میوه و سبزیجات مفید برای درمان چاقی و کاهش وزن

0 271

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر اضافه وزن دارید و می خواهید لاغر شوید، در رژیم غذایی خود میوه و سبزی های کم کالری و لاغر کننده را بگنجانید. میوه و سبزی های لاغر کننده باعث ایجاد احساس سیری در شما می شوند و در نتیجه با خوردن آن ها اشتهایتان کم می شود و هرچه فیبر آن ها بیشتر باشد، در روند لاغر شدن مؤثرتر خواهند بود. در ادامه به تعدادی از این میوه و سبزی ها اشاره خواهیم کرد.

جربی سوزی، درمان چاقی

آووکادو :

آووکادو دارای ۲۰ نوع ماده غذایی مهم همچون پتاسيم٬ ویتامين E ، فیبر و اسيد فوليک می باشد. همچنین این میوه پرخاصیت حاوی اسيد چرب امگا ۹ است که در چربی سوزی شکم٬ نقش مهمی دارند. افرادی که میوه آووکادو را در برنامه غذایی خود قرار داده اند، قند و شکر کمتری مصرف می کنند و سایز اندام های  آن ها نیز متناسب تر خواهد بود.

گوجه فرنگی :

 گوجه فرنگی علاوه بر دارا بودن خاصیت لاغر کنندگی، ضد سرطان بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

اسفناج :

اسفناج از خواص فراوانی برخوردار است. این سبزی دارای مقادیر زیادی کلسیم، آهن، فیبر، منگنز، مواد معدنی و ویتامین می باشد. مصرف فیبر در لاغر شدن تاثیر زیادی دارد و باعث می شود احساس سیری کنید.

سیب :

میوه سیب کالری پایین و فیبر بالایی دارد و با مصرف آن احساس سیری کرده و ریزه خواری نمی کنید.

 کاهو :

پیش از خوردن غذای اصلی یک بشقاب سالاد کاهو میل نمایید، زیرا کاهو دارای فیبر فراوانی می باشد و میل شما را برای خوردن غذای زیاد و دسر کم می کند. همچنین کاهو سرشار از ویتامین “C”، منگنز و فولات نیز می باشد.

لیمو ترش :

تحقیقات نشان داده است که لیمو ترش نیز به لاغری کمک می کند. ۱ عدد لیمو ترش تازه، نصف قاشق مربا خوری دارچین و ۱ قاشق غذا خوری عسل را با مقداری آب ولرم ترکیب نمایید و ناشتا میل کنید. خوردن این معجون به لاغرتر شدن کمک می کند.

کلم سبز :

تحقیقات نشان داده است که کلم پیچ سرشار از کلسیم و ویتامین های “آ”، آهن و لوتئین (ویتامین چشم) می باشد و مصرف آن موجب لاغری و کاهش سایز شکم و دور کمر می شود.

فلفل سبز :

فلفل سبز در چربی سوزی تأثیر بسزایی دارد، پس اگر می خواهید بنابراین برای کاهش وزن، این سبزی پرخاصیت را در برنامه غذایی خود بگنجانید. همچنین فلفل سبز سرشار از ویتامین “c” می باشد و به کسانی که کمبود ویتامین “c” دارند توصیه می شود در داخل و یا کنار غذای خود از فلفل سبز استفاده نمایند.

کیوی :

میوه کیوی سرشار از ویتامین “c” می باشد و با مصرف آن وزنتان کاهش پیدا می کند. کیوی سموم بدن را دفع کرده و باعث سلامتی بدن می شود، همچنین دانه های موجود در کیوی به هضم غذا نیز کمک زیادی می کند.

موز :

میوه موز سرشار از  ویتامین B6، فیبر و پتاسیم می باشد و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و موجب لاغری و کاهش وزن می شود. بنابراین توصیه می شود روزانه دو عدد موز میل نمایید.

توت فرنگی :

میوه توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن می شود، همچنین توت فرنگی سرشار از ویتامین “c” نیز می باشد.

لوبیا و هویج :

لوبیا و هویج سرشار از ویتامین های “A”، “D” مواد معدنی می باشند و طعم بسیار خوبی نیز دارند، همچنین آن ها دارای فیبر بالا و چربی بسیار کمی هستند که موجب سیری شده و وزن را کاهش می دهند.

تخم کدو :

تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان، آهن، منیزیم، فسفر و روی می باشد که برای بدن بسیار لازم هستند. تخم کدو بیماری های قلبی را کاهش داده و در لاغر شدن نیز تأثیر بسزایی دارد.

گردآوری شده از: iec.behdasht.gov.ir، پارس نیوز، جام نیوز

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.