ژله کیتی تک نفره مخصوص تم تولد هلو کیتی

0 1,889

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله کیتی یا دسر کیتی یک ژله با تم کیتی بسیار زیبا است که می تواند ایده بسیار جالبی برای دسر تولد باشد. این ژله تک نفره کیتی را می توانید در صورتی که تم تولد کیتی را انتخاب کرده اید درست کنید و مهمان های خود را با این دسر هلو کیتی سورپرایز کنید. به خصوص بچه ها عاشق این ژله کیتی تک نفره خواهند شد.

من سرآشپز دلخوشی, در این آموزش تصمیم دارم تا این ژله هلو کیتی بسیار زیبا و هیجان انگیز را به شما عزیزان آموزش دهم. همانطور که می دانید آموزش های آشپزی سایت همیشه به صورت تصاویر مرحله به مرحله و با تمام جزییات و نکات هست. امیدوارم این ژله زیبا را در مناسبت های تولد درست کنید و از آن لذت ببرید.

با آموزش ژله کیتی برای تم تولد هلو کیتی با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

ژله کیتی

ژله هلو کیتی

ژله با تم کیتیمواد لازم برای تهیه ژله کیتی تولد:

  • پودر ژله توت فرنگی یا آلبالو ۱ عدد
  • قالب ژله کیتی تک نفره
  • آب داغ نصف لیوان
  • شیر ۱ لیوان

مواد لازم برای تهیه ژله حروف هلو کیتی:

  • پودر ژله توت فرنگی یا آلبالو ۱ عدد
  • قالب سیلیکونی حروف انگلیسی
  • آب داغ نصف لیوان
  • شیر نصف لیوان
  • پودر کاکائو ۱ قاشق مرباخوری
  • رنگ خوراکی قرمز چند قطره

طرز تهیه ژله هلو کیتی برای تم تولد کیتی:

برای درست کردن ژله هلو کیتی  یا دسر کیتی تولد مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در ابتدا به قالب های ژله تک نفره هلو کیتی احتیاج داریم که در اینجا قالب کیتی استفاده شده از نوع قالب سیلیکونی است.

۲- پودر ژله توت فرنگی یا پودر ژله آلبالو را داخل یک کاسه بریزید.

۳- نصف لیوان آب داغ به پودر ژله اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا دانه های ژله تا حدودی حل شوند.

ژله تولد تم کیتی۴- سپس برای اینکه دانه های ژله کاملا حل شوند و ژله شفاف تری داشته باشیم، ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید یا آن را به روش بن ماری یعنی با حرارت غیر مستقیم و بخار آب حل کنید. سپس ژله را هم بزنید تا یکدست شود.

برای تم تولد کیتی می توانید از گیفت های بسیار زیبای کیتی نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما شکلات سورپرایز است.

روی لینک زیر کلیک کنید.

شکلات سورپرایز هلو کیتی

۵- در این مرحله یک ژله قرمز خوش رنگ و غلیظ داریم. کاسه ژله را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مقدار کمی غلیظ شده و خیلی کم حالت نیم بند پیدا کند.

۶- سپس ژله را از یخچال خارج کنید و به کمک قاشق چایخوری پاپیون و گل سر کیتی را پر کنید. چون ژله خیلی غلیظ است بنابراین سریع داخل قسمت های پاپیون و گل قرار گرفته و از آنها بیرون نمی زند. می توانید آنها را ردیفی پر کنید و چند دقیقه قالب را به صورت کج داخل یخچال قرار دهید تا یک ردیف کمی ببندد. سپس همین کار را برای ردیف های دیگر کیتی تکرار کنید تا پاپیون و گل سر کیتی ها  برای  دسر با تم کیتی کامل شود.

قالب ژله وقتی پاپیون و گل ها را پر کردید نباید زیاد داخل یخچال بماند چون باعث بیش از حد سفت شدن پاپیون گل ها شده و این باعث می شود تا این پاپیون ها و گل های قرمز به ژله صورتی لایه بعدی نچسبند و موقع خارج کردن ژله تک نفره هلو کیتی از صورت جدا شده و داخل قالب باقی بمانند. اگر فکر می کنید آماده کردن ژله لایه صورتی کمی زمان نیاز دارد می توانید قالب را از یخچال خارج کنید و روی کانتر آشپزخانه بگذارید تا همچنان حالت نیم بند خود را حفظ کنند.

ژله تولد۷- حال شیر را به باقی مانده ژله که در حال حاضر دیگر اصلا داغ نیست و به دمای محیط رسیده اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست شود. اگر احساس کردید بعد از اضافه کردن شیر دانه های بسته شده ژله دیده می شود(البته منظور دانه های سفید که نشان دهنده بریده شدن شیر داخل ژله است نمی باشد) که این به خاطر بیش از حد نیم بند شدن ژله قرمز است و اصلا مشکل خاصی نیست و سریع برطرف می شود، می توانید ژله را ۳۰ الی ۴۰ ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود و دانه های سفت شده و بسته شده ژله حل شود. حال ژله پاناکوتا آماده است و باید اجازه دهید تا کاملا به دمای محیط برسد و اصلا داغ یا گرم نباشد وگرنه موقع پر کردن صورت کیتی ها باعث آب شدن پاپیون و گل قرمز می شود.

ژله تولد دخترانه۸- قبل از پر کردن صورت کیتی، قالب کیتی را روی یک دیس یا بشقاب کوچک قرار دهید. سپس قالب ها را با ژله صورتی پاناکوتا پر کنید و قالب را به آرامی به یخچال منتقل کنید.

ژله کیتی تک نفره۹- اجازه دهید تا قالب ژله به مدت یک شبانه روز داخل یخچال بماند تا کاملا سفت شود و به راحتی از قالب جدا شود. برای خارج کردن ژله کیتی از قالب عجله نکنید و اجازه دهید تا به مدت کافی در یخچال باقی بمانند وگرنه ژله به خوبی از قالب خارج نمی شود.

۱۰-  وقتی ژله تک نفره کیتی آماده شد خیلی راحت و به آرامی آنها را از قالب جدا کنید و در یخچال قرار دهید.

قالب ژله هلو کیتیطرز تهیه ژله حروف انگلیسی هلو کیتی:

برای تزیین بیشتر ظرف ژله کیتی تک نفره می توانید از حروف انگلیسی که با ژله درست می شوند استفاده کنید و مثلا جملاتی مثل هلو کیتی یا هر عبارتی که تمایل دارید به ظرف ژله اضافه کنید. اگر قالب حروف انگلیسی را در دسترس نداشتید می توانید برای تزیین ظرف ژله از قلب های ژله ای استفاده کنید.

برای درست کردن ژله حروف انگلیسی می توانید از قالب سیلیکونی حروف انگلیسی در سایز دلخواه استفاده کنید. معمولا قالب هایی که به صورت ژله های ریز تر درست می شوند و یا ژله هایی که قرار است با کاتر قالب زده شوند باید ژله های غلیظ تری باشند.

تمام نکات حرفه ای و فوت و فن های درست کردن ژله و پاسخ به اکثر سوالات خود در زمینه درست کردن انواع ژله و علت خراب شدن ژله ها را می توانید در لینک فوت و فن های ژله بخوانید. این مطلب کاملا اختصاصی است که توسط سرآشپز دلخوشی به صورت کاملا اختصاصی برای شما همراهان همیشگی سایت دلخوشی نگارش شده است.

برای درست کردن ژله حروف انگلیسی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا یک بسته پودر ژله توت فرنگی یا آلبالو را داخل ظرف بریزید.

۲- به اندازه نصف لیوان آب داغ به پودر ژله اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس ژله را به روش ماکروویو یا بن ماری کاملا حل کنید. حال چند قطره رنگ خوراکی قرمز به ژله اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

ژله تک نفره کیتی۳- اجازه دهید ژله کاملا سرد شود و هیچ حرارت یا گرمی در ژله باقی نماند. سپس نصف لیوان شیر را به ژله اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. اگر ژله توت فرنگی حتی اندازه خیلی کم نیز گرم باشد باعث بریدن شیر در ژله می شود. بنابراین برای مرحله اضافه کردن شیر به ژله اصلا عجله نکنید و صبور باشید.

۴- قالب حروف انگیسی را روی یک دیس یا بشقاب قرار دهید تا انتقال آن به یخچال راحت باشد. حال به کمک قاشق مرباخوری یا یک ظرف سس می توانید ژله را داخل قالب حروف انگلیسی بریزید و نوشته دلخواه خود را درست کنید.

ژله حروف انگلیسی۵- اجازه دهید قالب ژله به مدت یک شبانه روز داخل یخچال بماند تا ژله کاملا سفت شود و جدا کردن آن از قالب به راحتی انجام شود.

قالب حروف انگلیسی

دسر هلو کیتیجدا کردن ژله کیتی و حروف انگلیسی از قالب:

برای جدا کردن تمامی ژله های درست شده از داخل قالب, ابتدا به کمک چاقو لبه های ژله را از قالب جدا کنید سپس به آرامی و با احتیاط ژله ها را از قالب جدا کرده و داخل دیسی که کمی مرطوب است بچینید. خیس کردن دیس باعث می شود بعدا بتوانید در صورت دلخواه ژله ها را در دیس جابجا کنید و در جای دلخواه در دیس بچینید.

قالب ژله کیتیبرای پر کردن قسمت چشم های ژله کیتی، می توانید مقدارکمی از ژله باقیمانده ای که درست کرده اید را با ۱ قاشق چایخوری پودر کاکایو مخلوط کنید تا ژله غلیظ به رنگ قهوه ای درست شود. سپس به کمک قاشق چایخوری چشم های ژله هلو کیتی را با ژله قهوه ای رنگ پر کنید.

دسر تولد کیتی

دسر تولد دخترانهدر نهایت برای تزیین ژله کیتی می توانید از انواع دراژه های رنگی استفاده کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.