اردور ژامبون و پنیر و زیتون

0 16,476

مجله اینترنتی دلخوشی: اردور ژامبون و پنیر و زیتون یک اردور شیک و مجلسی. در اینجا قصد داریم تا طرز تهیه سینی اردور بسیار شیک را برای شما عزیزان آموزش دهیم. برای درست کردن این فینگرفودها تنها به چند قلم مواد نیاز است از طرفی زمان آماده سازی اردورها خیلی سریع و فوری است. می توانید این اردورها را به عنوان پیش غذا، برای مناسبت های خاص مثل تولد، سالگرد ازدواج، مهمانی های رسمی و غیره برای پذیرایی از مهمان های خود آماده کنید و همه را سورپرایز کنید. در ادامه طرز تهیه مرحله به مرحله و تصویری سینی اردور ژامبون و پنیر و زیتون را خواهید دید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

فینگرفود

اردور پنیر و زیتون

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید

مواد لازم برای تهیه اردور ژامبون و پنیر و زیتون:

  • ورقه های ژامبون
  • ورقه های پنیر گودا
  • زیتون درشت و مغزدار
  • خلال دندان

طرز تهیه اردور ژامبون و پنیر و زیتون:

– برای درست کردن این اردور نیاز به ورقه ژامبون و ورقه پنیر گودا داریم. بنابراین یک ورقه ژامبون و یک ورقه پنیر گودا را بردارید.

طرز تهیه اردور

– برای اینکه اردور ها را به راحتی بپیچید و موقع پیچیدن ، سر نخورند، دو طرف ورقه های ژامبون را به کمک دستمال کاغذی تمیز به آرامی کمی خشک کنید تا رطوبت روی آنها گرفته شود. همچنین زیتون ها را با دستمال تمیز خشک کنید.

– در صورت استفاده از زیتون درشت بدون هسته، هر ورق ژامبون را به سه نوار باریک و هم اندازه تقسیم کنید. سپس هر ورق پنیر گودا را نیز به سه نوار باریک و هم اندازه تقسیم کنید. بنابراین برای درست کردن ۳ عدد اردور، فقط نیاز به یک ورق ژامبون و یک ورق پنیر گودا داریم.


طرز تهیه سینی اردور میکس پنیر و زیتون و گوجه و ژامبون 

یک سینی مزه بسیار شیک دیگر از سرآشپز دلخوشی است

که می توانید آن را برای انواع مهمانی ها تهیه کنید. 


اگر از زیتون ریز تر استفاده می کنید باید ورقه های ژامبون و پنیر را برش های باریک تر بدهید. در اینصورت هر ورق ژامبون و پنیر را به ۴ نوار باریک برش دهید.

 

اردور پنیر و زیتون

– سپس یک نوار باریک از ژامبون را بردارید و روی ظرف بگذارید.

اردور زیتون و ژامبون

– سپس یک نوار باریک پنیر گودا را طوری روی نوار ژامبون قرار دهید تا کمی از لبه ژامبون بیرون بزند. این کار سبب می شود موقع رول کردن اردور، پنیر گودا از ژامبون کمی بیرون بزند و باعث رنگی شدن و زیباتر شدن اردور شود.

اردور پنیر و ژامبون

– حال یک عدد زیتون درشت و ترجیحا مغزدار را روی پنیر گودا قرار دهید و به آرامی شروع به رول کردن اردور کنید.

تزیین اردور

اردور تولد

– و در نهایت به کمک یک خلال دندان، رول اردور را محکم کنید تا باز نشود.

اردور مجلسی

– به همین ترتیب تمامی اردورها را آماده کنید.

اردور ژامبون

سینی اردور

نکات مهم و کلیدی برای تهیه اردور ژامبون و پنیر و زیتون:

۱- اردور ژامبون و پنیر و زیتون بسیار ساده و راحت و در مدت زمان کوتاه آماده می شود. بنابراین اگر عجله دارید و وقت کافی ندارید، این اردور پیش غذای بسیار عالی برای مهمانی شما خواهد بود.

۲- این اردور زیبا و شیک را می توانید از شب قبل آماده کنید و روی آن سلفون بکشید یا در ظرف دربسته نگهداری کنید تا برای روز بعد برای پذیرایی از مهمان های خود آماده باشند. به این ترتیب زمان بیشتری برای انجام بقیه کارهای خود خواهید داشت.

۳- از زیتون های درشت، هم اندازه و مغز دار مثلا زیتون با مغز بادام یا با مغز فلفل استفاده کنید تا اردورها منظم یکدست و زیبا تر شوند. البته می توانید از زیتون ریزتر نیز استفاده کنید.

۴- ورقه های ژامبون و پنیر گودا را حتما به نوارهای هم اندازه و یکدست برش بدهید. موقع چیدن اردور در ظرف، نظم آنها کاملا مشخص خواهد بود.

۵- می توانید از این اردورها به تعداد مهمان های خود برای مهمانی های بزرگ درست کنید و از آن لذت ببرید.

۶- این اردور زیبا و شیک و مجلسی، مناسب برای تولد، سالگرد ازدواج، مهمانی های رسمی، مناسبت های ویژه، می باشد.

۷- اگر دوست ندارید از ژامبون های آماده استفاده کنید، می توانید خودتان ژامبون خانگی یا کالباس خانگی درست کنید و از آنها برای درست کردن این اردور استفاده کنید.

سینی مزه

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

 

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.