مراقبت از نوزاد و ۱۰ اشتباه اصلی والدین جدید

0 305

مجله اینترنتی دلخوشی: والدین جدید در مراقبت از نوزاد خود دچار اشتباهاتی اساسی می شوند که نسبت به آنها آگاهی ندارند. تازه والدین بودن می‌تواند اعصاب خردکن باشد. نگران هستید که همه کارها را درست انجام نخواهید داد.

خب حدس بزنید؟ هر پدر و مادری اشتباه می‌کنند. اما برخی از اشتباهات رایج والدین وجود دارد که اگرمراقب آنها باشید احتمالا برایتان پیش نمی‌آید. مطالب زیر در مورد برخی اشتباهات متداول که والدین جدید مرتکب می‌شوند، همراه با پیشنهاداتی برای جلوگیری از ایجاد آنهاست.

مراقبت نوزاداشتباهات رایج والدین جدید در مراقبت از نوزاد :

۱-  دستپاچه شدن درمورد هرچیزی و همه چیز

بسیاری از والدین جدید در مورد کارهای عادی که نوزادان انجام می‌دهند، مانند استفراغ، گریه یا حتی حرکت‌های روده، دستپاچه می‌شوند. آنها نگرانند که آیا کودکشان به اندازه کافی غذا می‌خورد یا خیلی کم، حرکات روده خیلی زیاد یا خیلی کمی دارد، بیش از حد شیر بالا می آورد یا نه، زیاد گریه میکند یا نه.

به یاد داشته باشید، نوزادان نسبت به آنچه اغلب متوجه می‌شویم، انعطاف پذیرتر هستند. برای چیزهایی که واقعاً باید نگران آن باشید با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید. سعی کنید به چیزهای کوچک زیاد توجه نکنید.

۲- اجازه ندادن به نوزادتان که گریه کند

وقتی نوزادان گریه می‌کنند، این یک واکنش عادی والدین است که بخواهند آنها را متوقف کنند. احساس می‌کنیم چیزی اشتباه است و به عنوان والدین باید آن را برطرف کنیم. اما گریه بخشی از نوزاد بودن است. کودک شما می‌تواند کاملا خوب باشد: پوشک خوب، تمیز، استراحت کافی و بازهم گریه کند.

 غالباً اشکالی ندارد که بگذارید کودک شما خودش گریه‌اش را تمام کند. اما اگر کودک شیرخوار شما بیش از یک ساعت گریه می‌کند، یا گریه با تب، بثورات یا استفراغ مداوم همراه است، با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید.

۳- از خواب بیدار کردن نوزاد برای شیر‌ دادن

نیازی نیست کودک خود را برای شیر دادن بیدار کنید. اگر کودک در طول شب می‌خوابد، بهتر است کودک و مادر بخوابند. کودک می‌تواند صبح شیر داده شود.

۴- اشتباه گرفتن استفراغ با شیر پس‌دادن نوزاد

تفاوت بین شیر پس دادن و استفراغ را درک کنید. شیر پس دادن می‌تواند پرتابی باشد اما معمولاً به راحتی از دهان بیرون می‌آید و اغلب با آروغ زدن همراه است. این به طور کلی نگران‌کننده نیست و طبیعی است.

استفراغ زور بیشتری دارد و ممکن است دفعاتش بیشتر باشد. اگر کودک شما به ویروس دستگاه گوارش مبتلا باشد، ممکن است هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه استفراغ کند. در صورت استفراغ  شیرخوار، با متخصص اطفال خود تماس بگیرید.

۵- جدی نگرفتن تب کودک به هنگام مراقبت از نوزاد

اگر نوزاد شیرخوار شما سه ماهه یا کوچک‌تر است و تب ۳۸ درجه یا بالاتر دارد، یک مورد اورژانسی پزشکی است. سیستم ایمنی نوزادان به اندازه کافی برای مقابله با بسیاری از عفونت ها توسعه یافته نیست. در صورتی که نوزاد تازه متولد شده شما تب بالایی دارد، به پزشک متخصص اطفال خود یا به بخش اورژانس مراجعه کنید.

۶- نصب نکردن صحیح صندلی اتومبیل برای مراقبت از نوزاد

اطمینان حاصل کنید که صندلی ماشین کودک را به درستی نصب کرده‌اید. برای والدین جدید ، این ممکن است به عنوان یک کار وقت‌گیر به نظر برسد، اما مهم است که از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. بسیاری از ایستگاه‌های آتش نشانی محلی به شما کمک می‌کنند صندلی را به درستی نصب کنید.

۷- غفلت از مراقبت از دهان

مراقبت از دهان حتی برای نوزادان مهم است. برای مراقبت از دندان‌های در راه کودکتان چند مرحله وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید. به محض اینکه دندان ها از لثه‌ها خارج شدند، شیر را در رختخواب به او ندهید زیرا خطر ابتلا به حفره‌ها را افزایش می‌دهد. برای تمیز کردن لثه‌های کودک از گاز خیس یا همان پدهای استریل مرطوب استفاده کنید.

 می‌توانید در یک سالگی از مسواک نرم مخصوص کودک استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما دارای فلوراید کافی است. بیشتر سیستم‌های آب عمومی فلوریداسیون می شوند ، اما اگر آب شهر شما نبود، از پزشک خود در مورد مکمل ها سوال کنید.

۸- نادیده گرفتن ازدواج‌ و زندگی زناشویی

از روابط خود مراقبت کنید تا بتوانید بهتر از کودک خود مراقبت کنید. بسیاری از زوج‌ها بعد از آمدن یک کودک جدید، به طور طبیعی تمرکز خود را بر روی او می گذارند، اما از رابطه خودشان غافل می‌شوند. برقراری یک رابطه سالم زمانی که نوزاد تازه به خانواده اضافه می‌شود، از همیشه مهم‌تر است. با شریک زندگی خود در ارتباط باشید.

۹- خیلی زیاد (یا خیلی کم) دعوا کردن در مقابل کودک‌تان

مراقب دعوا در مقابل کودک خود باشید. حتی نوزادانی که فقط چند ماه سن دارند می‌توانند احساسات منفی والدین را در مورد بحث و گفتگو حس کنند. غر زدن به یکدیگر بعد از یک روز استرس‌زا معمول است ، اما اگر اوضاع شدت پیدا کند یا درگیری‌ها بیشتر شود ، مراقب ابراز عصبانیت خود در مقابل کودک باشید.

۱۰- اعتماد به منابع غیرقابل اعتماد برای مشاوره والدین

اینترنت می‌تواند منبع خوبی برای والدین جدید باشد. فقط دقت کنید که وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید مشهور و معتبر باشند. WebMD.com ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و آکادمی اطفال آمریکا (AAP) همه سایت‌های قابل اعتمادی هستند که در صورت نیاز اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهند.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: medicinenet.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.