ساخت گل سنبل مصنوعی برای سین سفره هفت سین

0 6,986

مجله اینترنتی دلخوشی: برای ساخت گل سنبل هفت سین می توانید به کمک فوم و نمد گل سنبل فومی یا گل سنبل نمدی بسیار زیبا در رنگ های متنوع برای تزیین هفت سین استفاده کنید. گل سنبل مصنوعی را می توانید برای سال های طولانی برای چیدمان سفره هفت سین خود به کارببرید. اگر می خواهید گل های سنبلی داشته باشید که هر سال عید از آنها در سفرۀ هفت سین خود استفاده کرده و مجبور نباشید هر سال به دنبال خرید گل سنبل باشید و زمان و هزینۀ کمتری نیز صرف کنید، می توانید از سنبل های مصنوعی هفت سین استفاده کنید. گل سنبل مصنوعی را می توانید با مواد مختلفی همچون پارچه های نمدی، فوم های گل سازی، خمیر گل چینی و مواد متنوعی بسازید. در این آموزش از دلخوشی قصد داریم مراحل ساخت گل سنبل فومی را به شما آموزش دهیم که به طور مشابه این روش را می توانید برای ساخت گل سنبل نمدی یا ساخت گل سنبل کاغذی نیز به کار ببرید.

سنبل گلی زیبا است که عطر و بویی خوش داشته و در اوایل بهار گل می دهد. به همین خاطر به عنوان یکی از سین های سفره های هفت سین، گل سنبل را در نظر گرفته اند. این گل بهاری و زیبا به رنگ های مختلفی همچون سنبل بنفش، سنبل سفید، سنبل صورتی، سنبل نارنجی، سنبل قرمز و سنبل زرد گل می دهد و اغلب برای تزیین سفره هفت سین، رنگ های سفید، بنفش و صورتی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین ماندگاری گل سنبل هفت سین خیلی کم است و اگر قبلا آن را برای سفرۀ هفت سین تهیه کرده باشید، شاهد بوده اید که گل سنبل طبیعی حداکثر دو هفته ماندگار بوده و بعد از دو هفته و شاید زودتر جز گلهای خشکیده بر روی ساقه های آن چیزی باقی نمانده است.

گل سنبل هفت سین

ساخت سنبل سفره هفت سین


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


 لوازم مورد نیاز ساخت گل سنبل هفت سین:

  • فوم گلسازی نازک رنگ سفید یک تکۀ ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر
  • فوم گلسازی نازک رنگ صورتی  یک تکۀ ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر
  • فوم گلسازی نازک رنگ بنفش یک تکۀ ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر
  • چسب حرارتی
  • سیخ چوبی بلند به تعداد لازم

گل سنبل نمدی

مراحل ساخت گل سنبل فومی سفره هفت سین:

 مرحلۀ اول:

برای ساخت گل سنبل فومی ابتدا نوارهایی با ابعاد ۴۰ در ۸ سانتی متر را روی فوم با رنگ های دلخواهتان جدا کنید.


تزیین سبد سبزه پولکی با فوم اکلیلی


گل سنبل کاغذی

مرحلۀ دوم:

نوارها را از وسط تا کرده و لبه های آن ها را چسب زده و با چسب حرارتی به هم می چسبانیم.

گل سنبل فومی

گل سنبل مصنوعی

مرحلۀ سوم:

در این مرحله، لبه هایی از نوارها را که چسب خورده نیستند، برش های موازی می دهیم بطوریکه برش های بالای گل سنبل از برش های پایینی نازک تر بوده و ضخامت کمتری داشته باشند. کار برش دادن با قیچی را تا پایین نوارها ادامه می دهیم تا کل نوار برش بخورد.


تزیین سبد سبزه عید با حریر طلایی


سنبل سفره هفت سین

مرحلۀ چهارم:

در این مرحله، سیخ چوبی را با چسب حرارتی در قسمت سر نوار که قرار است بالای گل سنبل عید را تشکیل دهد، می چسبانیم.

ساخت گل سنبل مصنوعی

آموزش سنبل هفت سین

مرحلۀ پنجم:

در این مرحله از کار، لبه های برش نخورده را به تدریج به چسب حرارتی آغشته کرده و به صورت مورب به دور سیخ چوبی می پیچیم تا کل نوار پیچیده شود.


ساخت تاپر حاجی فیروز هفت سین با تخم مرغ


ساخت سنبل با فوم

ساخت گل سنبل با نمد

کاردستی گل سنبل

سنبل سین هفت سین

نکته: به هنگام پیچیدن مراقب باشید که طوری نوار را بپیچید که سیخ چوبی از لابلای فوم ها دیده نشود و کاملا پوشیده شود.

گل های سنبل نمدی هفت سین ما آماده هستند. این گل های سنبل را می توان با انواع پارچه های مناسب برای گلسازی از جمله پارچۀ نمدی نیز تهیه کرد.

نکته اول: برگ های گل سنبل بلند و باریک هستند. برای اینکه سنبل های شما برگ داشته باشند می توانید از فوم سبز روشن یا متوسط برای درست کردن برگ ها استفاده کرده و آنها را در پایین ترین قسمت گل ها نصب کنید.

نکته دوم: دقت کنید اگر دهانۀ گلدان شما باریک است می توانید بر روی گل های خود برک نصب نکنید و گل های بدون برگ را در گلدان قرار دهید.

نکته سوم: گل های فومی به راحتی قابل شستشو بوده و با کمی کف یا مایع صابون و آب بدون تماس دست و فقط قرار دادن آنها در آب و کف به مدت چند دقیقه می توانید آنها را تمیز کرده و با گیره از بند آویزان کنید تا تمیز شوند.

حالا گل های زیبای سنبل آماده شده و می توانید آنها را در گلدانی زیبا بر سر سفرۀ هفت سین خود قرار داده و یکی از سین های هفت سین خود را همیشگی کنید و از این ایده زیبا برای تزیین هفت سین نوروزی خود استفاده کنید.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.