خوراکی هایی که مانع سرماخوردگی می شوند

0 2,475

مجله اینترنتی دلخوشی: فصول پاییز و زمستان با وجود قشنگی هایی که دارند دردسرهایی را نیز به همراه خود می آورند که بیماری سرماخوردگی یکی از آن ها می باشد. می توانید با پوشیدن لباس گرم، زدن واکسن آنفلانزا، انجام ورزش های روزانه و استفاده از مواد غذایی مناسب از سرماخوردگی جلوگیری کنید. در این مطلب مواد غذایی که از سرماخوردگی جلوگیری می کند را معرفی خواهیم کرد.

پیشگیری از سرماخوردگی، آنفلانزا

مواد غذایی مفید در پیشگیری از سرماخوردگی:

ویتامین “C : با خوردن میوه ها و سبزیجات کافی، ویتامین C مورد نیاز بدن تأمین می شود و توصیه نمی شود از مکمل های ویتامین “C” برای جلوگیری از سرماخوردگی استفاده شود.

عسل : از زمان های قدیم خواص فراوان عسل ثابت شده است، خوردن عسل موجب تقویت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر سرماخوردگی نیز می شود.

آب : نوشیدن آب کافی کمک می کند تا سموم بدن دفع شده و تعادل بدن حفظ گردد.

ماست : ماست به دلیل دارا بودن باکتری های مفید می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و همچنین عملکرد سیستم گوارش را نیز بهبود بخشد.

سیب زمینی شیرین : سیب زمینی شیرین دارای بتاکاروتن و ویتامین “A” می باشد که باعث می شود مواد سمی از بدن خارج شود و همچنین سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می نماید. سیب زمینی شیرین را به صورت کبابی یا پخته مصرف نمایید و آن را سرخ نکنید زیرا سیب زمینی سرخ شده باعث چاقی می شود و خواص درمانی نیز ندارد.

سیر : سیر دارای خواص فراوانی می باشد که از جمله آن ها می توان به خاصیت آنتی بیوتیکی آن و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. بهتر است سیر را بعد از هر وعده غذایی بصورت خام بجوید.

سوپ : زمانیکه بدن ضعیف است زودتر به بیماری دچار خواهیم شد، مصرف سوپ های مقوی همچون سوپ مرغ که سرشار از پروتئین و کلسیم می باشد بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.

زغال اخته : زغال اخته منبعی غنی از آنتی اکسیدان های ضروری بدن می باشد و در فصل سرما از بیمار شدن جلوگیری می کند.

کلم : مصرف گل کلم در فصل زمستان بسیار توصیه می شود زیرا گل کلم سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری بدن می باشد. می توانید گل کلم را به صورت خام و یا پخته در سوپ و انواع غذاهای مختلف استفاده نمایید.

بادام : خوردن ۸ الی ۱۰ عدد بادام در روز می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید و با عفونت های بدن مبارزه کند.

گردآوری شده از: باشگاه خبرنگاران، دکتر سلام

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.