بهترین راه ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی و اسفنج

0 858

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا می دانید ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی و یا به طور کلی تمیزکردن اسفنج باید چگونه انجام شود؟ حقیقتا بهترین روش شستن اسفنج و اسکاچ چیست؟ قرار دادن اسفنج در مایکروویو بهترین و تنها گزینه برای تمیز کردن اسفنج ظرف ها نیست.

هیچ کس دوست ندارد ظروف خود را با اسفنج میکروبی و آلوده تمیز کند، به همین دلیل همه ما می دانیم که باید به طور مرتب اسفنج ظرفشویی را تمیز کنیم. اما بهترین روش کدام است؟ موسسه  Good Housekeeping(مقاله هایی با موضوعات مورد علاقه‌ی زنان چاپ می‌کند)  با لابراتوار آزمایشگاهی تحلیلی EMSL در وست موند، نیوجرسی کار کرده است تا دریابد که آیا اگر از ماشین ظرفشویی، مایکروویو، ماشین لباسشویی، سفید کننده یا سرکه استفاده کنیم کدام یک بیشتر باکتری های موجود روی اسکاچ ظرفشویی را از بین می برد – و سفید کننده برنده شده است.

ضدعفونی کردن اسکاچبهترین راه ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

به مقدار ۳/۴ فنجان سفید کننده را در یک گالن آب مخلوط کنید و اسفنج را به مدت ۵ دقیقه خیس کنید، سپس بشویید – همین !

در آزمایش های انجام شده، محلول سفید کننده ۹۹٫۹٪ از باکتری های موجود در اسفنج های آزمایشی (اسکراب و سلولز معمولی) را از بین برد که معیار آن براساس الزامات EPA برای ضد عفونی کردن سطوحی است که با مواد غیر غذایی سر و کار دارد.

مهم نیست که چقدر شما تلاش می‌کنید که آشپزخانه‌ی تمیزی داشته باشید، اسفنج های آشپزخانه شما برای همیشه دوام نخواهند داشت. آنها را هر هفته تمیز کنید، و بسته به نوع استفاده ، هر دو تا سه هفته هر کدام را که خراب شد دور بیاندازید.

۳ راه دیگر برای ضدعفونی اسکاچ ظرفشویی

اگرچه سفید کننده مؤثرترین از بین برنده باکتری هاست، اما اگر به آن دسترسی نداشتید روشهای زیر بهترین گزینه بعدی شما هستند. آنها به ترتیب از بیشترین تا کمترین کارآیی لیست شده اند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

  1. تمیز کردن اسکاچ و اسفنج با مایکروویو

مایکروویو یکی از مؤثرترین روش هاست که ۹۹٫۹٪ میکروب ها را از بین می برد. این کار را با قرار دادن اسفنج خیسانیده شده در آب در مایکروویو انجام دهید (ما از ۴/۱ لیوان آب برای اسفنج های اسکرابی و ۲/۱ فنجان برای اسفنج های سلولزی استفاده کردیم)، سپس آن را به مدت یک دقیقه (اسکرابی) یا دو دقیقه (سلولزی) در حرارت زیاد قرار دهید.

  1. شستن اسکاچ و اسفنج با ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هم ۹۹٫۹٪ میکروب ها را از بین می‌برد. برای استفاده، اسفنج خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و از تنظیمات حرارت خشک استفاده کنید.

  1. تمیز کردن اسکاچ و اسفنج با سرکه

این روش ۹۹٫۶ درصد باکتری ها را از بین می برد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اسفنج یا اسکاچ خود را به مدت پنج دقیقه در سرکه کاملا خیس کنید، سپس بشویید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: goodhousekeeping.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.