کنترل خشم با آموزش ۲۰ مهارت جالب و مدیریت خلق و خوی بد

0 296

مجله اینترنتی دلخوشی: برای کنترل خشم چه کارهایی باید انجام داد؟ آیا با تاخیر وسیله نقلیه عمومی صبحگاهیتان، خون جلوی چشمانتان را میگیرد؟ آیا وقتی یک روز سخت کاری دارید احساس خشم می کنید؟ خشم ، احساسی طبیعی و سالم است، اما اغلب می تواند شعله ور شود و باعث بروز مشکلاتی در زندگی شما شود. در این مقاله ۲۰ راه برای کنار آمدن با خشمتان زمانیکه شعله ور می‌شود را به شما آموزش خواهیم داد.

کنترل خشمروش های کنترل خشم و تسلط بر اعصاب :

  1. کمی زمان به خود بدهید

اگر احساس می‌کنید خشمتان رفته رفته افزایش می یابد، خودتان را از وضعیتی که در آن هستید کاملا دور کنید. یک نفس عمیق بکشید و به آرامی تا ده شماره بشمرید. این روش اغلب مردم را آرام می کند و جلوی واکنش غیرمنطقی را می‌گیرد. بنابراین میتوانید به جای ادامه درگیری مشکلات خود را حل کنید.

  1. خشم خود را نگه ندارید

غالباً مردم از یک چیز ناامید می شوند و حتی پس از گذشت دلیل واقعی، خشمگین هستند. اگر کار خود را دوست ندارید، قبل از رفتن به خانه، به باشگاه ورزشی یا کتابخانه بروید. کمی وقت بگذارید تا خشمتان از بین برود تا بقیه روزتان تحت تأثیر آن قرار نگیرد.

  1. یک دفتر یادداشت روزانه برای خود داشته باشید

سعی کنید یک دوره دو هفته ای, روحیات و حالات خود را یادداشت کنید. حواستان به زمان هایی که خشمگین میشوید و ارام هستید باشد. آنچه را که باعث تحریک خشم شما شده است، نحوه برخورد با خشم خود و واکنش مردم را بنویسید.

  1. تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید

وقتی عصبانی می شوید، سعی کنید مکانی را تجسم کنید که در آن احساس خوشبختی و آرامش کنید. نفس عمیق بکشید و همانطور که مکان را تصور می کنید کلمه یا عبارتی را در ذهن تکرار کنید. تکرار عبارت و تجسم مکان را ادامه دهید تا زمانی که احساس کنید بر خشم خود کنترل دارید.

  1. برای کنترل خشم پیاده روی کنید

ورزش به خودی خود می تواند یک تسکین دهنده عالی استرس باشد، زیرا بدن شما هنگام راه رفتن اندورفین آزاد می کند. خود را از وضعیتی که شما را خشمگین کرده است دور کنید، قدم بزنید و فرصتی برای پاک کردن ذهن خود و به دست آوردن دیدگاه های جدید به خود بدهید. وقتی احساس کردید برای مقابله با اوضاع آماده هستید، با هوشیاری به وضعیت بازگردید.

  1. در کلاسی شرکت کنید که از آن لذت می برید

سعی کنید در کلاسی شرکت کنید که در آن فرصت تخلیه و ابراز خشم خود را با روشی متفاوت خواهید داشت. کلاس های رقص، دویدن و زومبا همه روش هایی عالی برای از بین بردن تنش در یک محیط آرام و شاد هستند.

  1. ذهنیت خود را تغییر دهید

گاهی اوقات افراد می توانند با داشتن دیدگاه منفی، یک مکالمه پرتنش را حتی بیشتر استرس زا کنند. بعضی اوقات شما کاملاً حق دارید آزرده خاطر شوید، اما همیشه سعی کنید از منظر دیگری به موضوع نگاه کنید. غالباً افکار بدبینانه می توانند همه چیز را از آنچه هست بدتر نشان دهند. سعی کنید از خود بپرسید که آیا بدبین ، خوش بین یا واقع بین هستید.

  1. به یک خاطره خنده دار فکر کنید

اگر روز طولانی و پر استرسی داشته اید، هر چیزی از رفت و آمد به خانه تا محل کار گرفته تا سوزاندن غذا می تواند باعث عصبانیت و خشم شما شود. وقتی احساس کردید که خشمتان نسبت به چیزهای بی اهمیت و کوچک بالا میگیرد، به یک خاطره خنده دار که با خانواده یا دوستانتان دارید فکر کنید. به خود یادآوری کنید که این موقتی است و چند ساعت دیگر حتی اهمیتی ندارد.

  1. درمورد اینکه چه احساسی دارید حرف بزنید

اگر اغلب در برخورد با اشخاص یکسانی خشمگین میشوید سعی کنید با آن ها به شیوه‌ی متفاوتی صحبت کنید تا منظور خود را واضح برسانید. اگر شریک زندگیتان تمیزکاری خانه را نادیده میگیرد، بگویید:”من ناراحت هستم، باید هر شب خانه را خودم تمیز کنم”، به جای اینکه بگویید “هرگز خونه رو تمیز نمیکنی”به جای اینکه فرد مقابل را خوار و خفیف کنید، در مورد احساسات خود صحبت کنید، و احتمالاً او از خشمگین کردن شما دست برمیدارد و در عوض سعی می کند به شما کمک کند.

  1. کینه نگه ندارید

وقت خود را برای وقایعی که غیرقابل تغییر و تمام شده هستند با خشمگین بودن تلف نکنید. این کار زندگی شما را روزبه روز سخت تر خواهد کرد و به احتمال زیاد افرادی که از آنها عصبانی هستید حتی به این مسئله فکر نمیکنند. بحث های قدیمی را کنار بگذارید و روی خوشحال کردن خود تمرکز کنید.

  1. در مواقع استرس زا به موسیقی گوش دهید

اگر از رفت و آمد به محل کار خود متنفر هستید، یکMP3 Player همراه خود داشته باشید و تا رسیدن به محل کار به آلبوم مورد علاقه خود گوش دهید. اگر از کار کردن متنفر هستید، یک آلبوم شاد را دانلود کنید تا در هنگام کار به آن گوش دهید.

اگر با خلق و خوی خود مشکلی داشته باشید، انجام کارهایی که از آنها متنفر هستید، می تواند این حساسیت شما را تشدید کند و باعث شود در تمام طول روز خشمگین باقی بمانید. گوش دادن به موسیقی در حین انجام کارهای ناخوشایند می تواند به کاهش و جلوگیری از احساس خشم کمک کند.

  1. یک راه حل را شناسایی و مشخص کنید

اگر میخواهید از یک مورد تکراری بارها و بارها خشمگین نشوید، به طور خاص روی آن کار کنید. اگر متنفرید که اتاق نوجوانتان چقدر کثیف است، درب آنرا ببندید. اگر شریک زندگی شما هرگز به پیامک شما جواب نمی دهد، درصورت نیاز به او زنگ بزنید. سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که عصبانیت راه حل نیست.

  1. عواملی که تحریکتان میکند را بشناسید

اگر صحبت در مورد محیط زیست یا سیاست شما را خشمگین می‌کند مودبانه خود را از بحثی که دیگران میکنند کنار بکشید. اگر از مکانهای شلوغ خوشتان نمی‌آید ، تمام خریدهای خود را در خلوت ترین زمان ها انجام دهید. اگر چیزهای خاصی خشم شما را تشدید می کند، از آنها اجتناب کنید یا آنها را به طور کامل برای یک زندگی آرام تر حذف کنید.

  1. در طول روز، زنگ هشدار تنظیم کنید

اگر در حین کار غالباً خشمگین می شوید، در طول روز چند زنگ هشدار را روی تلفن خود تنظیم کنید. وقتی زنگ هشدار خاموش شد، یک دقیقه برای خودتان وقت بگذارید. در این مدت به این فکر کنید که چه احساسی دارید و چرا اینگونه احساس می کنید. اگر احساسات منفی دارید، به آنها پاسخ دهید، بدانید مجبور نیستید بیشتر وقت خود را در مورد آن صرف کنید. بعد از یک دقیقه، تجدید قوا کنید و به کار خود ادامه دهید.

  1. از رایحه های آرامش بخش استفاده کنید

اگر مکان یا اتاقی دارید که اغلب در آن احساس آرامش می کنید، رایحه ای را که دوست دارید برای اتاق بخرید مانند اسطوخودوس.  هنگامی که در اتاق هستید، عطر آن را با احساس آرامش مرتبط میدانید و اگر پارچه یا دستمال کوچک معطری نیز همراه خود داشته باشید، می توانید بعدها در موقعیت های استرس زا، از آن استفاده کنید تا به آرامش برسید.

  1. لبخند بزنید

وقتی خشمگین میشوید، آخرین کاری که بیشتر مردم می خواهند انجام دهند لبخند زدن است. با این حال، لبخند زدن واکنش استرس زای بدن را کاهش می دهد و احساس خشم را فرو مینشاند.

  1. حرکات کششی صبحگاهی انجام دهید

صبح ها، اکثر مردم تمایل دارند بیدار شوند، آلارم را خاموش کرده و به حمام بروند. با این حال، اگر زودجوش هستید و اهل زود بیدار شدن نیستید، هنگامی که از خواب بیدار می شوید، حرکات کششی انجام دهید. این کار چند دقیقه قبل از آماده شدن به شما فرصت می دهد، برای عضلات مفید است و می تواند بسیار ارامش بخش باشد.

  1. به محیط اطرافتان نگاهی بیندازید

اگر مرتباً در مکان های یکسانی عصبانی میشوید، محیط اطراف خود را تغییر دهید. اگر احساس می کنید که خشم شما در مکان های خاصی مانند محل کار یا باشگاه ورزشی افزایش می‌یابد، این سؤالات را از خود بپرسید: آیا مردم اینجا را دوست دارم؟ آیا کاری که زمانیکه اینجا هستم انجام میدهم دوست دارم ؟ اگر جواب منفی است، می تواند به این معنا باشد که شما باید مکان جدیدی پیدا کنید، جایی که کمتر احساس خشم می‌کنید.

  1. مکانی را پیدا کنید که بتوانید تنها باشید

اگر مکان خاصی را بسیار استرس زا می‌یابید و احساس میکنید که وقتی در آنجا هستید مرتباً خشم شما افزایش می‌یابد، مکانی را پیدا کنید که می توانید در آنجا برای چند دقیقه کاملاً تنها باشید. حتی اگر یک توالت یا راهرو خالی باشد، یک دقیقه، به تنهایی می تواند بیشتر از زمانی باشد که برای آرامش یافتن نیاز دارید.

  1. بدانید چه موقع به کمک نیاز دارید

کنترل خشم می تواند یک مسئله اساسی برای بسیاری از مردم باشد؛ اگر به طور مرتب احساس می کنید که نمی توانید خشم خود را کنترل کنید، و به اعتقادتان بخش بزرگی از زندگی شما است که نمی توانید کنترل کنید، از متخصص کمک بگیرید، تا بتوانید کنترل احساسات خود را دوباره به دست آورید. موفق باشید!

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: lifehack.org

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.