هاست و سئو -آیا میزبانی وب بر سئو تأثیر می‌گذارد؟

0 98

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا هاست روی سئوی سایت تاثیر دارد؟ سوالی که شاید بیشتر مالکان سایت جهت سئوی سایت از خود بپرسند، این است که نقش میزبانی وب روی سئو چیست؟

بله. اینکه شما چه شرکتی را برای میزبانی وب سایت خود انتخاب می‌کنید، در رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر دارد. انتخاب یک شرکت میزبانی وب مناسب، بالارفتن رتبه را تضمین نمی‌کند، اما به این معنی است که از عواقب انتخاب میزبان اشتباه، که می‌توانند قابل توجه باشند، در امان هستید. بنابراین، شما باید هاست سایت خود را با دقت انتخاب کنید و صرفاً قیمت را مبنای تصمیم خود قرار ندهید.

۲عامل از ۳ عامل میزبانی وب، یعنی سرعت و آپ‌تایم/ داون‌تایم، که بر سئو تأثیر می‌گذارد می‌تواند ماه به ماه به میزان قابل توجهی تغییرکند و بنابراین باید به طور مرتب آنها را مرورکنید. به محض اینکه متوجه مشکلی شدید باید سریعاً با شرکت میزبان وب خود تماس بگیرید. فقط به این بسنده نکنید که احتمالا آنها در مورد مشکل می‌دانند. حتی اگر آنها در مورد مشکل بدانند، ممکن است واقعاً به آن اهمیتی ندهند. بنابراین، عاقلانه است که خودتان را گرفتار یک قرارداد بلند مدت میزبانی وب نکنید.

نقش وب هاست روی سئو

پرداخت ماهانه به جای پیش پرداخت سالانه یا حتی ۳ ساله، به این معنی است که به محض اینکه یک شرکت میزبان استانداردهای خود را رها کند، می‌توانید سایت خود را به یک میزبان دیگر منتقل کنید. اگر یک قرارداد میزبانی طولانی مدت امضا کرده‌اید و با مشکل روبرو هستید، باید پول پرداخت شده را فراموش کنید و به هر حال به میزبان دیگری منتقل شوید، زیرا از دست دادن مقداری هزینه میزبانی، بهتر از ایجاد آسیب‌های طولانی مدت به سئو وب سایت شما است.

نقش هاست و میزبانی وب روی سئو وب سایت:

حال، نگاهی به ۳ فاکتور میزبانی وب می اندازیم، که می‌تواند رتبه بندی وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه دلخوشی این فاکتورهای مهم را برای شما شرح خواهد داد.

آپ‌تایم/داون‌تایم هاست و سئوی سایت:

داون‌تایم (Downtime) به معنای مدت زمانی است که وب سایت شما به دلیل مشکلاتی با سرور میزبان‌ خود، غیر قابل دسترسی است. عنکبوت‌های موتورهای جستجو احتمالاً چند بار در روز سعی خواهند کرد از سایت شما بازدید کنند. اگر در مدت خرابی (داون‌تایم) از سایت شما بازدید کنند، غیرقابل دسترس بودن آن را ثبت می‌کنند و به سراغ سایت بعدی می‌روند. اگر این اتفاق به طور مکرر رخ دهد، سایت شما به عنوان غیرقابل اعتماد شناخته می‌شود و ممکن است رتبه شما پایین بیاید. موتورهای جستجو نمی‌خواهند سایتهای غیرقابل اعتماد را در صدر نتایج خود نمایش دهند زیرا اگر جستجوگرها روی نتیجه‌ای که ارائه می دهند کلیک کنند و نتوانند به سایت دسترسی پیدا کنند، بد جلوه داده می‌شوند. حتی %۹۹ آپ‌تایم بودن (Uptime) بدان معنی است که در طی یک ماه وب سایت شما در کل حدود ۷ ساعت غیرقابل دسترس خواهد بود. در حالت ایده آل، شما می‌خواهید وب سایت شما %۱۰۰ اوقات قابل دسترس باشد، با این وجود حتی در برنامه‌های میزبانی وب گران قیمت، مقداری داون‌تایم اجتناب ناپذیر است. با این حال، غیر منطقی نیست که انتظار داشته باشید یک میزبان وب %۹۹٫۹ آپ‌تایم را فراهم و تضمین کند، بنابراین چیز کمتری را قبول نکنید.

سرعت هاست و سئو:

موتورهای جستجو معمولاً نسبت به عواملی که بخشی از الگوریتم‌های آنها هستند بسیار پنهان‌کار هستند، با این حال گوگل در سال ۲۰۱۰ صراحتا اظهار داشت که سرعت بارگذاری یک صفحه یکی از این عوامل است. این تنها یکی از بیش از ۲۰۰ عامل است، بنابراین تقریباً کمتر از % ۰٫۵ در رتبه بندی شما تأثیر دارد، اما هنوز هم باید به آن توجه کنید. سرعت بارگیری صفحات سایت خود را می‌توانید از اینجا بررسی کنید:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
http://tools.pingdom.com
http://gtmetrix.com

سرعت بارگذاری کندتر از متوسط، لزوماً تقصیر میزبان وب شما نیست. در عوض، پیکربندی و کدنویسی سایت شما می‌تواند باعث کند شدن بارگذاری صفحه وب شود، اما اگر مطمئن هستید که تنظیم فنی سایت شما به بهترین شکل ممکن، بهینه شده است و همچنان بارگیری صفحه ضعیفی دریافت می‌کنید، باید از شرکت میزبان وب خود بخواهید که سایت شما را به سرور دیگری منتقل کند. به اشتراک گذاشتن منابع سرور با صدها سایت دیگر غیر معمولی نیست و هرچه تعداد سایت‌های بیشتری روی سرور وجود داشته باشد و هرچه این سایت‌ها منابع بیشتری استفاده کنند، وب سایت شما کندتر خواهد شد. با انتقال سایت خود به سرور خلوت‌تر یا حتی سرور اختصاصی، سرعت بارگذاری صفحه سریعاً بهبود می‌یابد.

موقعیت مکانی سرور و سئو:

علاوه بر عوامل مختلف دیگر (محتوا، بک‌‌لینک‌ها و غیره) ، موتورهای جستجو برای نمایش مرتبط ترین نتایج جستجو، در هنگام تصمیم گیری در مورد جایگاه وبسایت در رتبه بندی خود، موقعیت آن را هم ارزیابی می‌کنند. به عنوان مثال، اگر فرد جستجوگر در انگلستان مستقر باشد، موتورهای جستجو معمولاً سایت‌های مستقر در انگلستان را در نتایج جستجوی خود، بالاتر نشان می‌دهند. آنها برای تعیین محل وب سایت شما، از تعدادی شاخص استفاده می‌کنند که یکی از آنها آدرس IP سایت شما است. این آدرس IP بر اساس موقعیت سرورمیزبان، به سایت شما اختصاص می‌یابد. بنابراین، میزبانی وب سایت‌تان توسط شرکتی با سرورهای داخل انگلستان باید منجر به رتبه بالاتر سایت‌تان، هنگامی که افراد در انگلستان به جستجوی کلمات کلیدی شما می‌پردازند، باشد. جنبه معکوس این قضیه این است که وقتی افراد در جستجوی همان کلمات کلیدی در کشورهای دیگر هستند، سایت شما در نتایج جستجو رتبه کمتری خواهد داشت. اگر سرورهای میزبان‌تان در کشور دیگری هستند باز هم می‌توانید رتبه خوبی برای وب سایت‌تان بگیرید، با این وجود، این کار را کمی سخت تر می‌کند و وقتی می‌توان به راحتی از آن اجتناب کرد سخت کردن کار معنی‌ای ندارد.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: seomark.co.uk

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.