دمنوش سماق و عسل – چای سماق با طعم بهشتی و ملس

0 4,272

مجله اینترنتی دلخوشی: دمنوش سماق و یا دمنوش سماق و عسل یا چای سماق از انواع دمنوش های گیاهی است که خواص زیادی دارد. تهیه چای عسل و سماق بسیار راحت و ساده است و تنها با ۳ ماده اولیه تهیه می شود. طعم چای سماق و عسل طعمی بی نظیر و بهشتی است که قطعا بعد از یک بار نوشیدن این دمنوش پر خاصیت ، طرفدار همیشگی آن خواهید شد. به شما توصیه می کنیم حتما این دمنوش گیاهی مفید و خوش طعم را امتحان کنید.

برخی از خواص بی نظیر سماق شامل مفید برای سلامت قلب ، کمک به هضم غذا ، مبارزه با سرطان ، آنتی اکسیدان قوی ، مفید برای دیابت ، چربی سوز و …. می باشد.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی ، طرز تهیه دمنوش سماق و عسل را به همراه تمام نکات آن و به صورت تصویری و مرحله ای به شما عزیزان همیشه همراه دلخوشی، آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

دمنوش سماق و عسل

 

چای عسل و سماق


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


تعداد نفرات سرو: ۱ نفر

مواد لازم برای تهیه دمنوش سماق و عسل:

  • دانه سماق قهوه ای ۱ قاشق غذاخوری سرپر
  • یا به جای دانه، خوشه سماق ۱ عدد
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری سرپر
  • آب داغ ۱ لیوان

دمنوش سماق گیاهیوسایل مورد نیاز برای تهیه چای سماق و عسل:

برای درست کردن چای سماق و عسل یا چای سماق ، یکی از وسایل زیر کفایت می کند. می توانید هر کدام از آنها که در دسترس داشتید برای تهیه انواع دمنوش استفاده کنید.

  • قوری
  • لیوان دمنوش
  • فرنچ پرس
  • قوری وارمر دار
خواص سماق برای سلامتی بسیار بی نظیر است . مقاله مزایای سماق را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتر از این گیاه پرخاصیت بهره ببرید.

دمنوش سماق لاغریطرز تهیه دمنوش سماق و عسل:

برای درست کردن چای سماق می توانید هم از دانه سماق قهوه ای و یا خوشه سماق استفاده کنید. به ازای هر نفر باید از ۱ قاشق غذاخوری دانه سماق یا معادل آن یک تک خوشه سماق استفاده کنید.

برای تهیه ۱ لیوان چای سماق یا دمنوش سماق و عسل برای ۱ نفر مراحل زیر را دنبال کنید:

داخل یک فرنچ پرس یا قوری، ۱ قاشق غذاخوری دانه سماق یا یک تک خوشه سماق بریزید.

دمنوش سماقسپس به اندازه ۱ لیوان آب جوشیده داغ به آن اضافه کنید.

چای سماقاگر طعم دمنوش را ترش مزه دوست دارید و علاقه ای به اضافه کردن عسل ندارید در همین مرحله درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا دمنوش سماق به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه باقی بماند تا مزه سماق کاملا با آب داغ ترکیب شود.

پس از مدت زمان سپری شده، چای سماق با طعمی دلچسب و ترش مزه آماده مصرف است.

اگر دوست دارید تا چای سماق وعسل با طعمی ملس داشته باشید باید از عسل استفاده کنید.

 

کلیپ کامل آموزش دمنوش سماق و عسل سرآشپز دلخوشی

را در صفحه اینستاگرام دلخوشی مشاهده کنید.

کلیک کنید 

پیج اینستاگرام سرآشپز دلخوشی

دمنوش سماق برای چربی سوزی۱ قاشق غذاخوری عسل را می توانید در همان مرحله اولیه به سماق و آب داغ اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید تا چای آماده شود.

دمنوش عسل و سماقالبته برای اینکه عسل مستقیما به آب داغ اضافه نشود و از خاصیت آن کم نگردد می توانید پس از آنکه چای سماق آماده شد، هنگام سرو آن در لیوان و موقع مصرف، ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و با قاشق هم بزنید و نوش جان کنید. طعم این دمنوش بسیار خوشمزه به طعم ملس است و قطعا طعم بی نظیر آن را می پسندید.

خواص دمنوش سماقمنبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

 

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.