عیدی سال موش با ساخت گیفت موش نمدی

0 2,196

مجله اینترنتی دلخوشی: موش نمدی یک عروسک موش نمدی جذاب و ایده ای خلاقانه برای گیفت عیدی سال موش و موش سفره هفت سین در سال موش است. همچنین می توانید این گیفت موش نمدی را به عنوان عیدی سال موش به کودکان یا بزرگ تر ها هدیه بدهید و یا از آن برای تزیین سفره هفت سین سال موش استفاده کنید. در این بخش هنری از دلخوشی قصد داریم تا آموزش ساخت گیفت موش نمدی را به عنوان گیفت سال موش به شما عزیزان به صورت تصویری و مرحله به مرحله ارائه دهیم.

یکی از کارهای خوبی که ایرانیان در عید نوروز انجام می دهند، عیدی دادن و هدیه دادن است. عیدی می تواند نقدی یا غیرنقدی باشد. همچنین می توان به همراه هدیۀ نقدی، یک هدیۀ کوچک مانند انواع گیفت عیدی تهیه کرده و به بچه های کوچکتر هدیه داد. قطعا کودکان از گرفتن هدیه هایی مانند انواع کتاب قصه، عروسک های کوچک و انواع کاردستی بسیار خوشحال خواهند شد. دنیای کودکان از دنیای بزرگترها متفاوت است و با دریافت یک هدیه که برای آنها تازگی داشته باشد دلخوش و شاد می شوند. بنابراین دست به کار شوید و همراه با ما یک گیفت کوچک و بامزه برای خوشحال کردن کودکان فامیل مانند خواهرزاده ها و برادرزاده ها تهیه کنید تا خاطرۀ عید امسال به گونه ای متفاوت در ذهن کوچکشان حک شود.

در این آموزش تصویری تصمیم داریم تا نحوۀ ساخت و آماده سازی یک موش بامزه از جنس پارچۀ نمدی را در دو مدل شبیه به هم به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

موش نمدی

گیفت موش نمدی


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


 گیفت سال موش

لوازم مورد نیاز برای ساخت موش نمدی :

  • پارچۀ نمدی طوسی رنگ ۲۰ سانتیمتر مربع
  • پارچۀ نمدی سرخابی رنگ (یا صورتی) ۱۰ سانتیمتر مربع
  • چشم عروسک مردمک دار یک جفت
  • نوار چرم مصنوعی صورتی روشن یک رشته
  • روبان ساتن نیم سانتیمتری ۱۵ سانتیمتر
  • پنبه  به مقدار لازم
  • نخ نامرئی و سوزن
  • چسب مایع مرغوب یا چسب حرارتی

طرز ساخت گیفت موش نمدی:

مدل ۱:

مرحلۀ اول:

برای گیفت عیدی ایده های مختلفی را می توانید به کار ببرید مثلا گیفت موش پوم پومی را می توان برای گیفت سال موش درست کرد.

 همچنین انواع تخم مرغ های بسیار جذاب و زیبای هفت سین سال موش ، ایده جالبی هم به عنوان عیدی کودکان و هم تزیین هفت سین سال موش است. برخی از این ایده های جالب گیفت تخم مرغ موش ، تخم مرغ موش کنفی ، تخم مرغ موش با نمد و کاموا ، تخم مرغ موش نمدی است که این موش های زیبای تخم مرغی را می توانید در تزیین هفت سین به کارببرید.

برای درست کردن موش نمدی ، ابتدا از پارچه های نمدی طوسی و سرخابی رنگ، اشکالی را طبق الگوهای زیر جدا می کنیم.

سپس با استفاده از مداد مشکی، دو خط موازی کوتاه در مرکز یکی از تکه های طوسی رنگ، مطابق شکل ترسیم کرده و در آن قسمت ها با استفاده از قیچی، برش ایجاد می کنیم.

مرحلۀ دوم:

در این مرحله، قطعۀ سرخابی رنگ را از داخل شیارهای رد می کنیم. این قطعه به منزلۀ گوش های موش نمدی است.

حال می توانید گوش های موش را حالت دهید.

موش نمدی عیدی

مرحلۀ سوم:

در این مرحله می خواهیم قسمت زیر و روی بدنۀ موش نمدی را روی هم قرار داده و با نخ نامرئی بدوزیم. به این منظور، دو قطعۀ مربوط به بدنه را روی هم قرار داده و از قسمت پایین کار شروع به دوختن می کنیم.

کار دوختن را تا نزدیکی سر موش نمدی هفت سین ادامه می دهیم.

حالا به اندازۀ ۸ تا ۱۰ سانت از نوار چرمی مصنوعی را بریده و به صورت حلقه درآورده و دو سر حلقه را داخل بدنۀ موش، بین دو تکۀ پارچۀ طوسی رنگ قرار داده و می دوزیم. کار دوختن را تا پایین کار ادامه می دهیم.

مرحلۀ چهارم:

حدود دو سانت از پایین کار را آزاد می گذاریم و از این قسمت پنبه ها را با استفاده از یک شئ نوک تیز مانند نوک قیچی به داخل بدنۀ موش هدایت کرده و قسمت آزاد را نیز کامی می دوزیم. در این مرحله بدنۀ موش سفره هفت سین آماده شد.

موش نمدی عیدی سال موش

مرحلۀ پنجم:

با استفاده از یک قطعه از روبان، یک پاپیون درست کرده و با چسب مایع یا حرارتی به قسمت پایین بدنۀ عروسک موش نمدی می چسبانیم.


آموزش ساخت تاپر موش نمدی 


نکته: لبه های قیچی خوردۀ روبان را با استفاده از فندک یا شعلۀ اجاق گاز، یک ثانیه حرارت دهید تا لبه های آن جمع شده و ریش ریش نشود.

مرحلۀ ششم:

در این مرحله چشم های موش نمدی را با استفاده از چسب حرارتی یا چسب مایع مرغوب به گونه ای در جلوی سر موش نصب می کنیم که اولا نزدیک به هم باشند، دوما در راستای فاصلۀ بین دو گوش موش قرار گیرند.

حال موش نمدی مدل ۱ ما آماده است و می توانید آن را به عزیزانتان هدیه دهید.

ایده عیدی سال موش

ساخت عروسک موش

مدل ۲:

تمام مراحل اولیۀ ساخت موش نمدی مدل ۲ مانند موش مدل ۱ است با این تفاوت که پاپیون روبانی را در قسمت پشت موش نمی چسبانیم. بلکه ابتدا برای موش دم درست کرده و پاپیون را روی دم می چسبانیم.

مرحلۀ اول:

با استفاده از پارچۀ نمدی طوسی رنگ، یک قطعه به شکل دم موش جدا می کنیم.


آموزش گیفت عیدی تل تاج سبزه و ماهی


مرحلۀ دوم:

دم را با استفاده از چسب مایع مرغوب یا چسب حرارتی بر پشت موش می چسبانیم.

مرحلۀ سوم:

پاپیون روبانی را در قسمت یک سوم دم موش از بالا، می چسبانیم.

حال موش نمدی مدل ۲ ما نیز آماده شد.

ساخت موش با نمد

گیفت موش با نمد

موش نمدی هفت سین

نکته: این گیفت موش نمدی می تواند به عنوان آویز اتومبیل، جاسوییچی موش نمدی، آویز کیف، تزیین یخچال یا حوله و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.