آیا خوردن آجیل در درمان چاقی موثر است؟

0 238

مجله اینترنتی دلخوشی: برای افراد چاق همیشه این سوال پیش آمده که آیا خوردن آجیل باعث چاقی می شود؟ آیا خوردن آجیل می تواند در درمان چاقی نقش داشته باشد؟ یک رژیم غذایی سالم می تواند شامل آجیل هم باشد؟

کلسترول، چاقی

رابطه خوردن آجیل و چاقی چیست؟

احتمالا سال ها قبل که فرق بین چربی خوب و چربی بد را نمی دانستیم، آجیل را در مورد چاقی و چربی خون مقصر می دانستیم. اما امروزه به وضوح برای ما روشن است که آجیل ها بخشی حیاتی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند و می توانند به درمان چاقی کمک کنند.

اسیدهای چرب اشباع، فیبر و پروتئین موجود در آجیل، نه تنها سطح کلسترول خون را پایین می آورند، لخته شدن خون را (که منجر به سکته قلبی می شود) کاهش می دهند و به بهبود دیواره عروق کمک می کنند، بلکه آنها ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه داشته و مقادیر خوبی از امگا ۳ و امگا ۶ را برای بدن ما فراهم می کنند و بنابراین می توانند یکی از عناصر اصلی یک رژیم غذایی ضد چاقی محسوب شوند.

تحقیقات نشان داده اند که آجیل به دلیل دارا بودن چربی های اشباع نشده می تواند چربی های زاید دور شکم را کاهش دهد.

به طور کلی آجیل ومغزها دارای ویتامین های A و E و منیزیم و آهن و سرشار از املاحی چون کلسیم، فسفر، منگنز و سلنیوم هستند و به دلیل داشتن آلفالینولئیک  به سوخت و ساز چربی در بدن انسان سرعت بخشیده و به کاهش وزن کمک می کنند.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: greenblender.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.