۱۰ مزیت نوشیدن آب داغ که هیچ کس به شما نگفته است!

0 127

مجله اینترنتی دلخوشی: آب در هر شکلی که باشد، داغ، سرد، گازدار یا شیرین به طور طبیعی بسیار خوب است و باید روزانه به مقدار زیاد مصرف شود. هر شخص باید روزانه ۶ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد، که البته میزان آن به سطح فعالیت روزانه شما نیز بستگی دارد. ما برای زنده ماندن به آب نیاز داریم چرا که بیشترین حجم بدن ما را آب تشکیل داده است.

سم زدایی بدن با نوشیدن آب، تنظیم فشار خون

برخی از افراد آب داغ، و برخی دیگر آب سرد دوست دارند. کسانی که نوشیدن آب داغ را دوست دارند، ممکن است حتی از فواید سلامتی آن که روزانه بهره مند می شوند، بی خبر باشند. برخی از افراد به طور طبیعی نوشیدن مایعات سرد را دوست ندارند.

فوائد نوشیدن آب داغ چیست؟ در زیر ۱۰ مزیت نوشیدن آب داغ را لیست می کنیم.  

۱- تسکین دل درد:

برای زنان، دل دردهای دوره عادت ماهانه، یک مشکل شایع است. جرعه جرعه نوشیدن آب داغ به کاهش گرفتگی عضلات کمک خواهد کرد. برای بقیه افراد نیز که ممکن است دچار دل درد شوند، نوشیدن آب داغ به طور طبیعی باعث شل شدن عضلات منقبض شده که سبب دل درد شده اند، می شود و درد را کاهش می دهد.

 ۲- خداحافظی با چاقی:

بله درست خواندید. آب داغ کمک می کند تا شکستن و آب شدن بافت چربی سریع تر اتفاق بیافتد. می توانید این موضوع را آزمایش کنید. در یک لیوان آب سرد ریخته و مقداری چربی داخل آن بریزید، سپس در لیوان دیگر آب داغ ریخته و مقداری چربی داخل آن بریزید، و مشاهده کنید که چه اتفاقی می افتد. چربی در آب سرد سخت می شود و روی آب باقی می ماند اما چربی در آب داغ ذوب می شود و از بین می رود.

 ۳- پوستی روشن تر:

آب یک سم زدای طبیعی است. آب باعث از بین رفتن سموم و ناخالصی ها از بدن شده و سبب ارتقای سلامت پوست می شود. اگر یک برش لیمو داخل آن بیاندازید، خواص سم زدایی آن را دو برابر خواهید کرد.

 ۴- تسکین گلو درد:

داشتن گلودرد به هیچ عنوان خوشایند نیست. گلودرد مانع بلعیدن راحت غذا می شود. نوشیدن آب داغ یا حتی آب گرم، یک درمان بسیار عالی برای آن است. غرغره کردن آب نمک نیز می تواند به بهبود گلودرد کمک شایانی کند.

۵- درمان شوره سر:

هیچ کس شوره سر را دوست ندارد. کسانی که از شوره سر رنج می برند به ندرت لباس های رنگ تیره می پوشند و همیشه از دیدن تکه های پوست سر خود روی لباسشان خجالت می کشند. نوشیدن آب داغ، مشکل پوسته شدن سر را کاهش می دهد، و پوست را به خوبی هیدراته می کند. در این شرایط، سعی کنید از شامپوهای مناسب استفاده کنید و یا حتی مقداری روغن نارگیل روی پوست سر خود بزنید.

 ۶- جلوگیری از چین و چروک پوست:

هیدراتاسیون برای سلامتی ما بسیار حیاتی است. ما به میلیون ها دلیل به آب نیاز داریم و از همه مهمتر اینکه نوشیدن آب از چروک شدن پوست جلوگیری می کند. همه دوست دارند تا پوستی صاف و انعطاف پذیر داشته باشند. هنگامی که پوست ما نرم و درخشان است، احساس جوان تربودن می کنیم.

 ۷- تنظیم متابولیسم بدن:

برای بسیاری از افراد، سوخت و ساز بدن یک مشکل اساسی است. نمی خواهیم ادعا کنیم که نوشیدن آب داغ مشکلات متابولیسم بدن را کاملا درمان می کند، اما حداقل به بهبودی آن کمک می کند.

 ۸- موهای براق و سالم:

طبق برخی تحقیقات، نوشیدن آب داغ، فعالیت ریشه مو را افزایش داده و سبب درخشان تر شدن موها و تحریک رشد موهای سر می شود. اگر موهایی براق و شفاف ندارید و همچنین دارای ریزش مو هستید،  سعی کنید این درمان طبیعی را امتحان کنید تا ببینید چطور به شما کمک خواهد کرد.

 ۹- تنظیم فشار خون:

آب داغ به گردش خون کمک می کند، اکسیژن و خون به طور یکسان در قسمت های مختلف بدن توزیع می شوند. همانطور که می دانید گردش خون ضعیف در بدن، سبب هزاران مشکل در سلامتی می شود. آب بنوشید و جریان خون خود را تنظیم کنید.

۱۰- درمان یبوست:

نوشیدن آب داغ هنوز به عنوان بهترین و طبیعی ترین درمان برای یبوست شناخته شده است. آب داغ برای روده ها فوق العاده خوب است، و به بهبود سلامت روده کمک می کند.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.