خواص اعجاب انگیز چای سفید برای سلامتی

0 3,121

مجله اینترنتی دلخوشی: نام علمی چای سفید “کاملیا سیننسیس” می باشد. این گیاه جزء گیاهان بومی چین، شرق نپال، شرق تایلند، تایوان، سری‌ لانکا و هندوستان است. جوانه‌های گیاه چای سفید حاوی رشته‌هایی ظریف و به رنگ سفید و نقره‌ای است. همین عامل باعث شده است که این نوشیدنی طعمی ملایم و بدون تلخی داشته باشد. میزان کافئین موجود در چای سفید در مقایسه با چای سیاه یا چای سبز بسیار پایین تر است. در هر فنجان از چای‌ سفید فقط ۲۸ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. در ادامه خواص شگفت انگیز چای سفید برای سلامتی را بیان می کنیم.

خواص چای سفید، کنترل دیابت

فواید بینظیر و خواص چای سفید :

۱- جلوگیری از تشکیل سلول های چربی در بدن:

خوردن مستمر چای سفید از روند تشکلیل سلول های چربی در بدن جلوگیری می کند. همچنین باعث کاهش وزن چشمگیری می شود.

۲- محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد:

چای سفید حاوی آنتی اکسیدان های متعددی می باشد و دانشمندان معتقدند که آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و موجب سلامت پوست می شوند. بنابراین برای محافظت از پوست خود و درمان بیماری های پوستی مانند آکنه، چای سفید بخورید و یا به صورت موضعی دم کرده آن را خنک کنید و روی پوست خود بمالید. سپس یا آب سرد پوستتان را شستشو دهید.

۳- از بین بردن سلول های سرطانی:

محققان دریافته اند که خاصیت چای سفید نسبت به چای سبز در از بین بردن سلول های سرطانی بیشتر است و چای سفید در برابر سلول های سرطانی دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد تکثیری می باشد. کاتچین ها نوعی آنتی اکسیدان مشهور ضد سرطانی هستند و چای سفید حاوی مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان می باشد.

۴- جلوگیری از پوسیدگی دندان ها:

چای سفید حاوی فلوراید، پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها و تانن‌ها می باشد. که در مهار باکتری ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها اثرات  فراوان دارد.

۵- خاصیت ضدباکتری و ضدویروسی:

چای سفید دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری می باشد. بنابراین از بدن در برابر بیماری های رایج در فصل های سرد محافظت می کند.

۶- کاهش سکته های قلبی و مغزی:

با قرار دادن چای سفید در برنامه غذایی خود، احتمال ابتلا به سکته های قلبی و مغزی را کاهش می دهید.

۷- افزایش تراکم استخوان ها:

خوردن چای سفید موجب افزایش تراکم استخوانی و جلوگیری از شکستگی استخوانی می شود. همچنین احتمال ابتلا به بیماری های مفصلی استخوانی را کاهش می دهد.

۸- افزایش انسولین و کاهش دیابت:

بر اساس تحقیقات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت مشخص شده است که نوشیدن چای سفید در افزایش سطح انسولین و در نتیجه کاهش دیابت نقش بسزایی داشته است.

۹- کاهش فشار خون از خواص چای سفید :

نوشیدن چای سفید یک درمان طبیعی و خانگی برای کاهش فشار خون می باشد. می توانید به جای استفاده از داروهای شیمیایی، به طور مرتب چای سفید بنوشید.

۱۰- خاصیت ضد التهابی از خواص چای سفید :

چای سفید به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند در درمان سردرد بسیار مؤثر باشد. ولی دقت کنید که برای رفع سردرد خود بیش از اندازه این چای را میل نکنید. زیرا مصرف بیش از اندازه هر چیزی می تواند برای سلامتی مضر باشد.

۱۱- کاهش بیماری های قلبی عروقی:

فلاونوئید های موجود در چای سفید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را کاهش می دهد. همچنین نوشیدن چای سفید به مدت بیش از ۱۲ ماه می‌تواند آسیب‌ اکسیداتیو وارد شده بر سلول‌ های قلب را بهبود بخشد.

۱۲- پیشگیری از کم کاری تیروئید:

بر اساس مطالعاتی که در هندوستان انجام گرفته است مشخص شده است که چای سفید دارای خاصیت ضد تیروئیدی می باشد. با نوشیدن مرتب آن از ابتلا به بیماری کم کاری تیروئید پیشگیری می کند.

گردآوری شده از: stylecraze ،masterchefmag، زوم لایف

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.