تزیین تخم مرغ هفت سین با ترانسفر طرح بته جقه

0 3,138

مجله اینترنتی دلخوشی: ترانسفر روی تخم مرغ سفالی یک از روش های جالب و هیجان انگیز تزیین تخم مرغ هفت سین است. ترانسفر سفره هفت سین در واقع نوعی برچسب هفت سین یا استیکر هفت سین است که می توانید آنها را در طرح های متنوع تهیه کنید و تزیین هفت سین سفالی و تزیین تخم مرغ سفالی از آنها استفاده کنید. ترانسفر روی تخم مرغ هفت سین می تواند ایده جالبی برای ساخت تخم مرغ های هفت سین زیبا باشد. مثلا ترانسفر طرح بته جقه روی تخم مرغ هفت سین، یک تخم مرغ هفت سین زیبا با طرح های زیبا وسنتی بته جقه به شما می دهد. در این مطلب می خواهیم تا آموزش ترانسفر کردن روی تخم مرغ سفالی را به شما یاد بدهیم. در این آموزش هنری از دلخوشی نحوه کار با برچسب های ترانسفر روی تخم مرغ سفالی و تزیین تخم مرغ سفالی با استفاده از ترانسفر طرح بته جقه را یاد به صورت تصویری یاد خواهید گرفت.

یکی از دغدغه های خانم های هنرمند و باسلیقه قبل عید نوروز، فراهم کردن یک هفت سین متفاوت و جدید و زیباست. یکی از اجزای این هفت سین می تواند تخم مرغ های تزیین شده باشد که اگرچه اول آن با سین شروع نشده است اما یکی از اجزای لاینفک سفره های هفت سین ایرانی است و کودکان علاقۀ زیادی به این تخم مرغ های رنگی و تزیین شده دارند. از این تخم مرغ های ترانسفر بته جقه می توانید برای تزیین هفت سین نوروزی استفاده کنید. همچنین می توانید از ترانسفر های کارتونی و برچسب های کودکانه برای تزیین تخم مرغ عید استفاده کنید و این تخم مرغ های زیبا را به کودکان عیدی بدهید.

ترانسفر تخم مرغ سفالی هفت سین


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


 لوازم مورد نیاز تزیین تخم مرغ هفت سین با ترانسفر:

  • تخم مرغ سفالی به تعداد مورد نیاز
  • رنگ صدفی-طلایی تیره ۱  عدد
  • قلم موی نقاشی سایز متوسط ۱ عدد
  • برچسب ترانسفر طرح بته جقه ۱ برگه
  • یک ظرف آب
  • قیچی و سوزن
  • روزنامه یا کاغذ معمولی

مراحل ترانسفر کردن طرح های برچسب روی تخم مرغ سفالی:

 برای تزیین تخم مرغ هفت سین ایده های جذاب متعددی هست که می توانید طرح های بسیار زیبایی را روی تخم مرغ هفت سین خلق کنید. نقاشی روی تخم مرغ هفت سین یکی از این ایده های جالب است که می توانید انواع تخم مرغ عروسکی کودکانه درست کنید.

همچنین می توانید از لوازم بسیار ساده مانند پولک برای ساخت تخم مرغ پولکی هفت سین استفاده کنید. و یا به کمک رشته های مرواریدی تخم مرغ مرواریدی سفره هفت سین بسازید.

مرحلۀ اول:

قبل از ترانسفر کردن برچسب بته جقه روی تخم مرغ سفالی، ابتدا با استفاده از رنگ طلایی و قلم مو، تخم مرغ ها را یکی یکی رنگ می کنیم و روی روزنامه می گذاریم تا خشک شود. یک طرف که خشک شد، طرف دیگر یا باقی تخم مرغ ها را که با روزنامه تماس داشته است رنگ آمیزی می کنیم. بسته به اینکه از چه طرح ترانسفر هفت سین یا مدل برچسب تخم مرغ که قرارا است استفاده کنید، می توانید از رنگ های زمینه مناسب برای رنگ کردن تخم مرغ سفالی هفت سین استفاده کنید. در اینجا به دلیل استفاده از ترانسفر طرح بته جقه طلایی قهوه ای، ما از رنگ زمنیه طلایی برای رنگ کردن تخم مرغ هفت سین استفاده می کنیم.

هفت سین طرح بته جقه را نیز می توانید با همین روش ترانسفر کردن درست کنید و در کنار تخم مرغ های سفالی بته جقه مجموعه زیبا و کاملی برای سفره هفت سین خود داشته باشید.

ترانسفر هفت سین

ترانسفر تخم مرغ سفالی


ساخت تاپر نمدی عمو نوروز هفت سین


مرحلۀ دوم:

پس از اینکه همه جای تخم مرغ ها به طور کامل خشک شدند، برگه تراسفر هفت سین را به تکه هایی برش می زنیم بطوری که هر طرح داخل یک تکه قرار گرفته باشد. همانطور که در تصویری مشاهده می کنید در یک برگه ترانسفر ، انواع و اقسام طرح های متنوع و کوچکتر وجود دارد که می توانید برای تزیین قسمت های مختلف تخم مرغ هفت سین از آنها استفاده کنید. برای تزیین تنگ ماهی هفت سین نیز می توانید از روش ترانسفر روی شیشه استفاده کنید. برای ست کردن تنگ ماهی با هفت سین تنگ ماهی طرح بته جقه نیز ایده جالبی است.

آموزش ترانسفر سفره هفت سین

تزیین تخم مرغ سفالی هفت سین

مرحلۀ سوم:

در این مرحله قطعاتی که از ورقۀ برچسب ترانسفر جدا کرده بودیم را یکی یکی در یک ظرف آب می اندازیم. قطعه ای که در آب می اندازیم پس از مدت کمی به آرامی از برگه جدا شده و به صورت نایلون روی آب قرار می گیرد. قسمت نایلونی را که شامل طرح است، از ظرف آب برداشته و بر روی قسمت دلخواه از تخم مرغ سفالی می چسبانیم. دقت کنید که به هنگام چسباندن هر قطعه طرح روی تخم مرغ های هفت سین، اندازۀ طرح انتخابی به گونه ای باشد که متناسب با آن قسمت از تخم مرغ باشد. در غیر این صورت ممکن است در برخی قسمت ها حباب یا چروک بوجود آید. ترانسفر آینه شمعدان هفت سین نیز با همین روش انجام می شود و می توانید برای ست کردن آنها با هفت سین از ترانسفر بته جقه استفاده کنید.

تزیین تخم مرغ هفت سین با ترانسفر

نکته: در صورتی که در نقاطی، حباب بوجود آمد، با سوزن حباب ها را سوراخ کرده و هوای آن را خارج کنید.

پس از اینکه برچسب تزیین تخم مرغ هفت سین را روی تخم مرغ سفالی چسباندیم به خوبی با انگشتان دست روی آن را ماساژ می دهیم تا به خوبی بر روی تخم مرغ بچسبد. 

برای قسمت های مختلف تخم مرغ سفالی، برچسب ها را ترانسفر می کنیم و می چسبانیم. تا قسمت های دلخواه از تخم مرغ سفره هفت سین طرح دار شود.

ترانسفر طرح بته جقه تخم مرغ سفالی

همۀ تخم مرغ ها را به همین ترتیب آماده می کنیم تا کار ترانسفر طرح بته جقه روی تخم مرغ های هفت سین به اتمام برسد. برای تزیین بیشنر تخم مرغ های هفت سین طرح بته جقه می توانید از انواع گیپورهای تزیینی، مروارید و اکلیل نیز استفاده کنید.

تخم مرغ های هفت سین طرح بته جقه با تکنیک ترانسفر برچسب آماده شده اند. آنها را در سفرۀ هفت سین زیبای خود چیده و از دیدن زیبایی آنها لذت ببرید.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.