۶ اصل یک زندگی خوب!

0 167

مجله اینترنتی دلخوشی: ارزش هایی هستند که پایه های زندگی خوب را تشکیل می دهند- و جای تعجب نیست که پول جزو آنها نیست.

موفقیت شغلی، زندگی خوب

تجلی غایی زندگی یک چک پرداختی نیست. تجلی غایی زندگی یک مرسدس بنز نیست. تجلی غایی زندگی یک میلیون دلار یا یک حساب بانکی یا یک خانه نیست. تجلی غایی زندگی، خوب زندگی کردن است.

اینجا چیزی است که باید همواره بپرسیم، ” یک زندگی خوب برای من چیست؟” شما ناچارید یک لیست را بارها و بارها بررسی کنید. لیستی از زمینه هایی از قبیل معنویت، اقتصاد، سلامت، روابط و تفریح و سرگرمی. 

پس، آنچه یک زندگی خوب را ایجاد می کند چیست؟ جیم رون یک لیست کوتاه ارائه داده است:

بهره وری

اگر تولیدی نداشته باشید خوشحال نخواهید بود. بازی زندگی استراحت ندارد. بله، ما باید استراحت کنیم اما فقط به اندازۀ کافی تا برای بازگشت به بهره وری قدرت پیدا کنیم.

دلیل فصل ها و دانه ها چیست، خاک و آفتاب، باران و معجزۀ زندگی؟ برای این است که ببینید چه کاری می توانید با آنها انجام دهید- برای این است که دست های خود را بیازمایید که چه کارهایی می توانید با آنها انجام دهید.

دوستان خوب

دوستی احتمالا بزرگترین سیستم حمایتی در دنیاست. خود را از توسعۀ آن محروم نکنید. هیچ چیزی نمی تواند همتای آن باشد. دوستی به شکل خارق العاده ای سودمند است.

دوستان، افراد فوق العاده ای هستند که همه چیز را دربارۀ شما  می دانند و همیشه شما را دوست دارند. من یکی از عزیزترین دوستانم را هنگامی که ۵۳ ساله بود از دست دادم – حملۀ قلبی. به عنوان یکی از دوستان خیلی ویژۀ من، می توانم بگویم اگر در یک زندان خارجی که بی جهت متهم شده بودم، گیر می افتادم، و آنها به من اجازۀ یک تلفن زدن می دادند، من به دیوید زنگ می زدم. چرا؟ او می آمد و مرا می گرفت. او یک دوست واقعی است- کسی که می آید و شما را می گیرد.

و همۀ ما دوستان غیرجدی داریم، دوستانی که اگر به آنها زنگ بزنیم، خواهند گفت، ” هی، اگه برگشتی بهم زنگ بزن تا یه مهمونی ترتیب بدیم.”. شما ناچارید هر دو را داشته باشید، دوستان واقعی و دوستان غیرجدی.

فرهنگ

زبان، موسیقی، میهمانی ها، سنت ها، لباس. همۀ آنها آنقدر حیاتی و مهمند که باید آنها را زنده نگه داشت. منحصر به فرد بودن تک تک ما، وقتی در یکجا قرار می گیریم، حیات، انرژی، قدرت، نفوذ، یکتایی و روشنی برای دنیا به ارمغان می آورد.

معنویت

معنویت به شکل گیری پایه و اساس خانواده  کمک می کند که سازندۀ ملت است. و به ما اطمینان می دهند که مطالعه، تمرین، تدریس- بدون توجه به بخش معنویت ذات شما نیستند زیرا معنویت چیزی است که باعث می شود از سگها، گربه ها، پرندگان و موشها متفاوت باشیم.

چیزی را از دست ندهید

والدین من به من یاد دادند که چیزی را از دست ندهم، نه بازی، نه نمایش، نه فیلم و نه رقص. درست قبل از فوت پدرم در سال ۹۳، اگر ساعت ۱۰:۳۰ صبح یا ۱۱ شب به او تلفن می زدید، خانه نبود. او در حال نمایش سوارکاری، تماشای بازی سافتبال کودکان، گوش کردن به کنسرت یا در کلیسا بود – او هر شب جایی بود.

تاجایی که برایتان ممکن است هر شب بیرون بروید. بلیط هرچیزی که برایتان ممکن است بخرید. به تماشای آنچه برایتان ممکن است بروید و آنچه را که برایتان امکان دارد تجربه کنید.

حیات سرزنده ای داشته باشید. اگر خوب زندگی کنید، خوب خواهید شنید. اگر خوب زندگی کنید، در چهره تان نمایان خواهد شد؛ در تن صدایتان نمایان خواهد شد. اگر خوب زندگی کنید چیزهای منحصربه فرد و سحرآمیزی در زندگیتان وجود خواهد داشت. و نه تنها بر زندگی شخصی شما بلکه بر زندگی شغلی شما تاثیر خواهد داشت. و به شما قدرت حیاتی خواهد داد که کسی تاکنون به آن دست نیافته است.

خانواده و محفل درونی

بر روی آنها سرمایه گذاری کنید، آنها نیز بر روی شما سرمایه گذاری خواهند کرد. الهام بخش آنها باشید، آنها نیز الهام بخش شما خواهند بود. مراقب اجزای محفل درونی خود باشید.

این پُرشدن خاص با محفل داخلی شماست که شما را قوی و قدرتمند و با نفوذ می کند. بنابراین چنین موقعیتی را از دست ندهید. ارزشی بالاتر از عشق نیست.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که در روزهای پُرمشغلۀ کاری خود، اهداف خود و دلایل انجام آنها را یادآوری می کنید. ممکن است به راستی، به روشی زندگی کنید که برایتان حاصل و پاداش مطلوب شما را به همراه داشته باشد.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.