افسردگی در سالمندان و روش هایی برای درمان آن

0 81

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب اهمیت افسردگی در سالمندان را توضیح خواهیم داد. همچنین روش هایی برای درمان افسردگی سالمندان و دلایل افسردگی در سالمندان ارائه خواهیم داد.

زاناکس، درمان افسردگی

نشانه های افسردگی در سالمندان

۱- بی خوابی

۲- پریشانی و فراموشی

۳- اضطراب

۴- احساس اندوه و لذت نبردن از زندگی

۵- احساس گناه و ناامیدی

۶- مداوم به مرگ فکر کردن

۷- افزایش و کاهش غیرطبیعی وزن

۸- دلتنگی

۹- ترس از آینده

۱۰- احساس بی قراری

دلایل افسردگی در سالمندان

دلایل افسردگی در سالمندان می تواند ناشی از اتفاقات بد متعدد زندگی، مانند مرگ اعضاء خانواده باشد. همچنین دلایل دیگری که ناشی از افزایش سن است نیز تاثیرگذار است که می توان نزدیک شدن به مرگ و از دست دادن سلامتی و افتادگی و کهولت را نام برد.

به طور کلی موارد زیر را می توان دلایل معمول در افسردگی سالمندان دانست:

۱- بیوه شدن در زنان

۲- هراس از مرگ

۳- مرگ عزیزان

۴- اتفاقات استرس زا

۵- بیماری های متعدد

۶- سابقه وراثتی افسردگی

۷- احساس تنهایی و تنها شدن

۸- آسیب ها و مشکلات مغزی

روش های درمان افسردگی در سالمندان

۱- روان درمانی

روان درمانی برای سالمندانی مفید است که می خواهند دارو استفاده نکنند. روان درمانی شامل آموزش های خودیاری و جلسات مشاوره ای می باشد که پزشکان توصیه می کنند. روان درمانی به همراه مصرف قرص های ضد افسردگی، نتایج بهتری دارد، ولی ممکن است داروهای ضدافسردگی برای برخی سالمندان خوشایند نباشد و یا تداخل دارویی با مصرف داروهای دیگر داشته باشد که در این صورت فقط روان درمانی صورت می گیرد.

باید شرایط موثر برای سالمندان را ایجاد کنیم تا از زندگی لذت کافی ببرند. کارهایی که مورد علاقه آنها هستند را برایشان فراهم کنید. مثلا آنها را به پارک ببرید، دیدن فضای سبز، بسیار در روحیه آنها تاثیر گذار است. به سالمندان توجه کنید تا احساس مهم بودن کنند. آنها را به دیدن دوستان صمیمی شان ببرید. معاشرت با هم سن و سالهایشان باعث حضور بیشترشان در اجتماع می شود.

۲- درمان با داروهای ضدافسردگی

داروهای ضد افسردگی قدیمی مانند آمی تریپتیلین یا ایمی پرامین باعث خواب آلودگی می شوند و هنگام مصرف آنها باید احتیاط کرد. از داروهایی با دوز پایین تر می توان آلپرازولام (زاناکس) را نام برد. زمان درمان سالمندان معمولا طولانی تر از جوانان است و همچنین آسیب پذیری سالمندان نیز بیشتر است. بنابراین پزشکان معمولا در ابتدای درمان داروهای با دوز پایین تری را برای سالمندان تجویز می کنند.

۳- شوک الکتریکی

شوک الکتریکی (ECT)، در افراد سالمند می تواند تاثیرات خوبی را به همراه داشته باشد و بیشتر برای سالمندانی استفاده می شود که نمی توانند داروهای ضدافسردگی مصرف کنند.

گردآوری شده از:

شفاجو

سینا نیوز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.