پیام بیصدا در کانال، ویرایش پیام در کانال و سوپرگروه

0 136

مجله اینترنتی دلخوشی: نسخه ۳٫۶ تلگرام در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ معادل با ۵ اسفند ۱۳۹۴ توسط شرکت تلگرام، منتشر شد. ویژگی های اضافه شده به نسخه جدید تلگرام شامل قابلیت ویرایش پیام ارسال شده در کانال تلگرام و سوپرگروه تلگرام، اضافه کردن امضای مدیر کانال تلگرام به پیام های ارسال شده در کانال، ارسال پیام بی صدا در کانال تلگرام، اشتراک گذاری سریع پیام ها از طریق ربات و چندین قابلیت دیگر می باشد. در ادامه هر کدام از قابلیت های جدید تلگرام را به تفصیل، بررسی خواهیم کرد.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

۱- قابلیت ویرایش پیام ها در کانال ها و سوپرگروه ها:

(Edit Message in telegram channels and supergroups)

آیا تا به حال شده که در یک کانال تلگرام پیامی را ارسال کنید و متوجه شوید که فرضا یک کلمه را اشتباه تایپ کرده اید، یا اینکه کلمه ای را جا انداخته اید و یا اینکه تمایل داشته باشید تا به پیام ارسال شده در کانال تلگرام، متنی را اضافه یا  حذف کنید؟ از امروز به بعد در نسخه ۳٫۶ تلگرام، شما می توانید پیام های ارسال شده در کانال تلگرام را به راحتی ویرایش کنید.

برای ویرایش پیام ها در کانال تلگرام در گوشی های اندرویدی با یک بار ضربه زدن روی پیام ارسال شده و در گوشی های IOS، با دو بار ضربه زدن روی پیام ارسال شده، وسپس با فشردن دکمه Edit می توانید پیام های ارسال شده قبلی را براحتی ویرایش و اصلاح کنید. از آنجایی که فن آوری پایه کانال و سوپرگروه در تلگرام شبیه به هم هست، این ویژگی ویرایش پیام، در هر دوی آنها کار می کند.

۲- ارسال پیام های بی صدا در کانال تلگرام

(Silent Messages in telegram Channels )

آیا زمان فعلی، زمان مناسبی برای ارسال پیام در کانال تلگرام است؟ گاهی اوقات شما شب هنگام پیام هایی نه چندان ضروری را برای اعضا در کانال تلگرام ارسال می کنید و صدای پیام ارسال شده باعث ایجاد مزاحمت برای اعضا خواهد شد و حتی این موضوع گاهی سبب می شود تا اعضا از کانال خارج شوند. در این حالت چه کاری باید انجام داد؟ در نسخه ۳٫۶ تلگرام، قابلیت ارسال پیام های بی صدا در کانال (Silent Messages)، اضافه شده است. از این به بعد شما می توانید هر زمانی که دوست دارید به راحتی پیام های بصدا را بدون ایجاد مزاحمت برای اعضاء کانال، ارسال کنید.

برای ارسال پیام بیصدا در کانال تلگرام، در قسمتی که متن را تایپ می کنید، روی علامت زنگ، ضربه بزنید تا صدای پیام غیرفعال شود و سپس پیام خود را براحتی در کانال ارسال کنید. برای اینکه پیام ها با صدای هشدار برای کاربران ارسال شود، مجددا روی علامت زنگ ضربه بزنید تا صدای آن فعال شود.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

برای ارسال پیام بی صدا روی علامت زنگ، ضربه بزنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

علامت زنگ غیرفعال شد. حال می توانید پیام بیصدا در کانال تلگرام ارسال کنید.

۳- امضای مدیر کانال تلگرام (Admin Signatures)

در نسخه جدید تلگرام قابلیت امضای مدیر در پیام های ارسال شده در یک کانال اضافه شده است. به این شکل که اگر در قسمت تنظیمات کانال تلگرام، گزینه امضای پیام (Sign Messages) فعال شود، از این به بعد در پایین هر پیام، نام مدیری که یک پیام خاص را ارسال کرده است نیز نوشته می شود. البته این نام به پروفایل شخص، لینک نمی شود و اسم شخص پای پیام به عنوان امضای آن پیام، نوشته می شود. در صورت عدم تمایل به نوشته شدن نام مدیر در پایین متن پیام، می توانید به راحتی گزینه Sign messages را غیرفعال کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

ابتدا روی علامت آیکون کانال تلگرام کلیک کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

روی گزینه Edit کلیک کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

در حالت پیشفرض، امضای مدیر کانال تلگرام  یا همان گزینه sign Messages غیرفعال است.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

در صورت دلخواه گزینه sign messages را فعال کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

با فعال کردن گزینه امضاء مدیر، از این به بعد نام مدیری که پیامی را در کانال ارسال می کند نیز زیر پیام ها نوشته می شود. در صورت دلخواه می توانید مجددا این گزینه را غیرفعال کنید.

۴- لینک شدن به مطالب یک کانال (Links to Posts)

منوی اشتراک گذاری سریع لینک ها در کانال تگرام، حالا به شما اجازه می دهد تا لینک های مطالب را کپی کنید (Copy Share Link) و برای دوستان خود در تلگرام و پیام های منحصرفرد ارسال کنید. همچنین می توانید این لینک ها را برای دوستان خود خارج از برنامه تلگرام به شبکه های اجتماعی دیگر مثل واتساپ نیز ارسال کنید. وقتی شخصی خارج از برنامه تلگرام یا داخل برنامه تلگرام روی لینک ارسالی شما که مربوط به یک مطلب خاص در کانال شماست، کلیک می کند، به کانال شما هدایت شده و کانال برایش باز می شود و همزمان مطلب مربوطه در کانال نیز برایش هایلایت می شود.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

روی دکمه اشتراک گذاری سریع یک مطلب خاص در کانال کلیک کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

دکمه copy share link را فشار دهید تا لینک مطلب را کپی کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

حال لینک مطلب را برای یکی از دوستان خود در تلگرام کپی و ارسال کنید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

وقتی مطلب مورد نظر برای دوست شما ارسال می شود، دوستتان با کلیک بر روی لینک کانال، به کانال مربوطه هدایت شده و مطلب مورد نظر شما برایش هایلایت خواهد شد.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

همچنین می توانید لینک کپی شده مطلب مورد نظر خود را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی دیگر نیز ارسال کنید. به عنوان مثال وارد برنامه واتساپ شوید و لینک را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید. 

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

دوست شما در برنامه واتساپ با کلیک بر روی لینک ارسالی برایش به کانال تلگرام مربوطه هدایت می شود.

۵- دکمه اشتراک گذاری سریع برای ربات ها (Quick share button for bots)

بسیاری از سازمان های خبری برای اشتراک گذاری مطالب، ربات هایی را ساخته اند. در نسخه ۳٫۶ تلگرام، اشتراک گذاری لینک ها، تصاویر و ویدئوهایی که از طریق ربات ها دریافت می کنید، راحت تر شده است. از این به بعد در پایین مطالبی که از طریق یک ربات تلگرام دریافت می کنید، یک دکمه اشتراک گذاری سریع مطلب (Quick share button)، ظاهر می شود که با کلیک روی این دکمه می توانید آن مطلب را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

۶- پیش نمایش استیکرهای تلگرام (Sticker Preview)

در نسخه ۳٫۶ تلگرام، قابلیت پیش نمایش استیکرها تلگرام اضافه شده است. شما می توانید قبل از ارسال یک استیکر، پیش نمایش آن را در سایز بزرگ تر مشاهده کنید. برای مشاهده پیش نمایش یک استیکر،انگشت خود را روی آن استیکر نگه دارید و در پنجره جدید که باز می شود، می توانید همان استیکر را در سایز بزرگ تر مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن استیکر را ارسال کنید یا خیر.

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

پیام بیصدا، ویرایش پیام در سوپرگروه

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.