روش هایی موثر برای تقویت مو

0 119

مجله اینترنتی دلخوشی: مو یکی از مهمترین قسمت های بدن است که درزیبایی نقش بسزایی را ایفا می کند و اکثر افراد به سلامت و زیبایی آن اهمیت می دهند. موهای بعضی از افراد دچار ضعف و ریزش شده ، ضخامت خود را از دست می دهد و نازک و شکننده می شود. ضعیف شدن موها می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد که برخی از این دلایل عبارتند از : استرس، فشار روحی، نرسیدن به نظافت موها، مصرف الکل، مصرف سیگار، کم خوابی، استفاده از کلاه در زمستان، استفاده از مواد مخدر، کمبود ویتامین “ب” در بدن، استفاده زیاد از ویتامین “آ”، کمبود آهن در بدن و کم خونی، کمبود پروتئین در بدن، کم کاری یا پرکاری تیروئید، تغذیه نامناسب و بارداری. برای بهبود یافتن موهایتان روش ها و نکاتی را پیشنهاد می کنیم که با رعایت آن ها می توانید سلامتی موهایتان را بازگردانید.

تقویت مو، ریزش مو

پیشنهادهایی برای تقویت موی سر:

۱) روزانه ۱ الی ۳ بار به میزان ۲۵۰ گرم عصاره پامچال، گل گاو زبان و یا تخم کتان بخورید زیرا روغن آن ها دارای امگا ۳ است که به مرطوب ماندن موها کمک می کند.

۲) ماهی سرشار از امگا ۳ و ویتامین D است که برای سلامت موها بسیار مفید می باشد. حداقل دو بار در هفته باید از ماهی تغذیه کنید تا بدن و موهایتان سلامت خود را حفظ کنند.

۳) برای موهای آسیب دیده می توانید از ماسک آواکادو و تخم مرغ استفاده کنید که باعث درخشان شدن و سلامت موها می شود. به این صورت که ۱ عدد آواکادو له شده را با ۱ عدد تخم مرغ مخلوط نمایید و به موهای سرتان بمالید. این ماسک را می توانید برای موهای بیمار، هفته ای یک مرتبه و برای موهای سالم، ماهی یک بار استفاده کنید.

۴) می توانید از این ماسک که تاثیر زیادی بر سلامت مو ها دارد استفاده کنید. ابتدامقداری روغن زیتون را در ظرفی از جنس روی یا مس، جوشانده و بگذارید خنک شود. سپس بعد از خنک شدن دو قاشق غذاخوری عسل را در آن مخلوط کنید و به موهای سرتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

۵) می توانید برای اینکه چربی و شوره سر شما برطرف شود و موهایتان در سلامت بماند از پرتقال استفاده کنید. مقداری آب پرتقال و پوره سیب را به نسبت مساوی باهم ترکیب کنید و روی موهایتان بمالید و پس از نیم ساعت شستشو دهید. می توانید آب پرتقال را با زیتون نیز ترکیب کنید فقط این ترکیب را قبل از استفاده کمی گرم کنید. پوست پرتقال نیز برای تقویت موها مفید است.

۶) مقداری روغن نارگیل را به موهایتان بمالید و ماساژ دهید و پس از ۱ ساعت با آب ولرم شستشو دهید. روغن نارگیل برای رشد و تقویت موها بسیار مفید است.

۷) برای درمان ریزش مو، می توانید مقداری آرد فندق را با روغن زیتون مخلوط کنید و به سرتان بمالید و ماساژ دهید.

۸) برای تقویت موهایتان می توانید از تخم کتان نیز استفاده کنید که به شیوه های موضعی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده موضعی، ۳ قاشق غذاخوری تخم کتان را در مقداری آب خیس کنید و بگذارید پنج روز بماند. سپس محلولی که بدست می آید را به پوست سرتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه شستشو دهید. برای استفاده خوراکی از تخم کتان ، پودر شده آن را به غذاهای مصرفی خود اضافه کنید.

۹) برای اینکه موهایتان نریزد و در سلامت بماند می توانید از پودر سبوس برنج در غذاهای مصرفی خود استفاده کنید.

۱۰) با استفاده از این ترکیب فوق العاده از ریزش موها جلوگیری کنید و آن ها را تقویت نمایید. مقداری لوبیا، جو به همراه پوستش، نخود خام، گندم و ماش را به صورت مساوی پودر کنید و تفت دهید سپس در هر بار استفاده ۳ قاشق غذاخوری از آن را با مقداری شیر سرد به طوری که به صورت خمیری در آید مخلوط کنید و روی پوست سرتان بمالید سپس کلاه پلاستیکی و پارچه نخی، سرتان را بپوشانید و پس از ۹ ساعت سرتان را بشویید.

۱۱) یکی دیگر از روش هایی که تاثیر بسزایی در تقویت موی سر دارد استفاده از آمله یا انگور هندی است. ۱ قاشق غذاخوری آمله خشک شده را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و بجوشانید، سپس  این مخلوط را صاف کرده و به پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۲۴ ساعت شستشو دهید. آمله خاصیت ضد باکتریایی دارد و موهایتان را ضخیم و پرپشت می کند و مانع از ریزش موی سر می شود.

۱۲) استفاده از سنا نیز توسط قدیمی ها برای ریزش مو توصیه شده است . جوشانده سنا را با مقداری سرکه سفید مخلوط کنید و به پوست سرتان بمالید، این ترکیب برای تقویت موهایتان بسیار مفید خواهد بود.

۱۳) برای جلا دادن و تقویت موهای سرتان می توانید مقداری روغن کنجد را به کف سرتان بمالید و ماساژ دهید.

۱۴) شستن موی سر بوسیله جوشانده غلیظ آویشن نیز برای تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار مفید است و شیرازی ها به خواص آن اعتقاد دارند و از این جوشانده استفاده می کنند. همچنین می توانید از دم کرده آویشن به صورت خوراکی نیز استفاده کنید.

۱۵) ریشه بابا آدم نیز برای تقویت موی سر مفید است. ۱۰۰ گرم ریشه بابا آدم را به مدت ۱۲ ساعت در آب سرد خیس کنید سپس بجوشانید و صاف کنید و به پوست و موهای سرتان بمالید و ماساژ دهید ولی شستشو ندهید و بگذارید روی سرتان باقی بماند. این روش را هفته ای دو بار و به مدت یک ماه می توانید انجام دهید.

گردآوری شده از:  تبیان ، سیمرغ ، نمناک

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.