۹ ترفند طلایی برای فریز کردن مواد غذایی که تهیه‌ غذا را سرعت میبخشد

0 1,082

مجله اینترنتی دلخوشی: بیایید روش های منجمد کردن مواد غذایی خود را به روز کنیم. آیا ترفندهای فریز کردن مواد غذایی برای استفاده بهینه از آنها را می شناسید؟ حقیقت این است که آنچه بین شما و مخارج بی پایان شما، کم کردن اتلاف مواد غذایی و دسترسی فوری به شام های از پیش آماده شده که حتی لازم نیست آنها را بپزید قرار گرفته، فریزر شماست. همه افراد صاحب یک فریزر هستند، اما احتمالاً شما به درستی از فریزر خود استفاده نمی کنید – یا از پتانسیل کامل آن استفاده نمی‌کنید. در این مطلب با چگونگی فریز کردن غذاهای تازه و باقیمانده مواد غذایی آشنا خواهید شد.

فریز کردن مواد غذاییاصول صحیح فریز کردن مواد غذایی :

از فریز کردن غذاهایی که بافت ترد و خشکی دارند خودداری کنید

پودرهای سوخاری که برای تهیه مرغ سخاری یا چیکن پارمسان استفاده میشوند هنگامیکه در مایکرویو قرار میگیرند و یخ آنها باز میشود کیفیت خود را از دست می‌دهند از طرف دیگر، سوپ ها، خورش ها و سس ها طعم و قوام خود را زمانیکه یخشان باز میشود کامل حفظ می کنند.

غذاها را سریع فریز کنید

هرچه سبزیجات سریع تر منجمد شوند، در هنگام یخ زدایی از کیفیت بالاتری برخوردار می شوند. بعد از سرخ کردن سبزیجات، سعی کنید آنها را روی یک ظرف در فریزر خود پهن کنید به جای اینکه آنها را روی هم انباشته کنید (به این اصطلاح “IQFing” یا انجماد سریع جداگانه میگویند) آنها سریعتر منجمد می شوند و هنگام گرم شدن مجدد، بافت سرخ شده دلچسب خود را حفظ می کنند.

از کیسه فریزر یا کیسه های زیپ دار برای آب گوشت استفاده کنید

اگر مقدار زیادی آبگوشت خانگی درست کردید ، مواد باقیمانده را در کیسه های فریزر منجمد کنید تا در آینده برای سوپ یا خوراک از آن استفاده کنید. آنها به طور شگفت انگیزی ضد هوا هستند و تقریباً اندازه ظروف پلاستیکی فضای داخل فریزر شما را اشغال نمی کنند.

از قطعات ضخیم پروتئین دوری کنید

آنها اغلب به طور غیریکنواخت یخشان باز میشود و هیچ کس دوست ندارد که اولین لقمه اش یخ زده باشد.

محصولات تازه را در اوج تازگی خود فریز کنید

بازار محصولات کشاورزی خود را تازه نگه دارید. ذخیره و فریزکردن محصولات فصلی راهی عالی برای دسترسی به میوه ها و سبزیجاتی است که ممکن است درفصل دیگری در دسترس نباشند یا قیمت آن ها گران تر از فصل قبل باشد.

فضای کافی برای فریز کردن درنظربگیرید

هنگام یخ زدن مایعات (مانند آبگوشت ، شیر یا آب میوه)، اطمینان حاصل کنید که فضایی در بالای ظرف برای انبساط مایع بگذارید. در غیر این صورت، برای عمیق تمیز کردن فریزر آماده شوید.

همیشه زمان کافی برای یخ زدایی بگذارید

اگر می خواهید برای باربیکیوی خود همبرگر درست کنید، گوشت را چند روز قبل به یخچال منتقل کنید. یخ زدایی کردن در مایکروویو باعث میشود که پخت و پز خیلی راحت تر شود تا اینکه غذا را برای یخ زدایی روی پیشخوان قرار دهید و همچنین باعث می شود که خوردن آن ایمن نباشد.

اگر ظاهر برای شما مهم است، ابتدا سبزی ها را بجوشانید

سس های سبزیجات مانند پستو به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای فریزر شما به طور طبیعی سیاه می شوند. خوردن آنها کاملاً ایمن است، اما سعی کنید قبل از تهیه سس، سبزیجات خود را سفید (جوشانده) کنید، این امر باعث کند شدن روند سیاه شدن  و در نتیجه یک سس منجمد روشن و سبزتر می شود.

گیاهان باقیمانده را دور نریزید

در عوض، آنها را به مکعب های طعم دار فوری تبدیل کنید. وقتی در یک دستور غذا فقط به مقدار کمی گیاهان خوراکی نیاز است، اما برای شما یک دسته کامل باقی مانده است، بقیه قسمتها را برش دهید، آنها را به یک سینی یخ اضافه کرده و با روغن بپوشانید و فریز کنید. دفعه بعدی که خواستید چیزی را تفت دهید یا کبابی کنید، چند عدد از این مکعب ها را داخل آن بریزید تا طعم بیشتری پیدا کند.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: cookinglight.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.