود و به قول معروف تکلیفش با خودش معلوم شود و باور کنی که دیگر پاییز آمده است. هوا که سرد شد و سر و کلۀ باد پاییزی هم پیدا شد، زمین پر می شود از برگ های زرد و نارنجی و قهوه ای پاییزی. حالا دیگر می توان گفت که پاییز، عروس فصل ها با دامنی رنگارنگ از برگ های زیبا، خرامان خرامان از راه رسیده است. باد پاییزی که میان شاخ و برگ درختان وزیدن گرفت، حالا باور می کنی که پاییز این فصل سردِ پُر از رنگهای گرم از راه رسیده است. کم کم باید لباس های گرم و شال و کلاه را از ته کمد اتاقت بیرون بیاوری و همچنان این فرصت را نیز از خودت نگیری که باد خنک پاییز صورتت را نوازش کند.

پاییز که شد ابرها کم کم خودشان را به جمع باد و برگ می رسانند و صورت زیبای خورشید را می پوشانند. کم کم حس می کنی فضای خانه تاریک تر شده و شاید مجبور باشی خانه را با نور لامپ روشن کنی و بیشتر دوست داری از رنگ های شادی بخش مثل نارنجی در منزل استفاده کنی.

با شروع پاییز مدرسه ها نیز باز می شوند و حالا دیگر بچه مدرسه ای ها نمی توانند مثل روزهای بلند تابستان تا لنگ ظهر بخوابند و صبحانه را به جای نهار بخورند! دیگر وقت آن رسیده تا استراحت بیش از حد جای خود را به سحرخیزی و تلاش و فعالیت بدهد. صبح های پاییزی حال و هوای خاصی دارند. کوچه و خیابان پر می شود از بچه هایی که با لباس مخصوص مدرسه که چند سالی است رنگی تر و زیباتر شده به سمت مدرسه در حال حرکتند و کودکان دبستانی دست در دست پدر یا مادر خود با لباس های رنگیِ طرح دار با قدم هایی کوتاه و سریع که به پای قدم های بلند والدینشان نمی رسد، به سوی مدرسه می روند. البته برخی از بچه مدرسه ای ها هم با سرویس مدرسه رفت و آمد می کنند و دیگر نه از پیاده روی خبری هست و نه از شنیده شدن صدای خش خش و خرد شدن برگ ها در زیر کتانی ها!

فصل پاییز هم مثل فصل های دیگر از عجایب خلقت است. این همه تغییر و این همه رنگ ما را به فکر وا می دارد. پاییز می تواند شروع یک تغییر بزرگ باشد. تغییری که همۀ درختان و گیاهان و جانداران را به تدریج به خواب زمستانی فرو  می برد. تغییری که به ظاهر خوب نیست اما برای رسیدن به بهار لازم است! درست مثل زندگی انسان هاست! گاهی لازم است برای رسیدن به یک موفقیت، پاییز و زمستانی را پشت سر گذاشت، سرمای جانسوزی را به جان خرید و گاهی با “ها” کردن دست های سرما زده مان، برای رسیدن به روزهای گرمتر و بهتر، به خود “امیدواری” داد.

اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سارا می گوید

    بد بود

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.