تشخیص داغ بودن روغن سرخ کردنی به کمک یک قاشق چوبی!

0 5,262

مجله اینترنتی دلخوشی: با کمک یک قاشق چوبی چطور بفهمیم که روغن سرخ کردنی داغ شده و آماده سرخ کردن است؟ شما یک قابلمه بزرگ از روغن را روی اجاق قرار داده اید وتصمیم دارید تا مقداری مرغ، سیب زمینی یا مواد غذایی دیگر را در روغن خیلی داغ سرخ کنید، ولی در حال حاضر هیچ دماسنجی در دسترس ندارید تا به شما بگوید که چه موقع دمای روغن برای سرخ کردن مناسب و آماده است. مشکلی نیست. شاید در منزل دماسنج نداشته باشید اما به طور قطع یک قاشق چوبی در آشپزخانه شما پیدا می شود. قاشق چوبی شما می تواند یک سرنخ کلیدی باشد تا به شما بگوید چه موقع مناسب است تا مواد غذایی را داخل روغن داغ بیاندازید و سرخ کنید. گاهی با داشتن ابزارهای ساده در آشپزخانه می توانید مانند آشپزهای حرفه ای عمل کنید. فقط باید دانش استفاده از این ابزارهای ساده را داشته باشید.

تشخیض درجه روغن سرخ کردنی به کمک قاشق چوبی

اگر شما دسته یک قاشق چوبی را داخل روغن فرو ببرید، و اطراف قاشق چوبی به آرامی و به طور پیوسته حباب های کوچکی تولید شود، نشان دهنده این موضوع است که روغن به حد کافی داغ شده است و آماده برای ریختن مواد غذایی و سرخ کردن آنها می باشد.

نکته آشپزی، آموزش نکات آشپزی

اگر حباب های تولید شده بسیار بسیار شدید باشد، یعنی روغن بیش از اندازه گرم شده و خیلی داغ است و شاید نیاز داشته باشد تا کمی سرد شود.

اگر حباب های روغن خیلی کم باشد یا اصلا حبابی تولید نشده باشد یعنی دمای روغن به اندازه کافی گرم نشده است و باید بیشتر گرم شود.

به همین سادگی! البته تکنیک های ساده دیگری هم برای تشخیص داغ بودن روغن سرخ کردنی وجود دارد. یکی دیگر از این تکنیک ها استفاده از دانه برنج برای تشخیص داغ بودن روغن بود که قبلا به شما نشان دادیم. اینجا کلیک کنید تا این روش جالب را نیز یاد بگیرید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.