حمص لبنانی – ۲۰ روش جالب خوردن سس حموص عربی

0 4,133

مجله اینترنتی دلخوشی: حمص یا حموص یک دیپ یا سس عربی بسیار خوشمزه است که معمولا به عنوان پیش غذای عربی در کنار انواع خوراکی ها سرو می شود. سس حموص را می توان به عنوان یک سایت دیش در سر میز در کنار انواع غذاها سرو کرد. می توان دیپ حمص را به عنوان یک وعده غذایی سالم رژیمی مصرف کرد. طعم خامه ای و کرمی حمص بسیار دلچسب است. بنابراین حتی به صورت تنها نیز قابل خوردن است.

در ادامه چند ایده جالب برای نحوه خوردن حمص لبنانی به شما ارائه می کنیم که می توانید هر بار این سس جذاب خامه ای را با طعم و روش جدید مصرف کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

حمص 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

دستور حمص

سس حمص عربی را با چه چیزهایی بخوریم؟

۱- حموص را می توانید به عنوان سس سالاد سالم به عنوان درسینگ برای انواع سالادها مصرف کنید. طرز تهیه حموص را بخوانید و در عرض چند دقیقه یک حموص خوشمزه درست کنید.

۲- حمص را می توانید با انواع چیپس نان مثل چیپس نان پیتا یا انواع  نان های کراکر مصرف کنید.

۳- دیپ حموص را در کنار انواع سبزیجات سالم مانند, کاهو, بروکلی, کرفس, خیار, فلفل قرمز, فلفل سبز, فلفل شیرین یا تند, گوجه گیلاسی, هویج , گل کلم, برش های تربچه و قارچ مصرف کنید.

۴- در کنار حموص می توانید انواع زیتون ها, خیارشور, بیبی کورن, انگور وانواع خوراکی مورد علاقه خود را مصرف کنید.

۵- یک ساندویچ تست با حمص درست کنید. در کنار حموص می توانید انواع سبزیجات مثل کاهو نیز داخل انواع ساندویچ ها و برگرها قرار دهید.

۶- از سس حمص به عنوان سس ساندویچ استفاده کنید. می توانید در انواع ساندویچ ها حمص را جایگزین سس مایونز و سس خردل کنید. از آنجایی که سس حمص یک منبع قوی از پروتئین, چربی های سالم و مفید و کلسیم است, بنابراین به جای استفاده از مایونز, یک ساندویچ سالم تر و مقوی تر با سس حموص میل کنید.

طرز تهیه حمص

۷- در برخی از دستورها برای تهیه پوره سیب زمینی از انواع خامه ها استفاده می شود. به جای خامه, از سس عربی حمص استفاده کنید و به پوره سیب زمینی طعم بی نظیر و خامه ای بدهید.

۸- به عنوان یک صبحانه سالم می توانید حموص را در کنار سفیده تخم مرغ مصرف کنید. به این شکل که تخم مرغ آبپز را از وسط به دونیم تقسیم کنید, زرده ها را خارج کنید و با مقداری حموص میکس کنید. مجددا این ترکیب خوشمزه را داخل سفیده ها با اسکوپ پر کنید.

۹- سس حمص را در کنار ماهی سالمون میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

۱۰- می توانید در ترکیب مواد فلافل از حموص استفاده کنید. با این کار طعم فلافل متفاوتی را تجربه می کنید.

۱۱- طعم خامه ای و کرمی حموص به اندازه ای خوشمزه هست که می توانید براحتی با یک قاشق آن را میل کنید.

۱۲- به عنوان یک دیپ در کنار برش های انواع میوه میل کنید. فرضا می توانید برش های سیب را در کنار دیپ حموص تست کنید و از ترکیب طعم شیرین و شور لذت ببرید.

۱۳- از سس حموص می توانید برای مرینیت کردن انواع گوشت قرمز یا سفید استفاده کنید.

۱۴- یک تست هوموس درست کنید و یک صبحانه عالی و سالم میل کنید. مقداری حموص را روی نان تست شده بمالید و از صبحانه یا عصرانه خود لذت ببرید.

حمص لبنانی

۱۵- برای درست کردن سس آلفردو یا انواع سس هایی غذایی که با خامه تهیه می شوند, می توانید حمص را جایگزین خامه کنید و وعده غذایی سالم و عالی میل کنید.

۱۶- پیتزای حموص درست کنید! بله می توانید براحتی با خمیر پیتزا, انواع سبزیجات و سس حموص, یک پیتزای سالم و خوشمزه درست کنید.

۱۷- به عنواع یک اسنک سالم و یک میان وعده عالی, می توانید یک آواکادو را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید, هسته آواکادو را جدا کنید و در قسمت گودی وسط آواکادو, سس حموص پر کنید و آن را در کنار گوجه خرد شده, زیتون سیاه یا انواع سبزیجات دلخواه میل کنید.

۱۸- می توانید در تهیه سوپ های خامه ای از حمص عربی استفاده کنید. سوپ قارچ و هوموس یک نمونه است.

۱۹- در تهیه انواع پاستاها به عنوان یک سس سالم می توان از حموص در ترکیب سس پاستا استفاده کرد.

۲۰- دیپ حمص را در کنار انواع استیک ها میل کنید.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی (سرآشپز دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.