۱۰ ترفند ساده و سریع برای تمیز کردن خانه!

0 8,482

مجله اینترنتی دلخوشی: برای تمیز کردن منزل این ۱۰ تکنیک ساده و جالب را به کارببرید تا هم در زمان و هم در پولتان صرفه جویی کنید.

۱- غلطک پرز گیر:

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

غلطک پرز گیر برای تمیز کردن خیلی چیزها در خانه عالی است. این غلطک ها برای گرفتن پرز از روی وسایل و یا گردگیری منزل بسیار مفید هستند. به جای استفاده از یک گردگیر، غلطک پرز گیر را روی سطحی که می خواهید گردگیری کنید، سر بدهید. این کار باعث تمیز شدن عمقی سطوح می شود. بنابراین این غلطک ها، برداشتن گرد و غبار را از روی سطوح بسیار آسان تر می کنند.

۲- جلادهنده مبلمان (پولیش):

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

جلادهنده مبلمان و چوب را می توانید برای وسایلی به جز مبلمان و سطوح چوبی نیز استفاده کنید. برای اینکه تقریبا هر وسیله ای را در منزل برق بیاندازید، به کمک یک دستمال و مقداری پولیش چوب، ظاهری درخشان به وسایل منزل بدهید. پولیش چوب برای برق انداختن وسایلی مانند یخچال فریزر، ماکروفر، و قهوه ساز عالی کار می کند. با استفاده از این وسیله می توانید در وقت و پول خود صرفه جویی کنید.

۳- تمیز کردن فرچه دستشویی:

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

یکی از وسایلی که در دستشویی نیاز به تمیزی دارد، فرچه توالت است. شاید تمیز کردن  فرچه دستشویی خیلی هم خوشایند نباشد. برای اینکه این کار را بسیار ساده تر و با رغبت بیشتری انجام دهید، در یک قوطی به میزان یکسان از موادشوینده و آب بریزید. هر فرچه دستشویی دارای یک پایه است که فرچه روی آن قرار می گیرد. مواد شوینده ترکیبی را که آماده کرده اید روی آن بریزید تا کاملا تمیز و خوشبو شود.

۴- استفاده از ماشین ظرفشویی:

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

ماشین ظرفشویی! آن بهترین دوست هر شخص در خانه است. اگر شما هم جزو افراد خوش شانسی هستید که یک ماشین ظرفشویی در منزل داشته باشید، از آن به نفع خود استفاده کنید. وسایل بسیار زیادی به جز ظروف هستند که می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید. اسباب بازی های پلاستیکی کودکان، برس مو، کلاه ها و هر وسیله دیگری. با به کارگیری ماشین ظرفشویی خود برای تمیز کردن وسایل دیگر در منزل می توانید در وقت و پول خود صرفه جویی کنید.

۵- تمیز کردن شعله پخش کن گاز و سینی فر:

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

همه می دانید که تمیز کردن شعله پخش کن گاز مثل یک کابوس است. اکثر مواقع افراد بعد از مدتی مجبور به تعویض آنها می شوند چرا که تمیز کردن آنها تلاش و زحمت زیادی نیاز دارد. برای تمیز کردن شعله پخش کن مواد شوینده ای هستند که در عین حال که موثر هستند، خطرناک نیز می باشند. با کمک یک زیپ لاک یا هر کیسه پلاستیکی دیگر که در آن حتما بسته می شود، آمونیاک را روی سطح مورد نظر ریخته و اجازه دهید تا ۳ دقیقه باقی بماند و سپس سطوح را بشورید.

هشدار جدی: به دلیل خطرناک بودن گاز آمونیاک، هرگز در صورت عدم آگاهی از نحوه استفاده، آن را برای تمیز کردن خانه استفاده نکنید. از افراد با تجربه برای این کار کمک بگیرید یا هرگز از آن استفاده نکنید!

۶- تمیز کردن قهوه ساز

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

شاید تمیز کردن قهوه ساز جزو کارهای مهم شما در لیست تان نباشد، اما قهوه ساز هم مانند وسایل دیگر در منزل باید تمیز شود. به دلیل استفاده مدام از آب، باکتری های زیادی می توانند در داخل قهوه ساز رشد کنند. خبر خوب اینکه، تمیز کردن آن بسیار ساده است. به مقدار مساوی از آب و سرکه سفید را داخل قهوه ساز بریزید و اجازه بدهید تا یک دور کار کند. سپس مایع داخل آن را تخلیه کنید و خواهید دید که قهوه ساز شما مثل روز اول نو خواهد شد.

۷- تمیز کردن اسفنج های ابری

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

آیا تا به حال به بوی بد اسفنج های کثیف توجه کرده اید؟ اگر قرار باشد که هر بار که این اتفاق برای اسفنج ها می افتد آنها را تعویض کنید و یک اسفنج نو تهیه کنید، هزینه بر است. راه حل چیست؟ راه آن قرار دادن اسفنج مرطوب به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروفر است. حرارت داخل ماکروفر تمام باکتری های بدبو را خواهد کشت، و در نهایت شما یک اسفنج تمیز خواهید داشت.

۸- گردگیری با جوراب ها

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

یک راه احمقانه اما ساده برای تمیز کردن گردو غبار کف خانه، پوشیدن جوراب های پشمی است. وقتی جوراب پشمی می پوشید و در خانه راه می روید تمام گرد و غبار کف خانه به جوراب ها می چسبد و زمین را تمیز می کند. سپس جوراب ها را در بیاورید و در ماشین لباسشویی بیاندازید تا تمیز شوند.

۹- تمیز کردن دوش و وسایل حمام

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

اسکاج ظرفشویی بهترین جایگزین برای اسفنج ابری است و برای تمیز کردن قسمت هایی که دستتان خوب به آنجا نمی رسد بسیار عالی است. اسکاج ظرفشویی برای تمیز کردن دوش حمام و طبقات فلزی حمام نیز بسیار عالی است. اسکاج را به یک قلاب پلاستیکی چسبی وصل کنید و از آن برای تمیز کردن روزانه حمام استفاده کنید.

۱۰- تمیز کردن شیشه ها

ترفند های نظافت خانه، تکنیک های شستشو

اگر دم دستتان روزنامه دارید، خیلی خوب است. روزنامه برای تمیز کردن شیشه ها بهترین گزینه است. با جایگزین کردن دستمال های پارچه ای یا دستمال های کاغذی با روزنامه، هم در پول تان صرفه جویی می کنید، و هم شیشه هایی تمیز تر خواهید داشت. بعد از اینکه کارتان با روزنامه ها تمام شد به سادگی آنها را مچاله می کنید و دور می اندازید در صورتی که دستمال های پارچه ای را باید دوباره بشویید تا تمیز شوند.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.