عجیب ترین و مسن ترین گربه جهان با دو صورت!

0 4,169

مجله اینترنتی دلخوشی: گربه ای که با دوصورت مختلف به دنیا آمد، انتظار نمی رفت که بیش از چند روز زنده بماند. اما فرانک و لویی (دو نام برای دو صورت این گربه دو چهره)، به دنیا ثابت کردند که اشتباه می کنند.

رکورد گینس، بیماری مادرزادی

گربه ژانوس، عجیب ترین گربه با دو صورت

رکورد گینس، بیماری مادرزادی

این گربه با چهره غیرمعمول و عجیب و غریب، عنوان رکورد گینس را به خود اختصاص داد. در سپتامبر ۱۹۹۹، مارتا استیونس، مالک گربه دو صورته، این بچه گربه را به مدرسه دامپزشکی دانشگاه تافتس آورد. فرانک و لویی با یک بیماری مادرزادی یا اختلال مادرزادی (Congenital disorder) نادر شناخته شده به دنیا آمدند. به هر گونه اختلال ساختاری در بدن که از بدو تولد دیده شود و تا آخر عمرباقی بماند، Congenital disorder گفته می شود. به این گربه ها، گربه ژانوس می گویند.

رکورد گینس، بیماری مادرزادی

رکورد گینس، بیماری مادرزادی

در افسانه های رومی، ژانوس به معنای خدای آغازها و پایان ها، درب ها، دروازه ها و گذرگاه ها می باشد. بزرگترین میراث به جا مانده از ژانوس یا یانوس، همان نام ماه ژانویه است که ماه آغازین سال است. دلیل این نام این است که هر سال جدید، با این ماه آغاز و سال قبل و گذشته با این ماه تمام می شود. نمادی که از ژانوس به تصویر کشیده می شود، معمولا یک سر با دوچهره و دو صورت است که یک صورت به سمت جلو نگاه می کند و دیگری به سمت عقب می نگرد، که معتقدند یکی از این دوسر به آینده و دیگری به گذشته می نگرد.

خدای آغازها و پایان ها، خدایان یونانی

گربه های ژانوس، با دو چشم سالم، یک چشم کور در مرکز، دو بینی، دو دهان و یک مغز، متولد می شوند. انتظار نمی رفت که فرانک و لویی برای مدت طولانی عمر کنند. اما استیونس تصمیم گرفت تا به این بچه گربه کمک کند تا زنده بماند. او برای سه ماه اول، گربه را از طریق لوله تغذیه می کرد، تا اینکه سرانجام هر دو صورت یاد گرفتند که خودشان غذا و آب را بخورند، و آنها شروع به رشد کردند. با اینکه فرانک و لویی چهره عجیبی داشتند، اما یک گربه دوست داشتنی بود. در سال ۲۰۱۲، در سن ۱۲ سالگی این گربه، گینس، این گربه را به عنوان مسن ترین گربه ژانوس زنده دنیا، اعلام کرد.

رکورد گینس، بیماری مادرزادی

رکورد گینس، بیماری مادرزادی

در ماه نوامبر، سلامت فرانک و لویی، تحلیل رفت، و دامپزشکان در دانشگاه تافتس، فرانک و لویی را مشکوک به سرطان دیدند. پس از مدت ها، وقتی استیونس زجر کشیدن فرانک و لویی را می دید، تصمیم گرفت تا آنها را معدوم کند. سرانجام فرانک و لویی در سن ۱۵ سالگی، درگذشتند.

در حالیکه استیونس در حال عزاداری فرانک ولویی بود، می گوید که دیگر نمی خواهد از گربه ژانوس دیگری مراقبت کند.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.