استوری اینستاگرام و ۱۵ ترفند برای طراحی خلاقانه آن

0 1,889

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا نکات و ترفندهای طراحی استوری اینستاگرام را می دانید؟ فید اینستاگرام شما تنها راه جذب مخاطبان و برجسته شدن در میان سایر محتواهای اینستاگرامی نیست.

در حقیقت، از زمان راه اندازی این ویژگی اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶، استوری های اینستاگرام به سرعت روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال را درگیر کرده‌است، به این معنی که حداقل نیمی از کل کاربران اینستاگرام هر روز استوری خود را ایجاد یا استوری دیگران را مشاهده می‌کنند.

این بدان معناست که شما امکان برقراری ارتباط با مخاطبان اینستاگرام خود را از طریق دو شیوه در برنامه‌ دارید و نمی‌خواهید این فرصت را با استوری و محتواهای کسل کننده هدر دهید.

برای کمک به جذب فالوور خود از طریق استوری اینستاگرام، ما ۱۵ نکته برای طراحی استوری های جذاب گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تصاویری با کیفیت بالا ایجاد کنید و فالوورهای شما بارها و بارها استوری هایتان را مشاهده کنند.

 

استوری اینستاگرام

 

نکات ساخت استوری اینستاگرام برای افزایش فالوور:

  1. با یک سناریو آغاز کنید

روش های مختلفی برای استفاده از استوری اینستاگرام وجود دارد. از تبلیغ پست‌های جدید وبلاگ گرفته تا اشتراک گذاری ویژگی‌های جدید و موارد دیگر، استفاده از استوری شیوه‌ای عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان است.

این بدان معناست که شما می‌توانید بدون نگرانی از عدم تطابق محتوا با سایر مطالب صفحه اینستاگرامتان، فیلم زنده، فیلم از پشت صحنه و عکس های خودتان را به اشتراک بگذارید.

با این حال، وقتی صحبت از گرافیک استوری‌های اینستاگرام می‌شود، می‌خواهید مطمئن باشید که از نظر بصری طرح هایی را که مخاطب را جذب می‌کند، ایجاد خواهید کرد.

یک راه عالی برای شروع، استفاده از یک سناریو جهت برنامه‌ریزی کامل استوری خود قبل از شروع طراحی آن است.

اگر قصد تبلیغ پست اخیر وبلاگتان را دارید، سناریوی خود را بر پایه‌ی چندین نکته اصلی که بینندگان را مجاب می‌کند روی آن ها کلیک کنند، ایجاد کنید. یا ممکن است سناریویی بچینید که نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما را به نمایش بگذارد.

این امکانات بی پایان هستند، اما داشتن برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا روند طراحی شما بسیار راحت تر شود.

  1. از خطوط بیرون نزنید

روزهایی را که در دبستان رنگ آمیزی می‌کردید را به خاطر بیاورید. یادگرفتن این موضوع، مساله مهمی است.

استوری‌های اینستاگرام دارای خطوط و پارامترهای بسیار مهمی هستند که به خوبی قرار گرفتن بین آنها، مهم است.

در قسمت های بالا و پایین استوری به ترتیب نام کاربری و راه های تعامل دیگران با استوری شما، قرار گرفته است. شما نمی‌خواهید هیچگونه اطلاعات مربوطه یا عناصر طراحی را در این قسمت ها قرار دهید.

خوشبختانه اگر بخواهید عنصری را روی صفحه به سمت بالا یا پایین ببرید، اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد، اما مهم است اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که خارج از برنامه طراحی می‌کنید نیز در خطوط باقی بماند.

بنابراین در حالی که ابعاد استوری اینستاگرام ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل است، اینستاگرام توصیه می‌کند که تمام عناصر اصلی طراحی را در مرکز ۱۰۸۰ x 1420 پیکسل نگه دارید و ۲۵۰ پیکسل را در بالا و پایین دست نخورده باقی بگذارید.

  1. راهنمایی مخصوص سبک استوری ایجاد کنید

اگرچه می‌توانید از محتواهای مختص خودتان و کلیپ های ویدئویی کوتاه برای استوری استفاده کنید، اینستاگرام همچنین عناصر طراحی زیادی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای زیباسازی محتوا استفاده کنید.

یک سبک خاص برای انتخاب قلم ها، فیلترها، انواع GIF و موارد دیگر را در نظر بگیرید چرا که شرکت شما می‌تواند با استفاده از استوری های IG همچنان در حوزه خود منحصر بفرد باقی بماند.

شما می‌توانید این راهنمای سبک را در قالب های مختلف ایجاد کنید تا در هر زمان که فردی در تیم قصد ایجاد و به اشتراک گذاری استوری داشته باشد، بتواند از آن استفاده کند. از آنجا که ترجیحات مختلف طراحی متفاوت است، داشتن یک راهنمای سبک خاص به بهبود شناخت بهتر برند کمک می‌کند.

  1. از رنگ و فونت‌های مخصوص برند خود استفاده کنید

سعی کنید هر محتوایی را که ایجاد می‌کنید با برندتان مرتبط باشد حتی استوری های اینستاگرام.

این بدان معناست که شما باید کدهای hex رنگی، فونت ها، آرم و سایر موارد مخصوص برندتان را داشته باشید.

تلفیق فونت و رنگ‌های برندتان به شناسایی برند زمانیکه فالوورهایتان استوری های خود را مرور می‌کند، کمک می‌کند. آنها بدون اینکه حتی نام کاربری شما را ببینند، یکی از گرافیک‌های مخصوص شما را دیده و خود به خود می‌دانند که آن متعلق به شرکت شما است.

  1. عکاسی را در برنامه‌ی خود قرار دهید

استوری‌های اینستاگرام شما نباید تنها شامل طرح‌های گرافیکی کاملاً سفارشی باشد. اینکه هر چند وقت یک بار آن را تغییر دهید و از عکاسی استفاده کنید، ایده خوبی است.

خوبی استوری‌های اینستاگرام این است که هر چیزی که منتشر می‌کنید، لازم نیست که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و صورتی حرفه‌ای داشته باشد. درعوض، از دوربین تلفن هوشمند خود استفاده کنید و چند عکس از پشت صحنه بیاندازید.

از گزینه‌های عکاسی فراوانی که در اختیارتان هستند نیز غافل نشوید. فقط مطمئن شوید که با برند شما و محتوایی که به اشتراک می‌گذارید مرتبط باشد!

  1. از بومرنگ استفاده کنید

بومرنگ برنامه‌ای متعلق به اینستاگرام است که مستقیماً در استوری گنجانده شده‌است. کاربران می‌توانند با باز کردن دوربین استوری و رفتن به گزینه‌های سمت چپ، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

بومرنگ یک کلیپ سریع ۱-۲ ثانیه ای است که به صورت چرخشی و اصطلاحا لوپ پخش می‌شود و می‌تواند راهی سرگرم کننده برای ایجاد محتوا باشد. به جای اینکه عکس بگیرید، هر از چند گاهی از این ویژگی استفاده کنید.

  1. متن خود را سایه دار کنید

با استفاده از ویژگی‌های طراحی درون برنامه‌ای اینستاگرام خلاقیت به خرج دهید. می‌توانید با افزودن دو لایه رنگی مختلف از یک متن، یک متن سایه دار در استوری ایجاد کنید.

برای این کار روی آیکن Aa در صفحه استوری کلیک کرده و متن‌تان را بنویسید. حالا همین کار را دوباره تکرار کنید، البته این بار با یک رنگ متفاوت.

حالا دو نوشته را طوری روی هم بگذارید که یکی از دیگری کمی فاصله گرفته باشد. حالا یک متن زیبای برجسته و سایه‌دار خواهید داشت!

این قابلیت به شما امکانی جالب برای اضافه کردن متن بالای عکس یا ویدیویی که گرفته‌اید، می‌دهد و می‌توانید قبل از انتشار استوری، به طراحی سریع و آسان آن بپردازید.

  1. با استفاده از نمادها، عناصر طراحی ایجاد کنید

استوری اینستاگرام پنج گزینه فونت مختلف برای انتخاب دارد: کلاسیک، مدرن، نئون، ماشین تحریر و قوی.

این بدان معنی است که حروف و نمادهای شما می‌توانند پنج سبک مختلف داشته باشند. اگر برخی از این حروف و نمادها را بردارید، آنها را بچرخانید و بزرگشان کنید، عناصر طراحی بسیار جالبی برای جذاب کردن استوری‌های اینستاگرام خود دارید.

  1. از رنگ‌های بیشتری استفاده کنید

وقتی مشخصه متن یا نقاشی را باز می‌کنید، به طور خودکار به سه صفحه گزینه رنگ دسترسی خواهید داشت، اما فقط به آن ۲۷ تا رنگ محدود نمی‌شوید.

دستتان را روی یکی از رنگ های موجود نگه دارید، طیف رنگی گسترده ای برای انتخاب کردن ظاهر می‌شود.

همچنین می‌توانید از انتخابگر رنگ برای ایجاد سایه اطراف عکس خود استفاده کنید. اگر آرم خود را در گرافیکی که بارگذاری می‌کنید داشته باشید، این امکان را دارید که عناصر اضافی را در رنگ های برند خود اضافه کنید یا به سادگی آنها را با رنگ های عکس خود مطابقت دهید.

  1. متن‌های رنگین کمانی بنویسید

گرچه تسلط بر این کار دشوار است، اما نتیجه نهایی آن بسیار جالب است. برای استفاده از این افکت، شما باید قبل از انتخاب،  همه متن خود، یا کلمه (های) موردنظر خود را تایپ کنید.

حالا در حالی که متن انتخاب شده، یکی از انگشتان‌تان را روی نوار رنگ‌های پایین صفحه قرار داده و نگه دارید تا اسلایدر طیف رنگی ظاهر شود. سپس در حالی که با یکی از انگشت‌هایتان متن را نگه داشته‌اید، با همان انگشت به سمت راست یا چپ حرکت کنید و همزمان با انگشت دیگر روی اسلایدر طیف رنگی هم همین کار را انجام بدهید. در این صورت می‌بینید که با پیشروی در متن، رنگ هر کلمه هم تغییر می‌کند! توجه داشته باشید که این کار به کمی تمرین نیاز دارد تا در آن حرفه‌ای شوید.

اگر انگشتان خود را از طیف رنگی یا حروف خارج کنید، می‌تواند کل موضوع را بهم بزند، بنابراین قبل از انجام این کار چند بار تمرین کنید.

  1. پس زمینه ایجاد کنید

ابزار طراحی و نقاشی می‌تواند جهت انجام کارهایی جز رنگ آمیزی یا برجسته کردن اطلاعات در استوری اینستاگرام به کار رود و به شما در ایجاد پس زمینه و همپوشانی رنگ‌ها کمک کند.

اگر می‌خواهید بدون نیاز به یافتن عکس، اطلاعیه‌ای را در استوری خود به اشتراک بگذارید، به سادگی ابزار قلم را باز کنید، رنگ پس زمینه خود را پیدا کنید، سپس آن را فشار دهید و نگه دارید تا تمام صفحه شما به آن رنگ تبدیل شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار highlighter  به همین شیوه، یک پوشش رنگی نیمه شفاف ایجاد کنید – رنگی را انتخاب کنید، سپس صفحه را فشار داده و نگه دارید.

شما همچنین می‌توانید یک رنگ پس زمینه روی تصویر خود ایجاد کرده با استفاده از ابزار پاک کن مقداری از رنگ روی زمینه را پاک کنید.

از این ویژگی برای جلب توجهات به محصولات جدید، محتوای وبلاگ و موارد دیگر استفاده کنید.

  1. از استیکر ها و GIF ها استفاده کنید

اینستاگرام به شما امکان انتخاب استیکرها و گیف های متنوعی را می‌دهد تا به استوری خود جذابیت و شور و حال ببخشید.

از میان گزینه ها پیمایش کنید یا مورد خاصی را برای افزودن به استوری خود جستجو کنید. سبک های مختلفی از آیکون ها وجود دارد و حتی می‌توانید نظرسنجی ها، آزمونها، پرسش و پاسخ یا برچسب های هشتگ را اضافه کنید تا مخاطبان خود را بیشتر جذب کنید.

کاربران حتی می‌توانند برچسب ها و GIF های خود را بسازند و ارسال کنند تا کاربران به استوری های خود اضافه کنند یا برند شخصی شما به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد. در Giphy تبدیل به یک برند معتبر شوید تا بتوانید استیکرهای خودتان را بسازید.

   ۱۳ نحوه دسترسی به مطالب بیشتر را به کاربرانتان نشان دهید

کاربرانی که بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده دارند در استوری های خود از ویژگی “Swipe up” به بالا بکشید” استفاده می‌کنند. اگر به این مرحله رسیده‌اید و لینکی به یکی از استوری‌های خود اضافه کرده‌اید، از طرح استوری خود برای نشان دادن / بازگو کردن اینکه به بالا بکشید، استفاده کنید.

اگر هنوز از این ویژگی برخوردار نیستید و کاربران باید روی لینک پروفایل شما کلیک کنند، از یک پیکان یا نوع دیگری از عناصر طراحی استفاده کنید تا توجه آنها را دقیقاً به مکانی که باید کلیک کنند جلب کند.

با این کار call-to-action (فراخوانی برای اقدام) ایجاد می‌شود که به بینندگان استوری شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً بدانند در مرحله بعدی چه کاری باید انجام دهند. بعلاوه، تعداد زیادی استیکر پیکان برای انتخاب وجود دارد که می‌تواند طرح شما را جذاب تر کند.

  1. هایلایت مارک دار ایجاد کنید

اگر می‌خواهید استوری‌هایتان را بیش از ۲۴ ساعت ذخیره کنید، می‌توانید آنها را به هایلایت‌ها در بالای پروفایل خود اضافه کنید. تعداد هایلایت هایی که می‌توانید ایجاد کنید محدودیتی ندارد، اما فقط پنج مورد اخیراً به روز شده در پروفایل شما ظاهر می‌شوند. کاربران برای مشاهده بقیه موارد باید پیمایش کنند.

می توانید برای هر یک از هایلایت‌ها کاور سفارشی ایجاد کنید، و ما به شما توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. مطمئن شوید این کاورها با برند و فید شما مطابقت داشته باشند زیرا در بالای پروفایل شما قابل مشاهده هستند.

  1. با یک قالب شروع کنید

اگر هنوز از نحوه طراحی استوری‌های مربوط به کسب و کارتان یا استوری‌های شخصی خود، اطمینان لازم را ندارید، به جای تلاش برای ایجاد یک استوری از ابتدا، با یک قالب شروع کنید.

تقریباً برای هر هدفی می‌توانید قالب های متفاوتی را بیابید، مانند به اشتراک گذاری هشتگ‌ها، پست های اخیر وبلاگ، نقل قول های الهام بخش، عکس محصولات جدید و موارد دیگر.

استفاده از قالب‌های کاملاً سفارشی, نقطه‌ی شروعی جهت طراحی به شما می‌دهد و در عین حال به شما امکان می‌دهد فونت ها، رنگ ها و سایر استایل های برند خود را اضافه کنید.

از همین امروز شروع به طراحی کنید!

به ایجاد استوری‌های خیره کننده بپردازید و مخاطبان خود را به وجد بیاورید. از استوری‌های خود برای ایجاد call-to-action به وب سایت خود، جذب مخاطب خود با نظرسنجی و آزمونها، نمایش اتفاقات پشت صحنه و موارد دیگر استفاده کنید. و برای داشتن نظم، می‌توانید به راحتی استوری‌های خود را برنامه ریزی کنید و وقتی زمان انتشار آن شد، اعلان دریافت کنید!

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: buffer.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.