ژله بستنی لایه ای پرتقالی با حلقه های پرتقال

0 6,971

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله بستنی لایه ای پرتقال یک ژله مجلسی زیبا و متفاوت است که می توانید آن را به صورت ژله ویترینی با حلقه های پرتقال تزیین کنید و در مهمانی ها و تولدها مهمان های خود را سورپرایز کنید. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه ژله بستنی لایه ای پرتقالی را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به همراه تمامی نکات درست کردن ژله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله لایه ای با شیر

ژله ژله بستنی راه راه


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


آموزش انواع مدل های

ژله مجلسی

را در لینک مربوطه مشاهده کنید.


مواد لازم برای تهیه ژله لا یه ای:

  • پودر ژله پرتقال ۲ بسته
  • پودر ژله آلوورا ۱ بسته
  • بستنی وانیلی آب شده نصف لیوان
  • آب سرد ۱ لیوان
  • آب داغ ۳ لیوان
  • قالب ژله در طرح و سایز دلخواه
  • حلقه های نازک پرتقال به تعداد لازم

طرز تهیه ژله بستنی لایه ای:

قبل از اینکه شروع به درست کردن این ژله بستنی لایه ای زیبای پرتقالی کنید، به شما توصیه می کنیم که مطلب فوت و فن درست کردن ژله را حتما مطالعه کنید، دراین مطلب تمامی علت های خراب شدن انواع ژله ها و روش درست کردن ژله های حرفه ای، به طور کامل توضیح داده شده است.

ابتدا ۱ بسته پودر ژله پرتقال را داخل یک کاسه بریزید و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. ژله را خوب هم بزنید تا در آب داغ کمی حل شود. سپس ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا کاملا حل شود و شفاف شود. البته می توانید برای حل کردن ژله از روش بن باری و بخار آب کتری نیز استفاده کنید. حال نصف لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا یکدست شود. حال اجازه دهید تا ژله به دمای محیط برسد.

ژله لایه ای

برای درست کردن ژله بستنی پرتقالی، ۱ بسته پودرژله پرتقال را داخل یک کاسه بریزید و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید، هم بزنید و ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا کاملا حل شود. وقتی ژله کمی خنک تر شد، نصف لیوان بستنی وانیلی آب شده به ژله اضافه کنید و هم بزنید تا ژله بستنی یکدست شود. سپس بگذارید تا ژله به دمای محیط برسد.

ژله بستنی

ژله بستنی لایه ای

برای درست کردن ژله ویترینی و مشخص شدن قسمت حلقه های پرتقالی، ۱ بسته پودر ژله آلوورا را داخل یک کاسه بریزید و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید. حال به ژله آلوورا نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید تا ژله آلوورا به دمای محیط برسد.

ژله پرتقالی

قالب ژله مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را کمی به کمک روغن چرب کنید.

سپس یک لایه نازک از ژله آلوورا داخل قالب ژله بریزید و قالب را به مدت چند دقیقه کوتاه داخل یخچال بگذارید تا ژله آلوورا نسبتا نیم بند شود. حواستان باشد که در درست کردن ژله های لایه ای، هیچ لایه ای نباید کاملا سفت شود و سپس لایه بعدی روی آن بیاید. حتما باید لایه در حد نیم بند باشند و زیاد سفت نشوند وگرنه در نهایت موقع برگرداندن ژله، لایه ها از هم باز می شوند.

ژله بستنی پرتقال

سپس حلقه های نازک پرتقال را به شکل دلخواه، به آرامی داخل قالب بچینید و روی آنها مقداری دیگر ژله آلوورا بریزید تا روی آنها را بگیرد. اگر ژله آلوورا را بیش از حد روی پرتقال ها بریزید، باعث شناور شدن و تکان خوردن میوه های از سرجایشان می شود.

ژله ویترینی

قالب ژله را داخل یخچال بگذارید تا ژله آلوورا نیم بند شود.

حال یک لایه از ژله بستنی پرتقالی را به آرامی داخل قالب بریزید. دقت داشته باشید چون تمامی لایه ها قرار است نیم بند باشند، با شدت ریختن لایه ها داخل قالب، باعث سوراخ شدن لایه پایینی می شود بنابراین لایه ها را به آرامی داخل قالب بریزید. همچنین موقع ریختن لایه بعدی ژله، بیش از حد شل بودن لایه پایینی نیز می تواند باعث سوراخ شدن آن لایه شود، بنابراین هر لایه نباید خیلی سفت و نباید خیلی شل باشد.

ژله بستنی لایه ای

قالب را به آرامی داخل یخچال قرار دهید تا ژله نیم بند شود.

سپس لایه بعدی ژله بستنی پرتقالی داخل قالب بریزید و مجددا قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ژله نیم بند شود.

ژله راه راه

نکته ای که باید حواستان باشد این است که لایه های ژله بستنی پرتقالی نسبت به لایه های ژله پرتقالی ساده، خیلی سریع تر می بندد و زمان کمتری برای نیم بند شدن لازم دارد.

ژله لایه ای پرتقالی را به همین روش تا تمام شدن ژله ها ادامه دهید و لایه ها را تکرار کنید.

ژله زبرا

وقتی تمام لایه ها تمام شد، اجازه دهید تا ژله ویترینی پرتقالی به مدت یک شبانه روز داخل یخچال بماند تا کاملا سفت شود.

پس از بستن ژله، آن را داخل دیس مورد نظر برگردانید.

ژله لایه ای با بستنی

ژله لایه لایه

نکات مهم درست کردن ژله بستنی راه راه پرتقالی:

۱- مقدار پودر ژله برای تهیه ژله بستنی لایه ای، بستنگی به سایز قالب شما دارد.

۲- به جای استفاده از بستنی وانیلی برای درست کردن ژله پرتقالی، می توانید از شیرنیز در تهیه این ژله زیبا استفاده کنید.

۳- نکته بسیار مهم در زیبایی نهایی ژله های لایه ای این است که ترجیحا مقدار ژله هر لایه را طوری بریزید که اندازه تمامی لایه ها با هم یکسان باشد.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.