خطرناک ترین و سمی ترین مارهای جهان

1 7,362

مجله اینترنتی دلخوشی: مارها موجودات ترسناکی هستند که در همه جای دنیا به غیر از مناطق قطبی یافت می شوند. اکثر مردم فکر می کنند کشنده ترین مارهای جهان، مارهای کبری هستند و سمی تر از آنها ماری وجود ندارد. ولی واقعیت این است که مارهای کبری کشنده ترین ها نیستند. مارهای دیگری نیز وجود دارند که با شناختن آنها ترس تمام وجودتان را فرا می گیرد. زهر برخی از آنان موجب مرگ آنی انسان می شود. حال می خواهیم شما را با چند تا از خطرناک ترین مارهای جهان آشنا سازیم.

کشنده ترین و سمی ترین مارهای جهان

۱- مارآبی بلچر: این مار که در دریاچه بلچر وجود دارد به (hydrophis) هم معروف است که به زبان یونانی به معنای ابلیس آب است. این مار در مواردی که آزار و اذیت شود، حمله می کند و زهر آن ۱۰۰۰ مرد بالغ را از پا در می آورد. اگر کسی توسط این مار گزیده شود در کمتر از ۱ دقیقه قطعا خواهد مرد.

مار کبری، سمی ترین مارها

۲- مار تایپان خاکی: این مار سمی که در استرالیا زیست می کند، بسیار خطرناک است و زنده ماندن با گزش مار تایپان خاکی، محال است. این مار، “سخت و خشن” نیز نامیده می شود. سم مار تایپان در هر بار گزش، ۱۰۰ انسان بالغ را می تواند از پا درآورد. سم این مار ابتدا بدن قربانی را فلج کرده و سپس موجب ایست قلبی می شود.

مار کبری، سمی ترین مارها

۳- مار کرایت آبی: مار کرایت آبی (Blue Krait)  که با نام های Bungarus candidus یا Malayan Krait نیز معروف است. این مار از سمی ترین و خطرناک ترین مارها در جهان است و در کشور اندونزی زیست می کند. این مار بسیار مهاجم است، حتی به نوع خود نیز رحم نمی کند. سم این مار ۱۶ برابر بیشتر از سم مار کبری است. تنها نصف زهری را که در هر بار نیش زدن منتقل می کند، می  تواند هر انسان یا حیوانی را به کام مرگ بکشاند.

مار کبری، سمی ترین مارها

۴- مار تایپن: این مار گونه ای از مارهای مامبای سیاه است. زهر این مار در هر بار گزش می تواند ۱۲ هزار حیوان در اندازه نسبتا بزرگ را به کام مرگ بکشاند و در صورت گزش سریعا موجب مرگ می شود و هیچ چیزی جلودار آن نیست.

مار کبری، سمی ترین مارها

۵- مار ببری: این مار کشنده و خطرناک در جنوب استرالیا زیست می کند و زهر آن در هر بار گزش، ۸ انسان را از پای در می آورد و بسیار سمی است. زهر این مار ۱۰ برابر از زهر مار زنگی، سمی تر است.

مار کبری، سمی ترین مارها

۶- مار Common Krait: این مار به گونه ای است که معمولا اگر اذیت نشود، آسیبی به کسی نمی رساند. هر بار نیش ای مار ۱۱ انسان را از پا در می آورد و بسیار سمی و کشنده است.

مار کبری، سمی ترین مارها

۷- مار فردولانس: این مار در کاستاریکا زیست می کند و بسیار مهاجم و خطرناک است. زهر این مار تا ۶ متر جهش دارد و به عنوان کشنده ترین مار در کاستاریکا شناخته شده است.

مار کبری، سمی ترین مارها

۸- مامبای سیاه: این مار بسیار مهاجم است و سریع ترین مار در جهان است و در زمانیکه احساس خطر کند، لحظه ای درنگ نمی کند و حمله می کند. این مار به رنگ سیاه نیست، بلکه به دلیل سیاه بودن داخل دهانش، لقب مامبای سیاه را گرفته است. این مارها در آفریقا بسیار زیاد هستند و با آب و هوای اکثر مناطق، خود را وفق می دهند.

مار کبری، سمی ترین مارها

گردآوری شده از:

پرشین پت

پارسی پت

عصرایران

: امتیاز کاربران
1 نظر
  1. Mahjoob می گوید

    جالب بود ممنون

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.