جلوگیری و درمان ترک های پوستی در هنگام بارداری

0 710

مجله اینترنتی دلخوشی: یکی از مشکل های رایج بانوان در زمان بارداری، ایجاد ترک های پوستی می باشد که این ترک ها می توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند که می توان به مواردی چون کشیدگی پوست، عوامل ژنتیکی، رنگ پوست و … اشاره کرد. این ترک ها به رنگ صورتی، قهوه ای، قهوه ای مایل به قرمز و قهوه ای تیره نمایان می شوند که با گذشت زمان کمرنگ تر شده و به صورت براق در می آیند. در ادامه روش هایی را پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید تا حدودی مانع از ایجاد این ترک های پوستی دوران بارداری شوید.

ترک شکم در بارداری، درمان ترک شکم

روش های درمان ترک های پوستی دوران بارداری:

ویتامین C : ویتامین c به دلیل تولید کلاژن می تواند آثار ناشی از کشیدگی پوست را در مراحل آغازین کاهش دهد. می توانید برای تأثیر گذاری بیشتر آن را با گلیکولیک اسید مخلوط نمایید.

ویتامین E : می توانید روغن ویتامین E را به تنهایی و یا با ترکیب کردن با کرم های نرم کننده به پوست خود بمالید تا از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کند.

روغن کرچک : روغن کرچک در محو کردن ترک های پوستی تأثیر بسزایی دارد. برای جذب بهتر این روغن به پوست، ابتدا آن را به محل ترک های پوستی بمالید سپس روی آن را با کیسه ای پلاستیکی بپوشانید و در آخر یک بطری آب داغ روی آن قرار دهید تا با گرم کردن محل، منافذ پوست باز شده و روغن به خوبی جذب پوست شود.

 سفیده تخم مرغ : سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین می تواند به جوان سازی پوست کمک زیادی نماید، بنابراین توصیه می شود به طور منظم سفیده تخم مرغ را به محل ترک های پوستی بمالید تا پس از گذشت زمان کوتاهی متوجه آثار مطلوب آن بر روی پوست خود بشوید.

آب : روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید تا پوستتان رطوبت کافی را داشته باشد. همچنین توصیه می شود مصرف قهوه، چای و نوشابه را کاهش دهید زیرا این نوشیدنی ها موجب کم شدن آب بدن می شوند.

آلوئه ورا : آلوئه ورا گیاهی است که به بازسازی پوست معروف می باشد. ژل درون این گیاه را خارج کرده و روزانه به صورت مرتب روی ترک های پوست خود بمالید تا آن را نرم و بازسازی نماید و ترک ها را التیام بخشد.

لیمو ترش تازه : آب لیمو ترش تازه به دلیل داشتن خواص اسیدی می تواند در بهبود ترک های پوستی مؤثر باشد، می توانید روزانه آب لیمو ترش تازه را به محل ترک های پوستی خود بمالید و پس از اینکه جذب پوستتان شد آن را با آب سرد آبکشی نمایید.

رژیم غذایی سالم : در دوران بارداری با مصرف کافی غلات، میوه، سبزی، کلسیم، پروتئین و انواع ویتامین ها، به سلامت پوست خود و نوزادتان کمک شایانی می کنید.

افزایش و کاهش وزن تدریجی : می توانید در هنگام بارداری خود با مشورت و راهنمایی پزشکتان وزن خود را به صورت تدریجی افزایش دهید تا بدین صورت ترک های کمتری بر روی پوستتان ایجاد شود. همچنین پس از گذشت دوران بارداری، وزن خود را به یکباره کاهش ندهید زیرا این کار موجب ایجاد ترک های زیادی بر روی پوستتان خواهد شد.

روغن زیتون : از همان ابتدای بارداری به صورت روزانه و منظم پوست بدنتان را با روغن زیتون ماساژ دهید و تا پایان بارداری این کار را ادامه دهید تا بدین صورت از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کنید. همچنین می توانید از روغن بادام و نارگیل نیز به همین روش استفاده نمایید.

سیب زمینی : سیب زمینی نیز در بازسازی پوست مؤثر می باشد، یک عدد سیب زمینی تازه را به چند لایه برش بزنید و روی ترک های پوست خود بمالید و پس از اینکه آب سیب زمینی جذب پوستتان شد آن را بشویید.

لیزر : پس از دوران بارداری می توانید محل ترک های پوست خود را لیزر کنید. لیزر در کلاژن سازی پوست مؤثر می باشد و حداقل ۳ جلسه درمان با لیزر را باید انجام دهید ولی توقع نداشته باید که آثار این ترک ها به طور کامل از بین برود و معمولاً ۳۰ درصد این ترک ها از بین می روند و نمی توان به طور قطعی گفت که بیشتر از این میزان قابل درمان می باشند.

گردآوری شده از: سلامت بانوان اوما، wikihow،  your doctor

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.