۱۱ روش اشتباه برای پاک کردن آرایش صورت!

0 421

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هست که به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهید، این مقاله را بخوانید تا با روش های اشتباه پاک کردن آرایش صورت آشنا شوید.

۱- پاک نکردن آرایش و با صورت آرایش کرده خوابیدن

می دانید که پاک نکردن آرایش صورت و خوابیدن با صورت آرایش کرده، می تواند پوست شما را ضعیف کند و در طول شب باعث خرابی و آسیب به پوست شما شود. مواد آرایشی با عرق و باکتری های روی پوست صورت ترکیب شده  و ممکن است باعث ایجاد لکه هایی روی پوست شما شود. مواد آرایشی می تواند باعث خشک شدن و کم آبی پوست پوست صورت شود. برای جلوگیری از پوست خشک و جوش های پوستی، همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش صورت خود را پاک کنید. حتی اگر انجام این کار برایتان خیلی سخت بود، حتما آن را انجام دهید.

 

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۲- نشستن صورت پس از استفاده از آرایش پاک کن

گاهی اوقات شما آرایش صورت خود را با آرایش پاک کن، تمیز می کنید و بدون اینکه صورت خود را بشویید، بلافاصله به رختخواب می روید. اما اینکه برای پاک کردن آرایش صورت، فقط از مواد آرایش پاک کن استفاده کنید، باعث نمی شود تا تمام مواد آرایشی از صورت شما پاک شود. به جای این کار، پس از پاک کردن آرایش، صورت خود را با یک تمیز کننده آرایش، بشویید تا تمام آلودگی های از سطح پوست شما پاک شود.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۳- استفاده از یک پد پاک کننده آرایش برای پاک کردن آرایش تمام قسمت های صورت

به کار بردن یک پد پاک کننده برای پاک کردن آرایش کل صورت، به دو دلیل صورت شما را به خوبی تمیز نمی کند. اول اینکه، با این کار آرایش چشم را روی پوست صورت منتقل می کنید و یا بالعکس، که مالیدن پد آرایش پاک کن در تمامی قسمت های صورت باعث نفوذ مواد آرایشی داخل روزنه های پوست می شود و روزنه های پوست را مسدود می کند. دوم اینکه، ممکن است مواد آرایشی در زیر پوست شما باقی بماند. به همین دلیل بهتر است که از دو پد پاک کننده آرایش صورت استفاده کنید. یکی برای پاک کردن آرایش صورت، و دیگری برای تمیز کردن و پاک کردن نهایی پوست صورتتان.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۴- پاک نکردن کامل آرایش چشم ها

پاک نکردن صحیح و کامل آرایش چشم، ممکن است باعث عفونت چشمی شود. بنابراین برای پاک کردن خط چشم و ریمل، زمان کافی بگذارید، حتی اگر لازم باشد تا از ۶ پد پاک کننده آرایشی برای پاک کردن کامل آن استفاده کنید. برای پاک کردن سریعتر آرایش چشم ها، از پدهای مخصوص پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۵- استفاده نکردن از مواد پاک کننده آرایشی متناسب با حجم مواد آرایشی

 اگر هنگام خارج شدن از منزل، یک آرایش سبک روی صورت خود دارید یا اینکه فقط از مقدار کمی کانسیلر استفاده کرده اید، برای پاک کردن آنها استفاده از پاک کننده بر پایه آب کفایت می کند. اما اگر کل صورت خود را آرایش سنگین کرده اید، برای پاک کردن کامل و صحیح آنها باید از پاک کننده های روغنی استفاده کنید.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۶- استفاده از آب خیلی داغ برای شستن صورت

آب داغ، رطوبت موجود روی سطح پوست را از بین می برد و پوست شما را خشک می کند. در عوض، از آب ولرم برای شستن پوست خود استفاده کنید.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۷- استفاده نکردن از نوع پاک کننده آرایشی متناسب با نوع پوست

اگر هنوز نوع پوست خود را (نرمال، چرب، خشک) تشخیص نداده اید، یک وقت ملاقات با یک متخصص پوست داشته باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. سپس براساس توصیه های متخصص پوست خود، یک پاک کننده آرایشی متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. بنابراین شما پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۸- پاک کننده آرایشی میزان PH لازم برای پوست شما را ندارد

پوست سالم به طور طبیعی دارای ph اسیدی بین ۴ تا ۵٫۵ است، و برای اینکه ph پوست را در سطح نرمال آن نگه دارید، باید از پاک کننده های آرایشی که کمی اسیدی هستند استفاده کنید. پوشش اسیدی، یک لایه نازک و محافظ روی سطح پوست شماست که به کنترل ph پوست کمک می کند و از پوست در برابر عناصر خارجی مثل آلودگی ها و باکتری ها، و رشد باکتری ها و تولید آکنه،  محافظت می کند، و کمک می کند تا پوستی نرم و انعطاف پذیر داشته باشید. اگر این پوشش اسیدی پوست آسیب ببیند، ممکن است باعث اختلال و شکستگی های پوستی، التهاب، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود. برای اینه سطح ph پوست خود را نرمال نگه دارید، از پاک کننده های آرایشی با ph بین ۳ تا ۳٫۵ استفاده کنید.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۹- اسکراب صورت (لایه بردار) شما خیلی سفت و خشن است

اسکراب صورت، سبب ازبین بردن سلول های مرده روی سطح پوست شده و پوست شما را نرم و لطیف می کند. شما هیچ وقت کیف چرمی مورد علاقه خود را با یک پد نامناسب تمیز نمی کنید. بنابراین این کار را با پوست ظریف و باارزش خود نیز انجام ندهید. به جای استفاده از اسکراب ها و لایه بردارهای خشن و سفت (مثل اسکراب هایی که داخل آنها دانه ها و مغزهای خرد شده وجود دارد)، از انواع نرم تر آن استفاده کنید تا بدون اینکه به پوست شما آسیب بزند، سلول های مرده را از پوست شما پاک کند.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۱۰- لایه برداری پوست با استفاده از حوله

مطمئنا استفاده از حوله باعث لایه برداری بیشتر از پوست می شود، اما این کار روش صحیحی برای پاک کردن پوست از سلول های مرده نیست. در عوض، از کرم های لایه بردار مناسب استفاده کنید، که خیلی ماهرانه از صورت شما لایه برداری می کنند و باعث نرم شدن پوستتان می شوند و مانع ایجاد خراش روی پوست صورت خواهند شد.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

۱۱- مالش پوست صورت با حوله به منظور خشک کردن آن

به جای مالش حوله روی پوست صورت و اعمال خشونت برای خشک کردن آن، حوله را به آرامی روی نقاط مختلف صورت قرار دهید تا رطوبت را از سطح پوست خشک کند.

آرایش صورت، پد پاک کننده آرایشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.